1

Topic: Volkswagen Golf: Houssière

Ik zou graag willen weten of er op de uitgebrande Golf kogelinslagen te zien geweest zijn.

2

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Raf wrote:

Ik zou graag willen weten of er op de uitgebrande Golf kogelinslagen te zien geweest zijn.

Heb ik mij al ziek achter gezocht, maar ik heb nooit ergens gelezen dat er kogelinslagen waren (ook geen bloed, denk ik). Ik heb ooit wel ergens gelezen dat het moeilijkste doelwit om te raken een rijdende auto is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Een bekende foto, maar het leek me interessant om de gegevens van de auto eens te verzamelen, want er is nog veel onduidelijkheid.

http://i16.servimg.com/u/f16/09/03/15/13/golfgt10.jpg
De Volkswagen Golf (driedeurs) zoals hij uitgebrand werd teruggevonden in het bos van La Houssière na de feiten in Aalst.

In de wagen zou men 8 patronen van kaliber .12 hebben gevonden. Aan boord waren onder andere twee boorddocumenten van twee verschillende Golf GTI's.

Deze informatie heb ik al eens op het internet geplaatst, maar het leek me wel relevant om het hier nog eens te vermelden.

Eddy Vos in 2004: "Alle getuigen, ook in Aalst, spraken van een GTI met vijf deuren. De GTI in 's Gravenbrakel had er drie. Ook de kleur stemde niet overeen. Dan denk je: stel dat die uitgebrande GTI door de twee anderen is achtergelaten om een dwaalspoor te creëren?"

Als alle getuigen in Aalst over een Golf met vijf deuren spreken, waarom gebruiken ze voor de reconstructie dan een Golf met drie deuren? En als ik Eddy Vos mag geloven, werd deze Golf hierboven NIET gebruikt door de Bende van Nijvel tijdens de overval.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4 (edited by Raf 17-09-2010 12:49)

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Hierop komt bij mij de discussie over de al of niet openstaande kofferklep naar boven. Waarom kruipt de killer langs de koffer naar binnen als er achterdeuren zijn?

Ik kan het niet goed zien, maar mij lijkt het alsof op de foto een gedeelte van de achterbank ontbreekt. Waarschijnlijk gedaan om alsnog plaats te kunnen nemen?

Re: Volkswagen Golf: Houssière

8 patronen in een uitgebrande wagen? Zal waarschijnlijk enkel wat koper overgebleven zijn. Doet mij denken aan de hulzen die ze zochten nadat agent N. op de reus zou geschoten hebben. Die hulzen zitten gewoon in de trommel, als hij niet herladen heeft. Als de gevonden patronen er intact zijn uitgekomen, moet er toch wel verder gezocht worden naar een mogelijk vals-dwaalspoor. Zal is een kleine test doen met een patroon, hou jullie op de hoogte.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Lijkt me interessant argument voor de theorie van een dode killer. Het is niet onmogelijk dat ze een andere Golf in brand staken omdat er bloedsporen op de achterbank van de gebruikte Golf lagen (voor zover je daar nog resten van kunt vinden).

7

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Is dit de VW golf die in Grimbergen werd gestolen na de overval in Aalst?

Raf wrote:

Ik kan het niet goed zien, maar mij lijkt het alsof op de foto een gedeelte van de achterbank ontbreekt.

Maar deze auto werd niet gebruikt hé als ik het goed heb. (Of ben ik nu verkeerd.)

Hestur wrote:

Het is niet onmogelijk dat ze een andere Golf in brand staken omdat er bloedsporen op de achterbank van de gebruikte Golf lagen (voor zover je daar nog resten van kunt vinden).

Niet vergeten dat er in Aalst 2 GTI waren waarschijnlijk.

Raf wrote:

Waarom kruipt de killer langs de koffer naar binnen als er achterdeuren zijn?

Misschien omdat het vlotter gaat, de koffer stond al open en de achterdeur zou hij dan zelf moeten openen met een wapen in de hand.

Wat ik mij afvraag, is men er wel zeker van dat er 3 inzittende waren bij de GTI die langs de parking vertrok in Aalst? Misschien is de 3de gewoon gevlucht met een andere wagen (via het bos pad of via de andere uitgang in de Delhaize). Ik moet hier terug denken aan uitspraak van iemand, die vermelde dat de reus (of killer) de parking de voet verliet en vluchtte met een andere auto (GTI golf). Op wat is die verklaring gebaseerd?

Er is zelfs sprake van een nummer 4 in de Delhaize. Indien dit waar is kan men per GTI wel 2 - 2 zijn. In ieder geval in zo'n chaos en drukte is wel wat mogelijk om verwarring zaaien.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Renne wrote:

Wat ik mij afvraag, is men er wel zeker van dat er 3 inzittende waren bij de GTI die langs de parking vertrok in Aalst? Misschien is de 3de gewoon gevlucht met een andere wagen (via het bos pad of via de andere uitgang in de Delhaize). Ik moet hier terug denken aan uitspraak van iemand, die vermelde dat de reus (of killer) de parking de voet verliet en vluchtte met een andere auto (GTI golf). Op wat is die verklaring gebaseerd?

Da's het hele punt denk ik, in het begin zagen ze er drie man in zitten toen ze wegreden uit Aalst, maar verderop nog maar twee.

9

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ik vraag mij af of ze 100% zeker zijn dat er 3 inzittende waren bij vertrek? Verder op ziet een fietser de vluchtende auto, met 2 personen voorin, net als de bmw die achter de bendeauto reed. Men is er zo zeker van dat de 3de plat lag van de pijn of niet maar ik begin er aan te twijfelen of er wel 3 inzittende waren.

Stel er loopt iets fout op de parking met de GTI Golf, wat dan? Het kon daar echt wel slecht aflopen, want ze konden als ratten in een val gezeten hebben. Dus volgens mij is het goed mogelijk dat men rekening moet houden met de uitleg dat één van de daders te voet de parking verliet tot aan rondpunt en vluchtte met GTI², die ter hoogte van de Parklaan klaarstond met chauffeur.

10

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Renne wrote:

Stel er loopt iets fout op de parking met de GTI Golf, wat dan? Het kon daar echt wel slecht aflopen, want ze konden als ratten in een val gezeten hebben. Dus volgens mij is het goed mogelijk dat men rekening moet houden met de uitleg dat één van de daders te voet de parking verliet tot aan rondpunt en vluchtte met GTI², die ter hoogte van de Parklaan klaarstond met chauffeur.

Ze konden ook naar die vluchtauto aan het rusthuis. Met drie overvallers konden ze er nog net in, er zat al een chauffeur. Ze moesten dan langs hun zak met afgeplakte pistolen in het osbroekpark lopen. Zouden er op verschillende plekken vluchtauto's met chauffeur gewacht hebben? Zijn er nog andere mogelijke plekken? Dit kan toch bijna niet... hoe organiseer je zoveel auto's en garandeer je geheimhouding?