Re: Jean-François Buslik
Deze persoon was de ware man achter de bende-aanslagen. (Buslik) Ik weet uit goede bron dat Madani Bouhouche zijn rechterhand was.
Zonder duiding heeft dit geen enkele meerwaarde. Verklaar je gewoon nader.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Bende Bouhouche-Beijer → Jean-François Buslik
Deze persoon was de ware man achter de bende-aanslagen. (Buslik) Ik weet uit goede bron dat Madani Bouhouche zijn rechterhand was.
Zonder duiding heeft dit geen enkele meerwaarde. Verklaar je gewoon nader.
Sammy Mahdi?
On connaît la chanson. Weer eens een mythomaan die al dan niet terecht denkt hoe de vork in de steel zit. Om de zoveel tijd draaft er weer een deelnemer op die zich beperkt tot vaagheden of zogenaamde retorische vragen, waarmee andere deelnemers niet veel kunnen. Zeg duidelijk wat je weet of vermoedt (en bij voorkeur ook waarom) of zwijg (zoals ik meestal), zou ik menen. Dit is geen spelletjesforum.
Het is nooit mijn bedoeling op dit forum om iemand zijn posts af te breken, maar soms erger ik mij wel een beetje ...
Denk eerder in de richting van Westland New Post maar dan wel met iemand als kopstuk genre Bouhouche.
Hier is Bouhouche nog het kopstuk
Ik herinner me dat in Waregem een leegstaand huis staat in Algerijnse stijl. Hier zou Bouhouche tijdje kunnen verbleven hebben. De toenmalige burgemeester Vanryckeghem was iemand die het niet zo nauw nam met toekennen van ondernemingsnummers enzo.
Bouhouche zou dus in Waregem gewoond hebben ...
De drie personen die verantwoordelijk zijn voor de bende-aanvallen zijn vermoedelijk alle drie overleden. Lees, Chris B(onkofssky) als reus, Madani Bouhouche als killer en een derde nog niet nader genoemde of bij mij zelf gekende chauffeur.
2 daders zijn dus al gekend blijkbaar ...
Toch niet allemaal heel geloofwaardige posts, en allemaal zonder context dus lijkt me wat fantasierijk toch.
Staatsveiligheid liet chef Sabena-politie afluisteren
Bij het parket van Nijvel wordt een onderzoekscommissie in gereedheid gebracht om ergens in Florida de Amerikaan Jean-François Buslik, een intieme vriend van Madani Bouhouche, aan de tand te voelen. Dit gebeurt in het kader van het onderzoek naar de mysterieuze verdwijning eind oktober 1982 van de Sabena-veiligheidsagent Francis Zwarts. De staatsveiligheid liet destijds ook in dat verband de chef van de Sabena-politie afluisteren.
Samen met de toen 25-jarige man uit Haasrode verdwenen op Zaventem voor één miljoen gouden Krugerrands, twintig kg. goudstaven, juwelen, diamanten en een tiental gouden Cartier-uurwerken. Het is ondermeer over die Cartier-uurwerken dat Jean-François Buslik, die tot vóór kort in Sint-Joost-ten-Node woonde, zal worden ondervraagd.
De gerechtelijke diensten bezitten immers een foto waarop de vriendin van Buslik staat, met aan haar pols een Cartier-uurwerk. Het hoeft wel geen betoog dat men zich in de gegeven omstandigheden vragen stelt over de herkomst van dat uurwerk.
Voorwaarden
Het gerecht beschikt immers ook over enkele verklaringen van de vrouw van de vorige week vrijgelaten Bouhouche, waarbij deze onthulde dat hij betrokken was bij de overval op de Sabena-agent. Bij de professionele holdup te Zaventem, die verliep zonder vuurschoten, zonder bloedvergieten, zonder sporen na te laten, zouden ook - steeds volgens Anne Bouhouche - Buslik en nog twee anderen betrokken geweest zijn.
Buslik werd reeds in de gaten gehouden in 1981 toen hij werd verdacht van medeplichtigheid aan de (mislukte) bomaanslag op de auto van BOB-adjudant Goffinon. Nu blijkt ook dat Buslik vanuit Amerika zijn voorwaarden aan het parket van Nijvel heeft bekend gemaakt waaronder hij de onderzoekscommissie wil ontvangen. Of met andere woorden: Buslik heeft zijn akkoord gegeven op voorwaarde dat hij de plaats van ontmoeting, ergens in de Verenigde Staten, mag aanduiden en dat hij mag worden vergezeld van Amerikaanse politie.
Uitvaart
Van Buslik is in België geweten dat bij tipgever is of was geweest voor de DEA, de Amerikaanse drugopsporingsdienst. Omdat Bouhouche en Buslik sinds hun jeugd goed bevriend zijn - Buslik is peter van het zoontje van Bouhouche - bleef het gerecht belang stellen in de handel en wandel van de Amerikaan.
Nog niet zo lang geleden overleed de moeder van Buslik in het Brusselse. De rijkswacht heeft toen gehoopt Buslik te kunnen voorleiden. Maar die had wellicht onraad geroken en daagde niet op voor de uitvaartplechtigheid. Zijn spoor leidde naar de Verenigde Staten, waar enkele Belgische speurders, met wie Buslik momenteel regelmatig contacten heeft, dus zullen proberen wat meer te vernemen over de onopgeloste overval van eind oktober 1982 in Zaventem.
Vreemd bij dit alles is toch wel dat de Staatsveiligheid in Brussel eind 1985, begin 1986, de chef van de Sabena-politie liet bespieden en afluisteren. De overval in Zaventem werd gepleegd door vier valse rijkswachters.
Born: Gazet van Antwerpen | 23 November 1988
Bende van Nijvel → Bende Bouhouche-Beijer → Jean-François Buslik