In Overboelare konden ze ook vliegen en varen. Eentje heeft er zelfs een liedje over gemaakt.

32

Als we dan toch back to basic moeten, ok. De enige op wie ik altijd vertrouw is Acke. Ik ken geen andere speurder die zo's resultaten boekte.  Ik vond er volgende post van Kevlar:

""Willy Acke boekte als substituut samen met toenmalig onderzoeksrechter Freddy Troch - die net was aangesteld in 1983 - nogal spectaculaire resultaten in het Bendeonderzoek. Ze vonden bendewapens in het kanaal Brussel-Charleroi en stelden Philippe De Staerke in verdenking. De bende vermoorde 28 mensen tijdens regelrechte executies, overvallen en zelfs folteringen. De daders werden nooit gevonden. Speurders werden tot tweemaal toe door hun oversten verboden een valstrik te leggen voor de zogenaamde reus van de Bende, waarvan ze overtuigd waren hem te kennen."

"Zo beweerde een speurder tegenover ondergetekende dat diezelfde moordenaar momenteel een garage zou uitbaten in de streek van Asse. Hij zou deel hebben uitgemaakt van 'De Bende van zeven'. We konden dit echter niet verifiëren. Een andere bron spreekt dit echter tegen, maar geeft wel toe dat die garagehouder een 'zware jongen' is geweest. Soms lijkt het erop of de Dendermondse doorbraak in het Bendeonderzoek nog steeds niet vergeten is in de hogere regionen in dit land."

Ik heb hier twee vragen over
Wie weet over welke overste het ging ( ivm de valsstrik die men wou leggen, toch niet De Saeger zeker?)

Ten tweede. Lees ik nu goed dat de garagist uit Asse ervan verdacht werd de reus te zijn ?

@fenix : in ieder geval die garagist ziet er - op het eerste gezicht - heel groot uit.

34

oesje, ik ben per ongeluk op een nieuwe reus gevallen. Kan je ook ergens de kleur van zijn ogen zien?

@fenix : blond haar en bruine ogen.

36

Maar waar staan we dan na deze storm in een glas water ? Kort samengevat; 0,0 mat bewijzen en een overleden getuige. Op die manier de bende "ontmaskeren" kan iedereen hier denk ik dan.
Ik ga terug naar een oude post van Aubanel:
Vincent Louvaert valt, samengevat, onder meer in 1984 door gepleegde feiten te verbinden met Willy De Schepper, Daniel Bernaert (Puce), René Davignon (le Snaas), Victor (Vicky) Van Obbergh en Francis Van Binst. Louvaerts zus Marie-Ange was gehuwd met Alain Dubois. Ze troffen elkaar wel eens bij Jacques Van Camp in Ohain. Van Binst was goed bevriend met onder meer Maurice Florizoone, Jef Jurion, André Dehaut en Marcel Habran (en dus ook met Thierry Dalem). Florizoone (die de huur van het huis van Marc Vanden Eynde - zoon van - in Beersel overnam) was close met Habran en Van Binst."

Zitten in het clubje hierboven een aantal Bendeleden?

We kunnen zeker en vast nog een nieuwe link leggen. Ik ga eens een "The Endje" doen en jullie de link zelf laten leggen. Wie van de heren hierboven vernoemd werkte vroeger in Le Fouquet ? (De brasserie van Dewit). En van wie was Le Fouquet het stamcafé ?( een De Staercke) Wie had er een relatie met de dochter van Dewit ? ( Haemers) Nog een kleine tip, hij woont momenteel in Oostende. Stad waar ook Stefaan van Malderen ging wonen.

Ook de Troika is niet onbelangrijk. ( uitgebaat door de chauffeur van VDB)

37

https://www.bendevannijvel.com/forum/se … 57&p=7
post 68

Een storm in een glas water? Ik weet het niet. HIPA gaat er toch ook van uit dat De Schepper bij de bende betrokken is. De info over zijn betrokkenheid bij de moord op Vandeuren is in elk geval een nieuw feit en wordt blijkbaar door de speurders bevestigd.

39

Ik noem het een storm in een glas water omdat er 0, 0 mat. bewijs is en een overleden getuige. En cru gezegd doet de overtuiging van Hipa er niet toe, noch die van 14 speurders, noch die van u of mij. 
Hetzelfde probleem bij de loods in Overijse, hetzelfde probleem wat betreft Bono. Indien men 5 jaar na de feiten geen sporen vond, hoe zou men ze dan 35j later vinden? Wordt blijkbaar door de speurders bevestigd ? Kunnen ze ons spoor dan aub ook eens bevestigen of ontkennen ? En het spoor Breuckels ? En het spoor Joël Lhost ? We willen allemaal graag  bevestiging of ontkenning en liever gisteren dan morgen. Maar het onderzoek is nog lopende..... ondertussen zijn mogelijke getuigen en daders al vertrokken naar de eeuwige jachtvelden.

Komop, het is door dat soort attitude dat het allemaal zover is kunnen komen. Deze man wordt beschuldigd vanuit alle hoeken en sinds 1983. Hetzelfde met die mensen die overal zijn herkend of hebben bekend op hun sterfbed. Het is een zaak uit de periode '82 - '85; misschien moet je dan eens vrede sluiten met 'naar alle waarschijnlijkheid' in plaats van 'we kunnen 100% aantonen dat'.
HIPA heeft zijn research diep genoeg gedaan, als zijn overtuiging er niet toe doet kunnen we beter stoppen.

Die andere sporen die je noemt betreffen éénzijdige verklaringen of namen die voor zover ik weet niet in het dossier staan. Dus die vergelijking loopt ook al mank.

http://www.bloggen.be/waaromdebendevann … p?postID=2

De post van ene Al Bundy uit 2010 hier is opmerkelijk en interessant. Lijkt een Aalstenaar, een aantal dingen zouden eventueel kunnen zijn overgenomen vanop dit forum maar er staan ook dingen die imo duiden op insider kennis. Het gaat over Podevijn en WDS.