31

Re: Robotfoto 2010

Ik heb geen flauw idee van wanneer de foto is, maar wat wel typerend is, is wat Ben schrijft: de Golf heeft gestolen bij D'Ieteren in Erps-Kwerps.

32

Re: Robotfoto 2010

Hestur wrote:

maar van wanneer dateert die foto?

Waarschijnlijk is die foto genomen op het proces tegen de bende De Staerke in 1987.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

33

Re: Robotfoto 2010

Vrijdagavond is het op de RTL een reportage over de Bende van Nijvel. Forum » Vanavond op tv

In de omschrijving van het programma staat het volgende zinnetje: "Le portrait robot, diffusé en exclusivité dans Affaires Non Classées, semble bien avoir été identifié." Of te wel: De robotfoto lijkt te zijn geïdentificeerd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robotfoto 2010

Ik zal in Frans schrijven. Sorry! Selon la juge d'instruction, cet homme aurait été identifié!

35

Re: Robotfoto 2010

En bovendien komt die reeds voor in het dossier. Ze zag er wel positief uit en kon dit nieuwtje dus niet laten. Vos deed ook zijn duit door te zeggen dat er reeds 3 DNA profielen gevonden zijn nu ze alle voorwerpen opnieuw hebben onderzocht.

Ze zullen al het personeel van de CBW, 150 ex-speurders ook wel moeten onderzoeken, want meestal is dit materiaal toch wel door een paar handen gegaan in 25 jaar, verhuizers bv.

Maar allez, Ben kan straks zijn site met gerust gemoed sluiten.

36 (edited by Hestur 08-10-2010 23:09)

Re: Robotfoto 2010

Dus ze hebben op RTL nogmaals gezegd dat ze een naam hebben van iemand die al in het dossier genoemd werd, maar ze hebben niet gezegd wie? Ik wed 10 euro dat de naam met K. of S. begint. smile

37

Re: Robotfoto 2010

Een samenvatting: "On l'a identifié, c'est un nom que nous avions déjà dans le dossier, mais c'est confidentiel!"

Letterlijk:

Commentateur: "On peut mettre un nom sur le portrait robot."
Intervieweur: "c'est qui?"
Martine Michel JI: "ça je ne peux pas vous le dire, c'est le secret de l'instruction."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robotfoto 2010

Dominique Salesse lid van de Bende van Nijvel?

De speurders die zich bezighouden met het onderzoek naar de Bende van Nijvel, zijn ervan overtuigd dat ze een naam kunnen plakken op een van de drie daders van de aanslag in Aalst in 1985. Een in juni verspreide robotfoto, die gemaakt werd onder hypnose, wordt omschreven als "een perfect uitgevoerd portret van Dominique Salesse", meldt De Morgen.

Nieuws » Speurders plakken naam op lid Bende van Nijvel

Re: Robotfoto 2010

Ik vind niet meteen een foto van Salesse op het net, maar op pagina 224 van het bendeboek van Ponsaers en Dupont staat er eentje waarop hij samen met Van Esbroeck in de beklaagdenbank zit, en waarop de gelijkenissen met de bewuste robotfoto duidelijk merkbaar zijn. Kan iemand die foto inscannen?

40 (edited by club_le-happy-few 27-11-2010 13:46)

Re: Robotfoto 2010

Hooguit als chauffeur volgens mij. Heeft zich natuurlijk wel een vals alibi verschaft voor die periode: gevlucht naar Frankrijk omdat hij bang was van Philippe De Staerke. Of is dat toogpraat van Popolino? Foto staat hier.