Re: Aalst: Proloog

Het radiostation Mi Amigo had een link met Hofstade! Misschien is dat bedoeld? Zie hier » www.vlaamsradioarchief.be

232

Re: Aalst: Proloog

http://www.vlaamsradioarchief.be/radios/MiAmigo_Aalst.jpg

Maarten, bedankt voor deze belangrijke info. Op de site staat dat Amigo gestopt is met uitzenden in 1991. De radio is verdergegaan onder andere naam - IMAGO. Over IMAGO kan ik niets meer terugvinden. De radio was gelegen in de Zakstraat te Hofstade, dit is een doodlopende straat niet zo ver van het centrum. Het ligt ongeveer aan het industrieterrein Aalst Noord. Misschien eens contact opnemen en wat meer info vragen van de betreffende DJ.

Re: Aalst: Proloog

Ik zal proberen nog wat meer info te vinden over het radiostation IMAGO en eventuele opvolgers. Er schijnt nog vrij lang een radiostation vanuit Hofstade uitgezonden te hebben. Mogelijk dat ze daar de DJ uit 85 nog kennen inderdaad! Ik heb ook al even de Zakstraat bekeken kon zo niks opvallends ontdekken!

T0t 1998 was dit het telefoonnummer van het radiostation (Mi-amigo, later Imago) allebei gevestigd op de zakstraat! Zou het nog in werking zijn? Zouden de bendeleden dit nummer gebeld hebben? Tel: 053 70 24 79

234

Re: Aalst: Proloog

Maarten1985 wrote:

Het radiostation Mi Amigo had een link met Hofstade! Misschien is dat bedoeld?


De heer Podevijn heeft ook een band met Hofstade. Zijn schoonzoon heeft of had een zaak waar hij zaakvoerder was en hij was een persoon die aan practical shooting deed en woonde in Hofstade. De kleindochter van Podevijn beweerde ook dat haar grootvader te maken had met de Bende van Nijvel en een lange arm had bij de rijkswacht.

Bron: Een Aalstenaar die een personen kent uit de familie Podevijn.

noorderling wrote:

Er is helaas maar 1 getuige van dit verhaal en dat is de dj zelf. Voor mij is dit dus nooit gebeurd.


Het zou mij echt wel verwonderen dat ze dit dan gaan gebruiken in een reconstructie. Volgens mij heeft de DJ Van Praeg wel getuigen die zijn verhaal bevestigen (de luisteraars van toen) of werd de uitzending opgenomen. Volgens mij is dit geen flauwe grap van de DJ maar waarheid.

HeaDHuNTeR wrote:

Het feit dat hij 2 bendes vernoemt (Hofstade/Nijvel) kan misschien duiden op een afrekening tussen de 2.


Of een samenwerking...maar een afrekening kan heel goed;de bende van aalst (hofstade) schuift de aanslag in aalst in de schoenen van de bende van nijvel.

Hestur wrote:

Dit is integendeel zuiver psychologische oorlogvoering: op voorhand via een vrolijke song aan de mensen laten weten dat ze er aan komen (+ locatie bij benadering), dat niemand hen wat kan maken en dat ze van niemand schrik hebben.


Inderdaad, m zoiets te doen moeten ze toch beschikken over stalen zenuwen, zo koelbloedig. Doodleuk gaan verkondigen op de radio wat komen zal. Toch een bewijs dat ze totaal geen stress hadden, een gewone bende zou zich focussen op de aanslag. Hier gaan ze eerst nog eens naar de radio bellen, dus de kans is groot dat er ook nog een reden aan verbonden is... één of meerdere personen verwittigen. Misschien hadden ze DJ al een paar keer getest en wisten ze heel goed dat hun boodschap zou doorkomen op de radio.

235 (edited by X-Fader 29-09-2010 10:38)

Re: Aalst: Proloog

Raf wrote:

Zijn hier mensen uit het Aalsterse die kennissen, vrienden hebben die meer weten over deze radio, misschien mensen kennen die er uitgezonden hebben of in het bestuur ervan zaten. Het zou zeer interessant zijn om te weten welk bereik men in 85 had, om alzo een gebied te kunnen bepalen .

Dit heb ik van informatie teruggevonden:

RADIO MI-AMIGO AALST
Dit radiostation is niet meer in uitzending.
Oorspronkelijke roepnaam: MI-AMIGO
In de ether sinds: ?
Studio-adres: Zakstraat, 9308 Hofstade
Telefoon: ?
Frequentie: FM 100.7 MHz
Website: geen
Gestopt met uitzenden in: 1991
Extra info: In 1991 ging Radio MI-AMIGO Radio IMAGO heten.

Sorry dit stond al op het forum, te laat gezien. Dit heb ik nog gevonden:

Lokale radio's - Intrekking erkenning

Bij besluit van de Vlaamse minister van Economie, KMO, Landbouw en Media d.d. 31 maart 1998 worden, met ingang van 31 maart 1998, de erkenning en zendvergunning van lokale radio Imago te Aalst (Hofstade) voorheen Mi Amigo, eigendom van de vzw Radio Mi Amigo te Aalst (Hofstade) ingetrokken » staatsbladclip.zita.be

Bij besluit van de Vlaamse minister van Economie, KMO, Landbouw en Media d.d. 31 maaart 1998 wordt, met ingang van 31 maart 1998, aan lokale radio Hofstade te Aalst (Hofstade) dagelijks een zendschema toegekend van 7 uur tot 24 uur » staatsbladclip.zita.be

236

Re: Aalst: Proloog

Waarom stond de beige Taunus op 8 november '85 van 19.30 tot 19.50 op de parking, met drie inzittenden, een vierde kwam de winkel buiten met een kleine aankoop waarna ze vertrokken. De Taunus stond met neus naar de winkel geparkeerd tegen de lage muur die er nu nog is, 4e parkeerplaats.

237

Re: Aalst: Proloog

legia wrote:

Waarom stond de beige Taunus op 8 november '85 van 19.30 tot 19.50 op de parking, met drie inzittenden, een vierde kwam de winkel buiten met een kleine aankoop waarna ze vertrokken. De Taunus stond met neus naar de winkel geparkeerd tegen de lage muur die er nu nog is, 4e parkeerplaats.

Kun je de inzittenden ook beschrijven? Info uit eerste hand?

Re: Aalst: Proloog

In die periode werden dat soort platen constant aangevraagd op vrije radio's.

239

Re: Aalst: Proloog

Beste dim, ik stond er rechts naast geparkeerd en zat dus op een meter van de passagier.

Re: Aalst: Proloog

Dag Legia, welkom. Heb jij van deze getuigenis officieel melding gedaan? Zo ja, wat was de reactie van de speurders? Zijn er robotfoto's of "bekende verdachten" waar jij iets in ziet? Zo zijn er robotfoto's van verdachte lieden op de ochtend van 9 november 1985. Waren het ruige of nette types, is er iets over hun gedrag te vertellen? Nieuwsgierig naar meer...

Dag René, de aanleiding is triest maar verheugd lees ik het recentelijke schrijven en de belofte op meer. Het recente is, en het toekomstige zal, in mijn ogen een verrijking van het forum zijn. Zet die jongen maar eens achter de scanner. smile