Re: Christian Amory

club_le-happy-few: Er is meer, veel veel meer.

Typerend in heel het 'onderzoek' tot nu toe is het in diskrediet brengen van hen die in de juiste richting zaten. Om daaraan te verhelpen werden er tal van figuren bewust opgevoerd die met de wildste hypothesen naar voren kwamen en komen.

Terloops en uiteraard ... niet alle hypotheses werden bewust opgevoerd. Doorheen de jaren had je inderdaad ook genoeg personen die mogelijk goed bedoeld een spoor volgden dat compleet de verkeerde richting uit ging tot op de bodem van het Lago Maggiore toe... Mooi meegenomen voor de manipulators natuurlijk, konden ze even "vrijaf" nemen. De pers en het publiek reageerden gretig. Het vervagen van fictie en realiteit speelde nog meer in de kaart.

Ik ga ze niet allemaal opsommen, maar het begint met het kunstmatige onderzoek naar de betrokkenheid van de Borains tot de Bende Van Nijvel, waardoor het 'onderzoek' 4 jaar achterstand op liep van bij het begin en direct de basis werd gelegd voor vertroebeling tussen fictie en realiteit. En daarmee kon de basis gelegd worden om ieders geloofwaardigheid te hypothekeren. En het gaat nog steeds door, hoewel het vandaag gelukkig moeilijker geworden is door -eindelijk- de overname van het dossier door het Federale Parket. Kijk terloops ook eens naar de mensen wie hier het felste tegen deze beslissing van Koen Geens reageerden.

Er zijn honderden voorbeelden, ik geef je een minder bekend feit toen Luc Boeve van de Delta-cel Philippe De Staerke ondervroeg:

"Na drieënhalve maand verhoren, weekends incluis, is het fout gelopen. Bij een huiszoeking bij zijn vriendin had ik een witte substantie in beslag genomen. Van het lab kreeg ik te horen dat het om drugs ging. Toen Johnny dat vernam, werd hij razend. Onmogelijk! Die drugs hadden wij daar zelf verstopt. Kort nadien liet het lab weten dat er een vergissing was gebeurd, met de substantie was niks mis."

"Ik was verbrand als ondervrager en heb er een punt achter gezet. Nochtans zat er vooruitgang in de verhoren; na anderhalve maand werd hij af en toe loslippig. Hij gaf me details die goud waard waren, bijvoorbeeld over zijn contacten met Jean Bultot, maar ik heb er niks mee kunnen doen. Dat heb ik mezelf nooit vergeven."

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Het Federaal Parket kan misschien eens nagaan hoe dit labo-onderzoek verlopen is en via welke weg de communicatie Deltacel-labo-terugkoppeling Deltacel verlopen is.

En voor er hier geroepen wordt dat dit van de pot gerukt is, nog even een andere getuigenis achter gesloten deuren hierover:

"Voor de Tweede Bendecommissie verklaarde Danny Collewaert - samen met een aantal collega's van de Delta-cel - dat er niet voldoende eendrachtig werd samengewerkt tussen de diverse onderzoekscellen, één en dezelfde persoon werd soms door de ene cel als verdachte beschouwd en door de andere cel als informant. Met alle risico's vandien: conflicten tussen cellen, desinformatie van speurders, enzovoort"

(Ik hou het maar bij deze twee zaken dus.)

Ah, ik hoef allicht niet meer te duiden op het feit dat de berichtgeving in de kranten, sinds de overname door het Federale Parket, veel serener verloopt? Nu het forum nog...

Er is meer, zoveel meer... Maar nu mag/kan alles nog niet gezegd worden. Voor recht op recht.

Voor Elsie, Stefaan, Constantin, Alfons, Jan, Herman, Walter, Francis, Francesca, Luc, David, Jozef, Jean-Piere, Paul, Joseph, Georges, Daniël, Christiaan, Elise, Bozidar, Alfons, Roger, François, Rebecca, Leon, Jacques, Carl, Claude, Daniel, Jules, Marcel, Marie-Jeanne, Dirk, MarieThérèse, Diederik, Ghislaine, Maria Krystina, Jean, Jacques, Linda, José, Freddy, Gilbert, Rosa, Magda, ... en vele anderen.

Re: Christian Amory

Bendedossier: ex-rijkswachter Christian Amory veroorzaakt nu forse rel rond Hitler » pnws.be

Re: Christian Amory

Ik denk niet dat we Christian kunnen veranderen. Op een dag zullen we misschien ontdekken dat racisme genetisch bepaald is. De wereld kan nog slechter worden.

Re: Christian Amory

Vetter had geschreven : "Amory speelde een belangrijke rol bij de overval in Nijvel".

55

Re: Christian Amory

Toen ik in uniform bewaking deed aan de Delhaize Overijse kwam een tamelijk geblokte heer zich voorstellen als lid van de BOB (BSR) Wavre, toonde vluchtig een badge en zei in het Frans "Als er iets gebeurt, ik ben in de winkel" (uitspraak vertaald door mij). Toen ik weken later een foto van Amory zag wist ik meteen dat hij de persoon was die me aansprak. Voor wat het ook waard is.