161

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ik ben altijd een beetje sceptisch bij zulke getuigen. Waarom zou je een eventuele 2 auto (Golf GTI) met gedoofde lichten rijden en met maskers op. Buiten het feit dat het zeer lastig rijdt met een masker op en gedoofde lichten vestig je nog eens extra de aandacht op je. Overigens kan ik deze getuigenis nergens terug vinden.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Je hoeft het ook niet te geloven.

163 (edited by koos24 28-11-2010 22:10)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Dat doe ik ook niet, alleen vroeg ik me af in welke verslagen dit verhaal voorkomt? Ik kan het niet vinden of is het een verhaal dat aan jou is verteld?

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

koos24 wrote:

Dat doe ik ook niet alleen vroeg ik me af in welke verslagen dit verhaal voorkomt? Ik kan het niet vinden of is het een verhaal dat aan jou is verteld?

Inderdaad, erg lastig om het kaf van koren te scheiden. Veel verhalen en beweringen die niet na te trekken zijn. Wat meer bronvermelding bij al die beweringen zou geen overbodige luxe zijn.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Om het topic even wat nieuw leven in te blazen nog eens een heropfrissing van de getuigenis nadat ik gisteren nogmaals zijn verhaal heb gevraagd aan deze persoon.

Plaats: Bierghes

Tijdstip: De avond van de overval op de Delhaize in Aalst, uur onbekend maar het was allesinds donker. Ruwweg geschat moet het tussen 17u en 21u geweest zijn. De getuige kwam zoals elke vrijdag in die periode thuis van zijn legerdienst rond 17u om zich dan klaar te maken (wassen, kleren nemen, etc.) om te vertrekken naar Braine le Comte bij zijn vriendin.

Getuigenis: Getuige ziet hoe donkerkleurige Golf rechts naast hem komt staan op het kruispunt van de Place Leopold Nuttinck met de N7 in Bierghes. Daarin zit zeker 1 persoon vooraan aan het stuur en 1 persoon achteraan (waardoor hijzelf er altijd is van uitgegaan dat er dus op de passagiersstoel ook iemand zat). De personen die hij zag (voor en achteraan) droegen maskers, wat de getuige meteen deed denken aan enkele vroege carnavalsvierders oid. De bestuurder was wel onrustig want deze klopte ongeduldig op zijn stuur tijdens het rode licht. Als het licht op groen springt snijden ze de getuige de pas af en gaan ook zij rechtdoor.

Enkele honderden meters verders ziet hij ze de oprit van een huis/villa oprijden aan de linkerkant (!ik zei in een vorige post dat ze uit het zicht verdwenen maar blijkbaar is dit verkeerd verstaan door mijzelf destijds!). Wanneer hij dat huis passeert kijkt hij nog eens naar de Golf, waarvan de lichten intussen gedoofd zijn maar ziet hij verder niets bijzonders.
Bij aankomst bij zijn vriendin en haar familie doet hij zijn verhaal dat hij onderweg toch speciale mannen was tegengekomen die veel te snel reden. Op dat moment gaat hijzelf er ook nog altijd van uit dat het een paar zotte carnavalisten waren die ergens een feestje hadden of iets in die richting. Het is volgens hem pas de volgende morgen dat ze voor het eerst horen over de overval in Aalst. Dit verhaal is ook bevestigd door zijn toenmalige vriendin als haar ouders.

In de jaren nadien is hij uiteraard meermaals naar de politie geweest. Ook Guy Bouten heb ik gecontacteerd in 2010 en die heeft daar toen wat verder onderzoek naar gedaan. Hij is op de Route de Quenast toen wat gaan rondvragen wie er toen in die periode woonde verderop in de straat aan de kant met de oneven huisnummers. Helaas heeft mijn getuige nooit exact onthouden welk huis of huisnummer het was. Hij weet wel dat ze aan de linkerkant (oneven huisnummers) de oprit zijn opgereden na enkele honderd meters.

Ikzelf was tot over een week ervan overtuigd dat nummer 39 er iets mee te maken had aangezien de firma op die nummer in '83 al bestond en duidelijk in verband staat met een adres in Beersel op enkele honderd meters van de Auberge waar die concierge werd vermoord. Maar daar ben ik nu toch niet meer zeker van aangezien ik zie dat de namen die Guy Bouten erop wijzen dat er toen nog geen sprake was van die firma op dat adres.

