551

Re: Robert Beijer

Ben wrote:

Maar Robert Beijer is iemand die je kan schrappen.

Ben, wat is de reden dat je dit standpunt hebt ingenomen? Begin 2023 in de podcast waar je te gast was, sprak je nog uit dat Beijer er wel iets mee te maken moest hebben (mijn woorden) vanwege de foto’s van de Delhaize in Aalst.

Wat heeft je van gedachten doen veranderen?

552

Nochtans in het laatste boek van Hilde Geens komen nogmaals de foto's die Beijer van de Delhaize in Aalst heeft genomen. 'De uitleg van Beijer over de datum op de acherkant van de foto's kan naar de prullenmand.' De talloze andere argumenten voor zijn betrokkenheid zijn al herhaaldelijk vermeld in dit topic. Het zijn er veel.

553

Breda wrote:

Ben, wat is de reden dat je dit standpunt hebt ingenomen? Begin 2023 in de podcast waar je te gast was, sprak je nog uit dat Beijer er wel iets mee te maken moest hebben (mijn woorden) vanwege de foto’s van de Delhaize in Aalst.

Wat heeft je van gedachten doen veranderen?

Dat is een goede vraag, het antwoord moet interessant zijn.

554

Hallo Ben,

moi quand j'ai un avis, je suis capable de l'expliquer.

555

Ik had Robert Beijer lange tijd van mijn lijstje geschrapt, omdat er andere - nog onbekende - namen waren die volgens mij beter in het bendeverhaal pasten. Na verloop van tijd heb ik mijn mening echter herzien, omdat er duidelijke verbanden bleken te bestaan tussen hem en deze namen. Wat betreft Aalst en de mogelijke rol van Beijer, is er een opvallend detail dat blijkbaar door niemand wordt opgemerkt: de foto van de Delhaize op de Parklaan, genomen door Beijer, bevindt zich op slechts enkele meters van een voormalig collega-rijkswachter van hem. Deze collega, met wie hij een tijdlang in de BSR heeft gezeten, was geen onbekende en stond bovendien dicht bij de kring rond Podevyn. Tot zover mijn korte bijdrage.

556

Wat bedoel je met "bevindt zich op slechts een paar meters van een voormalig collega van hem". Bedoel je daarmee de woning van die ex-collega? En die collega was tewerkgesteld in de brigade Aalst? Heb jaren geleden al zo een verhaal gehoord en heb zelfs een naam gekregen die ik ondertussen vergeten ben. Maar mocht ik hem nog weten zou ik hem natuurlijk niet plaatsen. Tja, bij Podevyn geen gebrek aan rijkswachters dacht ik. Blijkbaar werd Podevyn getipt voor een controle en bracht hij dan een deel van zijn wapens onder bij de buren.

Of dat was ten minste een verhaal dat rond ging in Aalst. En dat er bij Podevyn wapens te vinden waren werd hier eerder op het forum vermeld.

557

Over Podevyn doen veel verhalen de ronde. En ik denk dat het niet meer zijn dan dat: verhalen. Ja, Mendez heeft bij hem gewerkt. En een klacht aan zijn been gehad toen hij in de werkplaats draad aan het trekken was op een loop zodat hij er een demper kon opschroeven.

Doe daar dan nog een klassieke vete tussen families bij en een familielid van Podevyn die verhaaltjes begint te vertellen en je eindigt waar we nu zitten.

558

Artikel uit 1997:

Ex-BOB’er Beijer wilde infiltreren met callgirls

Gewezen BOB’er Bob Beijer wilde in 1987 een netwerk van callgirls oprichten waarmee hij politieke middens hoopte te infiltreren. Een aantal van de ingehuurde meisjes kwam ook al voor in het netwerk dat enkele jaren eerder werd gerund door Lydia Montaricourt. Dat werd vrijdag op de Bendecommissie-bis verklaard door Jean-Paul Peloos en Alain Etienne, beiden ex-leden van de gerechtelijke politie in Brussel. Deze verklaring zou men kunnen beschouwen als een zoveelste smeuïg verhaaltje, ware het niet dat het wel eens een sleutelelement zou kunnen zijn in het dossier rond de Bende van Nijvel. (...)

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

559

Tja, die man heeft heel zijn leven op die manier gewerkt en van elke vrouw die hem benaderde dacht hij eveneens dat ze ingehuurd was.

raven wrote:

Jean-Pierre Callens. Betrokken in het onderzoek naar Lydia Montaricourt en Fortunato Israel (dossier Eurosystem). Zeer close met Denise Tyack. Had een relatie met Dagmar Zeyen en was een informant voor Beijer en Bouhouche. Wordt aanzien als iemand die wellicht ook de tape gezien had en/of in zijn bezit had.

Na Axel Zeyens vlucht naar Brazilië via Spanje verklaarde zei Dagmar Zeyen dat zij aan haar broer had verteld dat hij gezocht werd in verband met de bloedige overval op een GMIC-geldtransport in Groot-Bijgaarden. Dagmar had die inlichtingen van een politieagent waarmee ze bevriend was. Dagmars getuigenis kon dus helpen uitleggen waarom Zeyen schrik kreeg opgepakt te worden en vluchtte.

Als je 't mij vraagt waren er net iets te veel politieagenten, rijkswachters, magistraten, speurders die iets te vlug vielen voor de charmes van die vrouwen. Het is wellicht een bijkomende reden waarom de boel beter niet opgelost geraakte.

En voor alle mannen hier omhoog vliegen, ook vrouwelijke magistraten hebben zich iets te vlug laten verleiden. Of vrouwelijke speurders ... waardoor een paar jaar geleden het onderzoek nogmaals in het honderd liep. Tja ... die "zondeval" is even oud als de mens zelf toen Eva Adam met een appel verleidde.