351

Re: Thierry Sliman

Een man die er in 1982 niet in geslaagd is om een inbraak met schietpartij op te lossen, heeft na meer dan 40 jaar geen enkele meerwaarde meer voor dit dossier.

Youssou N'Dour wrote:

Ramaël zal - hoop ik - op basis van zijn - hoop ik ook - (zoveel mogelijk behouden) dossierkennis in de zaak-Piot, openingen kunnen creëren in het vastgelopen onderzoek naar de Bende van Nijvel.

Het zal je misschien verbazen maar het onderzoek is helemaal niet vastgelopen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Sliman

Inderdaad. Als hij in hoedanigheid van onderzoeksrechter in 1982 de diefstal in Maubeuge NIET heeft kunnen oplossen, hoe zou hij het nu na 42 jaar wel kunnen?

353

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

Het zal je misschien verbazen maar het onderzoek is helemaal niet vastgelopen.

Tenzij U bij het onderzoek betrokken bent kan of mag U dat niet weten.

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

Het onderzoek is helemaal niet vastgelopen.

Gelukkig maar!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

355

Re: Thierry Sliman

Kort maar krachtig. Bron?

Re: Thierry Sliman

Ik zie dat iedereen nu kijkt naar Ben.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

357

Re: Thierry Sliman

‘Je kunt altijd wel een tijger bij de staart pakken, maar je moet wel weten wat je daarna moet doen.’ (Cox)

358

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

Het zal je misschien verbazen maar het onderzoek is helemaal niet vastgelopen.

De huidige cel heeft nooit, op geen enkel moment over de loop van het onderzoek gecommuniceerd. Wat ik altijd een positief teken heb gevonden. De nieuwe DNA-wetgeving kan ze misschien nog een extra motivatie zijn om resultaten te boeken.

359

Re: Thierry Sliman

Het dossier bevindt zich nog steeds bij de onderzoeksrechter. U zal begrijpen dat ik geen details kan geven. Het aantal speurders is afgebouwd, gezien de onderzoekshandelingen die nog in het verschiet liggen zijn verminderd. Momenteel nemen zes speurders en twee magistraten deel aan het onderzoek. De samenkomst van het monitoringcomité is verdaagd, gezien hun toezicht op dit ogenblik niet meer noodzakelijk is, gelet op weinige onderzoekshandelingen die nog kunnen worden uitgevoerd.

Bron » Forum

En dat lijkt mij nog zeer eufinistisch uitgedrukt.

Re: Thierry Sliman

Ho, wacht eens even…

Wat Ben schreef dient ook te worden gezien in samenhang met de op in 2024 door Anja Vanrobaeys (Vooruit) gestelde vraag hoe het zit met het dossier betreffende Bende van Nijvel en het antwoord daarop van de Minister van Justitie, welk antwoord luidde:

“Het dossier bevindt zich nog steeds bij de onderzoeksrechter. U zal begrijpen dat ik geen details kan geven. Het aantal speurders is afgebouwd, gezien de onderzoekshandelingen die nog in het verschiet liggen zijn verminderd. Momenteel nemen zes speurders en twee magistraten deel aan het onderzoek. De samenkomst van het monitoringcomité is verdaagd, gezien hun toezicht op dit ogenblik niet meer noodzakelijk is, gelet op weinige onderzoekshandelingen die nog kunnen worden uitgevoerd.”

Ja, nou, eh, hoor eens even, het eufemisme van Maggiore betekent zoveel als dat onder anderen Martine Michel weet heeft van wie (onder meer) betrokken is geweest bij de door de Bende van Nijvel gepleegde feiten, wat mede betekent dat het bij wet doorvoeren van een verlenging van de verjaringstermijn toch zinvol is of zou kunnen zijn als er sprake van één of nog meer levende verdachten/daders.

Kortom, een en ander vat ik op als positief nieuws in een trieste zaak en ik zal wachten op de persconferentie.

Wordt vervolgd!

fenix wrote:

‘Je kunt altijd wel een tijger bij de staart pakken, maar je moet wel weten wat je daarna moet doen.’ (Cox)

Losjes gebaseerd op: men moet het paard niet bij den staart, maar bij den toom grijpen.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.