11

Re: Hypnose

Had met hem een drietal ontmoetingen, ik vertrouwde hem niet. Daarop heb ik besloten mij niet onder hypnose te laten brengen door dit heerschap. Soms kan je best naar het buikgevoel luisteren. Het toont wel aan wat een zooitje er daar bij elkaar zat / zit.

12

Re: Hypnose

Het doet mij alweer aan die brief van Marc Dewit denken  aan de onderzoeksrechter. "Het kwaad zit bij u mevrouw". Geef hem eens ongelijk!

Ja Hipa, ne mens mag er niet verder bij nadenken ... in de zin van ... stel dat je je buikgevoel niet gevolgd had. Ik denk dat je nog een boek zou kunnen schrijven he met al je verhalen. Ik denk dat je met alle verhalen van alle slachtoffers een bib kan vullen. En een forum vol schrijven. Pfff ...

13

Re: Hypnose

fenix wrote:

De man die slachtoffers onder hypnose moest brengen waardoor bepaalde robotfoto's ontstaan zijn bleek zelf een crimineel. De man is trouwens geen onbekende voor tv-kijkend Vlaanderen. Zo draafde hij in het verleden regelmatig op in het televisieprogramma ‘Hoe? Zo!’ op TV1. Het programma met Bart Peeters werd opgenomen in Technopolis en liep tussen 2002 en 2005. De psychiater stond bekend om zijn behandelingen met hypnose en werd daarmee ook bekend omdat hij als expert meewerkte aan het onderzoek rond de Bende van Nijvel. Zo werden sommige getuigen destijds onder hypnose ondervraagd om robotfoto’s te kunnen maken van de daders. (En uitgerekend die man moesten de slachtoffers vertrouwen, jawadde.)

Voor verkrachting veroordeelde Vlaamse psychiater, bekend van televisie, blijkt jaren later gewoon in Frankrijk te werken. (Kan de link op HLN hier niet plaatsen.)

In 2005 werd V.M., 67 jaar, in eerste aanleg in Dendermonde en in 2006 in beroep in Gent veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan acht maanden effectief, voor ernstige misdrijven. De psychiater werd ervan beschuldigd vier patiëntes te hebben verkracht en twee anderen te hebben aangerand. Martin heeft de beschuldigingen steeds ontkend en sprak over “wederzijdse toestemming” en op zijn best “deontologische fouten”.

De man blijkt nu in alle anonimiteit zijn praktijk voort te zetten in het privéziekenhuis Sainte-Marie in Puy-en-Velay, gelegen in het arrondissement Haute Loire.

Opmerkelijk is dat hij nu opnieuw een smetteloos strafblad heeft en ingeschreven staat bij de Franse Orde van Geneesheren.

Eén van de voorwaarden om eerherstel te bekomen is dat alle slachtoffers zijn vergoed. Doch dat gebeurde niet. De slachtoffers werden vergoed door het fonds voor slachtofferhulp.

HIPA wrote:

Had met hem een drietal ontmoetingen, ik vertrouwde hem niet. Daarop heb ik besloten mij niet onder hypnose te laten brengen door dit heerschap. Soms kan je best naar het buikgevoel luisteren. Het toont wel aan wat een zooitje er daar bij elkaar zat / zit.

Een team is niet verantwoordelijk omdat er rotte appels in hun groep zitten of dat een deskundige wordt aangesteld die later correctioneel vervolgd wordt en ook veroordeling bekomt. Dit is meestal onvoorspelbaar.

Die man, V.M., stond vroeger ook de pers te woord samen met de vroegere onderzoeksrechter Mahieu. Dit in de zaak Dutroux destijds.

14

Re: Hypnose

OMG, wat was zijn functie in de zaak Dutroux? Indien ik het goed begrepen heb had hij in België al zijn bezittingen verkocht voor de rechtszaak. De slachtoffers werden dan vergoed door het slachtoffer fonds? Wat een smxxxlap.

15

Re: Hypnose

fenix wrote:

OMG, wat was zijn functie in de zaak Dutroux? Indien ik het goed begrepen heb had hij in België al zijn bezittingen verkocht voor de rechtszaak. De slachtoffers werden dan vergoed door het slachtoffer fonds? Wat een smxxxlap.

In de zaak Dutroux had hij geen functie. Samen met O.R. Mahieu spraken zij de pers informeel toe.