Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht
Als 'de bende' slechts uit 3-4 personen bestond, hoe verklaar je dan:
Sommige verklaringen van aangehouden borains waarvan objectief vaststaat dat ze daderkennis impliceerden (vb. traject dat Van Lidth de Jeude aflegde, uitleg over de dienster bij Van Camp die in haar broek zou geplast hebben) en terwijl zij vastzaten ging de show door;
de zeer grote variatie in persoonsbeschrijvingen van de daders. Ik weet wel, het is waard wat het waard is. Maar als bij sommige feiten (Dinant, Aalst...) gesproken wordt over daders van minstens 1 m 90 en bij anderen over max 1m 75 en ze zijn steeds met 3 of 4 dan lijkt dat me toch merkwaardig.
Ik vermoed dat de uitvoerders met meer waren. De constanten in het verhaal zijn de gebruikte wapens en de wagens + de modus operandi die steeds 'verfijnd' wordt.
Het mysterie over hoe een borain bewust was van het traject is een vraagteken.
Ik hoop toch dat ze Mevrouw Van Lidth geconfronteerd hebben met al de borains, want ze heeft toch een uitstekend beschrijving gegeven van de dader, en voor zover ik weet, herkende ze niemand.
Over die kogel die door de koelkast vloog en een fles witte wijn deed ontplofen en dat daarom de dader dacht dat de dienster in haar broek had gepalst....Heu..Gaan we op zo een detail zitten discussieren.
De getuigenis komt van een medegevangene, die vooral op zoek was naar strafvermindering.
Over de persoonsbeschrijvingen ga ik niet verder gaan, want het is zo willekeurig.
Getuigenissen zijn onder stress afgelegd, soms vermomd met pruiken, nep-snorren en nep-brillen.
De meest concrete getuigenis is die van mevrouw VanLidth, die DUIDELIJK het gezicht van een van de daders voor zich zag, zonder enige kunstgreep.