Re: Willy De Schepper

fenix: in ieder geval die garagist ziet er - op het eerste gezicht - heel groot uit.

32

Re: Willy De Schepper

oesje, ik ben per ongeluk op een nieuwe reus gevallen. Kan je ook ergens de kleur van zijn ogen zien?

Re: Willy De Schepper

fenix : blond haar en bruine ogen.

34

Re: Willy De Schepper

Maar waar staan we dan na deze storm in een glas water? Kort samengevat; 0,0 mat bewijzen en een overleden getuige. Op die manier de bende "ontmaskeren" kan iedereen hier denk ik dan. Ik ga terug naar een oude post van Aubanel:

Vincent Louvaert valt, samengevat, onder meer in 1984 door gepleegde feiten te verbinden met Willy De Schepper, Daniel Bernaert (Puce), René Davignon (le Snaas), Victor (Vicky) Van Obbergh en Francis Van Binst. Louvaerts zus Marie-Ange was gehuwd met Alain Dubois. Ze troffen elkaar wel eens bij Jacques Van Camp in Ohain. Van Binst was goed bevriend met onder meer Maurice Florizoone, Jef Jurion, André Dehaut en Marcel Habran (en dus ook met Thierry Dalem). Florizoone (die de huur van het huis van Marc Vanden Eynde - zoon van - in Beersel overnam) was close met Habran en Van Binst."

Zitten in het clubje hierboven een aantal Bendeleden?

We kunnen zeker en vast nog een nieuwe link leggen. Ik ga eens een "The Endje" doen en jullie de link zelf laten leggen. Wie van de heren hierboven vernoemd werkte vroeger in Le Fouquet? (De brasserie van Dewit). En van wie was Le Fouquet het stamcafé? (een De Staercke) Wie had er een relatie met de dochter van Dewit? (Haemers) Nog een kleine tip, hij woont momenteel in Oostende. Stad waar ook Stefaan van Malderen ging wonen.

Ook de Troika is niet onbelangrijk. (Uitgebaat door de chauffeur van VDB.)

Re: Willy De Schepper

Een storm in een glas water? Ik weet het niet. HIPA gaat er toch ook van uit dat De Schepper bij de bende betrokken is. De info over zijn betrokkenheid bij de moord op Vandeuren is in elk geval een nieuw feit en wordt blijkbaar door de speurders bevestigd.

36

Re: Willy De Schepper

Ik noem het een storm in een glas water omdat er 0,0 materieel bewijs is en een overleden getuige. En cru gezegd doet de overtuiging van Hipa er niet toe, noch die van 14 speurders, noch die van u of mij.

Hetzelfde probleem bij de loods in Overijse, hetzelfde probleem wat betreft Bono. Indien men 5 jaar na de feiten geen sporen vond, hoe zou men ze dan 35 jaar later vinden? Wordt blijkbaar door de speurders bevestigd? Kunnen ze ons spoor dan aub ook eens bevestigen of ontkennen? En het spoor Breuckels? En het spoor Joël Lhost? We willen allemaal graag bevestiging of ontkenning en liever gisteren dan morgen. Maar het onderzoek is nog lopende ... ondertussen zijn mogelijke getuigen en daders al vertrokken naar de eeuwige jachtvelden.

Re: Willy De Schepper

Komop, het is door dat soort attitude dat het allemaal zover is kunnen komen. Deze man wordt beschuldigd vanuit alle hoeken en sinds 1983. Hetzelfde met die mensen die overal zijn herkend of hebben bekend op hun sterfbed. Het is een zaak uit de periode '82 - '85; misschien moet je dan eens vrede sluiten met 'naar alle waarschijnlijkheid' in plaats van 'we kunnen 100% aantonen dat'. HIPA heeft zijn research diep genoeg gedaan, als zijn overtuiging er niet toe doet kunnen we beter stoppen.

Die andere sporen die je noemt betreffen éénzijdige verklaringen of namen die voor zover ik weet niet in het dossier staan. Dus die vergelijking loopt ook al mank.

» www.bloggen.be/waaromdebendevannijveldutsenzijn/

De post van ene Al Bundy uit 2010 hier is opmerkelijk en interessant. Lijkt een Aalstenaar, een aantal dingen zouden eventueel kunnen zijn overgenomen vanop dit forum maar er staan ook dingen die imo duiden op insider kennis. Het gaat over Podevijn en WDS.

38

Re: Willy De Schepper

Spectator Of Life wrote:

Komop, het is door dat soort attitude dat het allemaal zover is kunnen komen

Dit heeft niets te maken met mijn attitude maar alles met de principes van onze rechtsstaat. Ik kan mij niet uitspreken over de attitude van anderen maar van mezelf kan ik zeggen dat ik vrij intensief op zoek ben naar de waarheid. Hilde Geens heeft zelfs in een van haar boeken mijn "attitude" beschreven en die klopt In de verste verte niet met wat jij nu schrijft. Diegene die mijn "taak" overgenomen heeft en met dezelfde "attitude" als ik kan het zelfs niet meer navertellen.

Namen die niet in het dossier staan? Wees gerust, ze staan er allemaal in. Indien ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat uw opmerking mij diep geraakt heeft ... het is dus door mensen zoals ik dat het allemaal zo ver is kunnen komen. Dat is geen klein onschuldig verwijt, gezien de zeer zware en gruwelijke feiten.

Re: Willy De Schepper

Met attitude bedoel ik de 'het mag niemand zijn attitude'. Als HIPA bevestigt dat het WD spoor een zeer valide spoor is dan vond ik jouw opmerking dan weer op mijn beurt nogal ongepast. Ik heb de indruk dat je het zeer moeilijk hebt met het boek van Hilde Geens en haar nieuwe sporen en namen. Het zij zo. Voor het overdreven dramatiseren van een post in een amateur forum discussie ga ik evenwel vriendelijk passen.

Re: Willy De Schepper

Fenix, blijkbaar heb je je bedenkingen over Hilde Geens; Alle respect daarvoor maar dat betekent nog niet dat ze het daarom bij het verkeerde eind heeft. Ze is ook niet de enige auteur die in de richting van Bouhouche / Beijer wijst. Ze geeft ook toe dat ze niet weet wie de uitvoerders waren van de overvallen noch het motief.