Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter Baeyens wrote:

Misschien bedoelde Dim de 'Reforger Oefeningen' waarbij destijds massaal extra troepen en materieel werden aangevoerd uit de USA (ingeval communistische aanval, oorlog in W Europa). Gebeurde via Antwerpen, Zeebrugge en via lucht: Koksijde, Bierset.

Walter, het kan zijn dat het de 'Reforger Oefeningen' zijn ieder jaar was het een volksverhuizing. Doch  geheim was dit niet. Wat wel weinig gekend is en was waren de wapentransporten en het transport radioactieve stoffen vanuit de haven van Zeebrugge. Ook waren er figuren uit het Iran contra verhaal woonachtig in Knokke en kon je ze opmerken in Zeebrugge. Het is allemaal zo lang geleden en ik vind er niets meer over terug.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

32 (edited by Walter Baeyens 20-07-2012 17:37)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Er bestaan duidelijk aanwijzingen over transport van munitie & springstoffen door PRB (samen met Bofors e.a. het zgn. Powder Cartel) vanuit Zeebrugge (1980s). Richting Irak, Zuid-Afrika? Reforger was niet jaarlijks (4-jaarlijks?), niet geheim (haalde zelfs het nieuws) door de enorme omvang van de logistieke operaties.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter, dank je voor de reactie, ja het kan zijn dat het maar 4 jaarlijks was (het is al zo lang gelden) en er waren in de zomermaanden veel leger transporten voor oefeningen.

Weet jij misschien een naam? Ergens begin jaren 90 is er iemand op de BRT komen vertellen over wapentransport van vliegtuigonderdelen en stukken voor een superkanon, die man was onherkenbaar gemaakt voor de tv. Doch ik heb die man herkend (stem en profiel), hij kwam veel in de zaak waar ik werkte (bijna iedere dag) en had een relatie met de dochter van mijn toenmalige buurvrouw (de wereld is soms zo klein). Ik weet het is een speld in een hooiberg maar je weet maar nooit.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Het fameuze superkanon was een project van de Canadese ingenieur Gerald Bull, die in Brussel werd vermoord. Het ding was zogenaamd bestemd voor Irak. Bull's droom was echter satellieten in orbit te brengen d.m.v. een 'kanon'.  De verkoop van zijn verbeterde extended range artillerie moest dit financieren, daardoor kwam hij in het vizier van de geheime diensten (waarschijnlijk ook nucleaire artillerie voor Zuid-Afrika, Israel).

Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter, dank je, dat was het Bull. Oeps een bloedig dossier, hoog spel op internationaal niveau. Ik was het volledig vergeten. Nu die getuige op tv zal wel iemand van de staatsveiligheid geweest zijn vermoed ik. Hij verbleef in Knokke.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

36 (edited by ludoke 26-07-2012 06:21)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Nog Amada als winning team na 2000. In 2001 moest de islam in België nog op de kaart gezet worden als "militant en strijdvaardig". Het gebeurde hier op een "verstandige manier". Begin 2000 werd een genocide-klacht tegen Sharon gepland. De BBC draaide een voorbereidende documentaire over de slachter van Sjabra en Sjatilla in Beiroet met een slachtoffer Souad el Meiri in de hoofdrol. Haar vliegreis naar Brussel met een visum voor 1 week werd betaald door Vanquikelborg van Spirit.

Om ernstige zaken helemaal hilarisch te maken kloeg een derde Amada-advocaat Jan Fermon ook nog eens President Bush-himself aan in ons Broekzele! Doe het eens na met een ander team. cool

37 (edited by ludoke 26-07-2012 06:23)

Re: Boek: Crapule de Luxe

the end wrote:

Walter, dank je, dat was het Bull. Oeps een bloedig dossier, hoog spel op internationaal niveau. Ik was het volledig vergeten. Nu die getuige op tv zal wel iemand van de staatsveiligheid geweest zijn vermoed ik. Hij verbleef in Knokke.

Het crapuul verdient minstens 3x aan dezelfde daden:

  • de daden zelf

  • de verbloemde verfilming na enkele jaren (vb. enemy of the state, met verwijzing naar de gijzelaars in Teheran)

  • succesromans: bv. Hochchild met zijn pamflet tegen Leopold II. Al zo is de nieuwe kolonisatie door USA en China zeker minder erg. En natuurlijk Mendez met o.a. het Heizel-drama door moslimterreur. Dan Brown, met voorvaderen in de CIA, kan er ook wat van.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ludoke, je bedoelt dat Abou Jahjah gericht werd ingezet om op TV wat met zijn vuisten te zwaaien en de Sharia te eisen om ons bang te maken? Het zou me niets verwonderen. Over Sjabra & Sjatila: zover ik weet werd de slachtpartij uitgevoerd door de in CVP België zo geliefde Falangisten, voor rekening van Israel. Als de genocide-wet was gebleven, had men ook Kissinger en Bush (en anderen) moeten dagvaarden: de ganse Belgische politiek deed het in zijn broek! We lopen verder braaf aan het handje van Uncle Samuel.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ludoke, interessante info. Voor de 'promissory notes' moet men natuurlijk het dossier Ecoovie wat kennen: Dessart, Zubaidi, Steve Keteleer, ook al fake diplomaten, en de links naar de pedofilie.

Bull 'zou' door Mossad zijn gedood omwille van het kanon voor Saddam, maar Bull heeft met Israel samengewerkt bij ontwikkeling v zijn artilleriestukken en Extended Range Full Bore munitie. Leveringen aan Zuid-Afrika, Israël (en Irak, geloof ik). Testschieten op eiland Antigua, joodse tussenstop voor Iran-Contra wapens/drugs.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ludoke. Wat was dan volgens jou in realiteit de rol van Arafat? De broodnodige vijand voor Israel?