Re: Drogenbos: 6 December 1983
Aangezien hier geen sprake is van schoten en/of gewonden/doden lijken het me eerder een soort copy-cats.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → 1980-1989 → Drogenbos: 6 December 1983
Aangezien hier geen sprake is van schoten en/of gewonden/doden lijken het me eerder een soort copy-cats.
Uit een Franstalige krant - ik weet niet dewelke - van 8 december 1983:
(...) "Nous avons tellement peu d'indices, mais aussi tellement d'éléments qui nous conduisent dans diverses directions que nous devons surtout faire travailler notre imagination". C'est peut-être la phrase qui résume le mieux le climat qui règne chez les enquêteurs. D'autre part, à Bruxelles, un hold-up commis mardi à l'aide d'une Golf GTI volée quelques heures auparavant rue du Mail, à Uccle, a encore fait penser à la technique des tueurs du Brabant Wallon. Chez les policiers, tout est possible.
Hoogstwaarschijnlijk werd deze overval gepleegd door de Bende van Leuven.
Overval op postkantoor Drogenbos
Op het postkantoor van Drogenbos werd dinsdagnamiddag om twintig voor drie een overval gepleegd door drie gewapende onbekenden van het zuiderse type. Zij lieten zich een som geld overhandigen en namen de vlucht met een witte Volkswagen die zij gestolen hadden in de Volkswagen-fabriek te Vorst. De wagen werd een tijdje later teruggevonden te Vorst.
Bron: Het Laatste Nieuws | 7 December 1983
Bende van Nijvel → 1980-1989 → Drogenbos: 6 December 1983