Re: Vincent Louvaert

Louvaert zou tipgever Van Binst hebben gezegd dat het echtpaar Fourez-Dewitt (vermoord in Nijvel) veel geziene bekenden waren in Les Trois Canards en de eigenaar Jacques van Camp veel geld schuldig waren. De nicht van Van Camp zat in het bestuur van de Temse firma Wittlock-Van Landeghem. Het zou Jacques van Camp zijn geweest die de Bende de tip voor de vesten heeft gegeven. Hij zou te loslippig zijn geworden en uit de weg geruimd in een schijnoverval.

Louvaert is niet uit de weg geruimd, hij stierf van een overdosis. De namen van de leden van de Bende waren soortgelijke figuren (gewelddadige junks)- de namen die hij gaf waren hijzelf, Jacques van Camp, ene Becker (een zigeuner), Willy de Scheper (carrossier) en Jean-Claude Estiévenart.

Philippe de Staerke was een bekende maar alleen betrokken in tweede rang. Wellicht is de tweede golf een andere opstelling geweest en zoals bekend is de Staerke wel op verkenning in Aalst geweest.

Renne wrote:

de clan rond Haemers kan zeker deel uitmaken van Bende van Nijvel 2 (1985). Louvaert - Vandeuren - Smars - Lekeu - Haemers - De Staerke - Bultot - Bouhouche. Het hangt allemaal aan elkaar eigenlijk

Ik heb mij laten vertellen dat er tijdens de iemand bij was die mankte aan zijn been. Kan iemand dit bevestigen? Haemers mankte ook aan zijn been.

Dat en het feit dat Haemers nog jaren later is herkend.

Ben wrote:

Vandaag is het dertig jaar geleden dat Vincent Louvaert stierf aan een overdosis. Een gecamoufleerde moord of een ongeluk? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Dit is al een stuk beter dan de herhaalde veronderstelling dat hij vermoord is. Het is niet moeilijk om te sterven als je verslaafd bent aan heroïne. Kan echt zo gebeurd zijn. Ziekenhuisopname of een nachtje in de cel kan genoeg ontwenning hebben om te sterven van een gewoonlijk normale dosis. Je hoeft een criminele junk ook geen rommel toe te dienen om te doden. Iets sterker spul en het is gedaan (junks overlijden ook vaak aan hoge kwaliteit door bijvoorbeeld naar een ander gebied te reizen). De letterlijke miljoenen oxycodon, fentanyl en heroïne doden tegenwoordig in de VS. Regelmatig gewoon op doktersrecept gestikt in hun eigen braaksel (hoge kwaliteit en/of gewenning).

Hugenot wrote:

Je hoeft een criminele junk ook geen rommel toe te dienen om te doden.

Een criminele junk een slechte dosis geven is niet veel minder verdacht dan hem gewoon op straat liquideren. Beiden komen met de levensstijl.

Becker, Willy (alsook Vittorio) zijn zo vaak genoemd vanuit verschillende hoeken dat ze ofwel een leger fantasten tegen zich in het harnas hebben gejaagd ofwel echt iets met de zaak te maken hebben gehad.

Dat zou zeker kunnen.

Spectator Of Life wrote:

Becker, Willy (alsook Vittorio) zijn zo vaak genoemd vanuit verschillende hoeken dat ze ofwel een leger fantasten tegen zich in het harnas hebben gejaagd ofwel echt iets met de zaak te maken hebben gehad.

Met een leger fantasten bedoel je dan opsporingsdiensten (en forumfanaten) die hen graag aanwijzen als dader? Zoals toen met de Borains?

Ik heb doorgaans begrepen dat Becker vanuit zijn Kamper-achtergrond erg bekend was met De Staerke.

Exactement. Van Obberg l'ami de Castris et Haermers. Zeyen Jurgen connaissait Vincent Louvaert, tout est la je pense depuis le début c'est évident. Chacun avait son ''travail'' Vincent n'était pas fiable comme Smars d'ailleur et il fallait les faire disparaitre. La dose pour Vincent L était évidemment trop forte.

Ik kwam een oud, Franstalig artikel tegen waarin staat dat Louvaert in de metro van Brussel gestorven is (aan een overdosis).

38

Louvaert is thuis gestorven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Ik heb ook ooit dat artikel waar Patrick het over heeft gelezen, daarin stond dat hij dood werd gevonden in een werf van de uitbreiding van de metro.  Of het klopt weet ik niet natuurlijk.