De namen die Guy Bouten vond (uit '84) zijn aangevuld met een geboortejaar en beroep op dat moment (komt blijkbaar van een kieslijst van dat jaartal):

  • °29: Dupont J.P., 1948, Technieker

  • °31: Karler G., 1915, Gepensioneerde

  • °33: Navez R., 1921, Politieman in Brussel

  • °35: Werbroeck R., 1932, Vrachtwagenchauffeur

  • °37: Basselier J.,1924, Werkt op ministerie (zijn zoon woont daar niet maar komt geregeld over de vloer en heeft meermaals in de gevangenis gezeten wegens diefstal)

  • °39: Ocula F., 1932, Landmeter

Er is trouwens nog een getuigenis van een "jeeprijder" die een Golf zou hebben achtervolgd » Feiten

Ik heb geprobeerd te weten te komen via de schrijver van dit boek, waarvan de getuigenis komt om te achterhalen wie deze persoon was maar die kan mij na zoveel jaar helaas niet meer zeggen van waar hij die informatie heeft gehaald.

Als er iemand hier iets ziet tussen de namen dat hem opvalt of iemand die weet wie de "jeeprijder" is dan zou dit misschien wel kunnen helpen om hier meer over te weten te komen.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Je zou dan toch denken als ze effectief met de Bende te maken hadden, dat ze hun wagen op een niet zichtbare plaats zouden parkeren. Of moest die wagen daar net gezien worden?

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Inderdaad zeer vreemd maar tegelijkertijd vind ik maar één oude getuigenis van iemand die ze ook in Bierghes heeft gespot. Alsook het feit dat ze carnavalsmaskers dragen, terwijl niemand anders de avond van Aalst de bende heeft gezien met carnavalsmaskers op. En stel dat ze daar gezien zouden willen worden lijkt mij dit zeer riskant, dat is meteen alle aandacht vestigen op een punt dat slechts enkele kilometers ligt van het bos en tevens van hun vluchtroute die avond. Dat zeg ik omdat ik persoonlijk denk dat mijn getuige ze gezien heeft voor de overval aangezien er nog iemand op de achterzetels zat. Ik hoop de andere getuige uit Bierghes te kunnen vinden om te horen wat hij of zij weet. Ik denk er trouwens over om Guy Bouten zijn bezoek aan Bierghes eens over te doen. Want er zijn nog enkele huizen waarvan de toenmalige bewoners onbekend zijn.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Basseliers zijn er te vinden op het net, maar dat zijn dan waarschijnlijk al kinderen van de man die in de gevangenis gezeten heeft. Ze lijken ook verzot op wagens/moto's en carnaval (gilles), maar ze wonen in regio Binche-La Louvière waar er net als in Aalst mensen zijn die leven voor het carnaval. Bij één van de 'jongeren' (Mat) staat er een oude foto die zijn vader zou kunnen zijn (die vermoed ik overleden is want er staat emoticon met tranen in de ogen bij).

We weten natuurlijk niet of het de zoon en kleinzoon is van die man in Rebecq, het kan evengoed neef ofzo zijn. Misschien is vader in die regio gaan wonen?

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ik denk intussen ook al die JP Dupont teruggevonden te hebben. Aangezien deze toen een redelijke leeftijd had om in aanmerking te komen als "directe" dader. Maar natuurlijk kan het een dwaalspoor zijn, een pakket dat ze nog moesten ophalen, iets dat ze vergeten zijn, een telefoontje dat moest gebeuren (geen gsm's in die tijd), ... Ik hoop allesinds dat er toch iets interessants te vinden is want ik denk niet dat er op de avonden van de overvallen veel Golfjes met gemaskerde mannen rond reden in België.

Wat ik opmerkelijk vind is het feit dat de andere getuige, de jeeprijder, de Golf zou achtervolgd hebben sinds Herne, Herflingen en hem kwijtraakte in Bierghes. En zoals het geschreven staat zou dat blijkbaar geweest zijn in de vlucht na de overval in Aalst. Mijn getuige stond rustig voor het rode licht terwijl de Golf naast hem kwam staan. Als de Jeeprijder op dat moment inderdaad een achtervolging deed op de Golf zou hij hem niet kunnen kwijtgespeeld zijn.

Zelfs al stond de Jeeprijder toen net als mijn getuige ook voor dat rode licht zou ook hij moeten gezien hebben dat de Golf een eigendom op reed. Tenzij mijn getuige nog voor de overval naast de Golf stond (nogmaals: na 32 jaar weet de getuige het exacte tijdstip niet meer) en de jeeprijder de Golf achtervolgde terwijl de bende al op de vlucht was na de overval. Dan komen we uit op 2 getuigen die op verschillende tijdstippen de Golf gespot hebben in Bierghes.

170

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Inwoner van Aalst wrote:

°33: Navez R., 1921, Politieman in Brussel

Navez , die naam komt terug in Ecoovie verband, er is een commissaris Navez die bewijsmateriaal heeft vernietigd. Noteer ook de carnavalisten in de post hierboven! Kan Ben een link plaatsen naar de parlementaire onderzoekscommissies sectes? Er staat veel met naam en toenaam. Vooral de financiële kant van die sectes is de moeite om uit te diepen, er wordt bewogen met miljarden. En wat ook met naam genoemd wordt in de parlementaire onderzoekscommissie sectes: smokkel van uranium!