Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Ik denk, (kan natuurlijk fout zijn) maar met de hernieuwde belangstelling van de laatste maanden dat de verkoop van het boek op wieltjes zal lopen. De inkomsten zijn hem uiteraard van harte gegund.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Ik heb het boek ook gekocht en heb er zeker geen spijt van. Meermaals heb ik rillingen gekregen bij het lezen wat David heeft meegemaakt. Regelmatig zie ik David lopen, hij woont niet ver van mijn schoonouders. Alleszins hoop ik dat het beter zal gaan met hem.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

DVDS heeft bij de laatste zoektocht in het kanaal de getuige tegengekomen van de zak/lichaam in het bos. Deze is er rotsvast van overtuigd dat het een persoon was, hij onderscheidde duidelijk schoenen en broek. Als uitsmijter zei die persoon dat er niet veel zullen spreken in die omgeving van het bos, er gebeurde "rare" dingen. Het ander koppel in die wagen weigert te getuigen.

Off topic: DVDS, je kan alleen maar een mengeling van bewondering en respect voor deze man hebben.

34

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

En wat te denken over de dreigtelefoon die grootvader Van de steen kreeg. Als hij niet zou stoppen met de rijkswacht te bekritiseren zou hem hetzelfde overkomen als kolonel Vernaillen. Dit zijn regelrechte doodsbedreigingen.

35 (edited by HeaDHuNTeR 22-10-2010 00:31)

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Plus de problemen met zijn nummerplaten in 1986 en 10 jaar later opnieuw. Mogelijk ook de Bende van Nijvel die hem een signaal wou geven dat ze hem nog altijd in de gaten hielden.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Raf wrote:

Als hij niet zou stoppen met de rijkswacht te bekritiseren zou hem hetzelfde overkomen als kolonel Vernaillen.

Was toch het duo Bouhouche & Beijer die de woning van kolonel Vernaillen hebben bewerkt. En die hebben toch niets te maken met de bende. lol Ze kwamen er zelf nog goed weg, want de kolonel stond klaar om een wapen te nemen. Als je een paco (ex-paco) aanvalt op zijn eigen territorium moet je wel met betere papieren komen.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Het boek staat nu al op nr. 2 in de TOP10 van de non-fictie boeken van de Standaard Boekhandel. Het verhaal achter de bende leeft dus nog wel degelijk in Vlaanderen.

38

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Ik ben van plan om op 7 november op de boekenbeurs langs te gaan om mijn exemplaar te laten signeren. Ik zou David op de man af willen vragen wat zijn mening is over die Podevijn. Wij vertellen al verschillende jaren "er lopen in Aalst smeerlappen rond die er meer over weten". Wel die Podevijn is er zo een. Spijtig dat hij overleden is en zeker een aantal geheimen meenam in zijn graf.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

David Van De Steen is vanavond te zien in het programma "De Wereld Draait Door" op Nederland3.

40

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Het gesprek met David Van de Steen is hier te bekijken » YouTube

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube