31 (edited by LEO 02-09-2010 10:55)

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

De pakkans neemt toe als je er blijft mee rondsleuren! Een dokter van zijn bed lichten om hem te verzorgen ook! Hem in een safe house verzorgen ook, het Wit-Gele Kruis komt dat niet doen hoor.

Zoals ik reeds schreef, het zijn geen lieverdjes. En stap nu eindelijk eens af van de gedachte dat de overvallen gebeurde door Belgische criminelen. Er was geen winstbejag, het ging hem om het doden. Ieder overval was een georkestreerde actie. Het Belgische misdaadmilieu hield zich gedeisd. Ook zij waren verrast door de gruwel.

Er is trouwens geen enkel valabel bewijs dat er een overvaller werd gewond. Alleen bedenkingen die cumuleerden in de zoektocht en opgravingen om ergens een lijk te vinden. Mooie tijdverdrijving. Ik begrijp niet dat speurders zich door zulke zaken laten afleiden. Maar het is fotogeniek. De Burgerbescherming met graafwerken, Merovingers gevonden, ...

Luister, ik ga mijn eigen mening ook eens neerpennen. Wat ik denk van gans de zaak. Het hoe en waarom. En dat kan op één A4'tje.

32

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

Wat dokters betreft: vergeet niet dat er een aantal keer sprake was van een "organisatie" (en dat daar ook dokters bij zouden betrokken zijn). De Bende Haemers werd bijgestaan door dr. Szombat toen Van Dam in de lappenmand lag na een overval.

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

LEO wrote:

En stap nu eindelijk eens af van de gedachte dat de overvallen gebeurde door Belgische criminelen. Er was geen winstbejag, het ging hem om het doden.

En dwaal niet telkens zo af! Ik heb het over of het logisch is wat je zegt: nl. dat een dood of gewond bendelid wel even uit de auto gegooid zal worden. Ik vind dat een totaal uit de lucht gegrepen opmerking. Als je dan toch nog verder gaat redeneren, kan ik u niet meer volgen. Je kan niet zomaar zonder meer eigen interpretaties als waarheid gaan bestempelen beste Leo.

34

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

dim wrote:

Wat dokters betreft: vergeet niet dat er een aantal keer sprake was van een "organisatie" (en dat daar ook dokters bij zouden betrokken zijn). De Bende Haemers werd bijgestaan door dr. Szombat toen Van Dam in de lappenmand lag na een overval.

"Ca va, docteur." wink

35

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

Opgelet, een dokter heeft de medische plicht om te verzorgen en ook een medische zwijgplicht. Er is dus niets wat hem kan aangewreven worden. Gelieve dus zijn naam door initialen te vervangen.

36

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

Om nog wat deuren te sluiten, gaan de onderzoekers nog eens graven in Sint-Pieters-Leeuw » Nieuws

En de fans van geschiedenis vinden hier het nieuwsbericht over de zoektocht van vorig jaar » Archief

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

En al nieuws hierover? Waar vinden die zoekacties precies plaats? Hebben ze dan toch vorig jaar aanknopingspunten gevonden?

38

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

Uit De Standaard:

De speurders van de federale politie die het dossier van de Bende van Nijvel proberen op te lossen, streken dinsdag neer in de buurt van de Karenberg in Sint-Pieters-Leeuw. Samen met leden van de Civiele Bescherming zochten ze naar sporen van de Bende rond de oevers van de Zuunbeek. Eerst werd het terrein met bosmaaiers overzichtelijk gemaakt en nadien zochten ze met metaaldetectors. Er kwam ook een graafmachine aan te pas. Procureur des konings Christian De Valkeneer van Charleroi zegt dat het onderzoek in Sint-Pieters-Leeuw er gekomen is om denksporen uit te sluiten. In en rond de Zuunbeek zou de bende destijds wapens hebben verborgen na de overval op de Delhaize in Aalst.

(De Zuunbeek kan je vinden met volgende coördinaten: 50.78888, 4.25767)

En volgens het VRT nieuws van gisteren, was de zoektocht zonder resultaat. Weer een deur gesloten, nog een stuk of 5.000 te gaan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

39

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

Gek, ik dacht dat ze uitgingen van het Manebroek in Pepingen. Er moeten behalve de toenmalige vriendin van De Staerke dus nog getuigen zijn, die ook beweren dat "iemand" (lees: waarschijnlijk De Staerke) wapens begraven heeft in Sint-Pieters-Leeuw.

40

Re: Opgravingen Sint-Pieters-Leeuw

Uit een artikel van Het Nieuwsblad van 8 april 2011:

Overbuur Henri Mees bekeek de werkzaamheden op een afstand. "Ik en mijn vrouw zijn de enigen die hier al wonen sinds de jaren tachtig", vertelt hij. "Maar nooit hebben we gehoord dat er hier iets verdachts gebeurd is. In de periode waarin de bende actief was, hebben we hier niets gemerkt. Waar ze nu zoeken, lag in die periode wel de oude Zuunbeek. De beek werd nadien rechtgetrokken. Er werd een hele hoop grond gestort die in de buurt werd uitgegraven toen er een huis werd gebouwd."

Meer » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube