Topic: Overleden dader

Hallo, een vraag die ik al lang heb. Stel dat politieagent Eddy nevens de dader in de auto geraakt heeft. Stel dat die dader gewond is geraakt en dat die uiteindelijk is overleden. Dan moet er toch vanaf dat moment iemand vermist worden. Is daar ooit verder naar gekeken?

Re: Overleden dader

Ja, maar de lijst is zeer lang, vele duizenden personen. Je zou die - mits enorme inspanning - drastisch kunnen reduceren maar dan nog zou je aan het eind van de rit met een serieus aantal 'verdwenen' personen zitten waar geen spoor van gevonden wordt.

Komt nog bij dat je er dan vanuit gaat dat de dader in kwestie in België ingeschreven was.

Elk jaar 'verdwijnen' er vele honderden personen. In de meeste gevallen gaat het om administratieve zaken zoals een adresverandering niet doorgeven, personen die vertrekken naar het buitenland, met de noorderzon verdwenen na scheiding of bij schulden etc.

Ook: het staat voor zover ik weet niet vast dat een dader overleden is. Eddy Vos denkt dat en toegeven, er zijn een aantal aanwijzingen. Nevens zelf heeft nooit categoriek gezegd dat hij iemand geraakt heeft. We weten het simpelweg niet zeker.

Re: Overleden dader

Klopt ik realiseer me dat het inderdaad zo zou kunnen zijn dat de daders niet allemaal uit België komen. Vooral niet omdat ze ook frans spraken.