51

Re: Papiersnippers

ChatGPT is geen zoekmachine. Het is generatieve AI die teksten genereert. Breda, als ik jouw prompt gebruik, krijg ik dit antwoord:

In België is er een plaats die zowel ‘Sart’ als ‘lez’ in de naam bevat:
Sart-lez-Spa: een deelgemeente van Jalhay in de provincie Luik.

In Frankrijk zijn er geen plaatsen gevonden die zowel ‘Sart’ als ‘lez’ in hun naam hebben.

Onvolledig en onjuist. Als je wilt weten welke plaatsnamen er in België en Frankrijk zijn met "Sart" en "Lez" ga je zoals mij moeten doen; het zelf opzoeken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

52

Als "Sart" en "lez" niet samen horen, kom ik tot volgend overzicht voor het woord "Sart":

Straten

Rue du Sart

Rue de Sart

Andere

Gemeenten

Andere plaatsen

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

53

In de Rue de Tubize nummer 51 in Braine-le-Château is sinds 27 november 1978 een drankencentrale met de naam "NV Pilori". Meer info » www.companyweb.be

Begin jaren '80 zou deze drankencentrale verschillende keren slachtoffer zijn geweest van inbraken en diefstallen.

In combinatie met Wauthier-Braine en Tub (Rue de Tubize) lijkt dat zeker een mogelijkheid, in dat geval nog maar eens een verwijzing naar het milieu van drankenleveranciers in en rond Brussel.

Het feit dat men verwijst naar gendarmerie op de hoek; zuivere wegbeschrijving of waarschuwing? Als het drankencentrale Pilori is en er wordt naar verwezen op een briefje tussen straat en plaatsnamen: locals/mensen die bekend zijn met de drankencentrale?

Misschien ver gezocht maar de snippers zijn mogelijk te verbinden aan de Santana, met de Santana werd de overval gepleegd in Maubeuge waar enkele honderden meters verderop van de drankenwinkel een politiebureau was gelegen.

Enige krantenartikels/bronnen rond inbraken/diefstallen Pilori begin jaren '80?