Re: Claude Nitelet

CleverTrevor wrote:

Het lijkt er eerder op dat ze nieuwe getuigen zoeken, dunkt me. Als een ontknoping nakende is, houden ze het wel stil totdat er werkelijk iemand is gearresteerd. Maar wie weet? Misschien is er ook wel iemand gearresteerd en wordt die nu op het rooster gelegd.

Of wie weet wordt er zelfs een opsporingsbericht gelanceerd? Ik heb gisteren nl. één van de docu's gezien over de CCC. Daarin vertelden de speurders dat ze van in het begin sterke vermoedens hadden dat Carette achter de CCC-aanslagen zat. De politie vond hem echter niet omdat Carette zich steeds maar verplaatste. Op een gegeven moment werd dan ook een bijzonder opsporingsbericht via de media rondgestuurd. In het bericht werd verteld dat Carette door de politie gezocht werd als 'bevoorrechte getuige'. De mens werd bij naam vernoemd en zijn foto werd getoond.

Re: Claude Nitelet

Nino wrote:

Toch wel treffend dat er net nu iets in de lucht hangt terwijl Salamander op volle toeren draait.

Niet alleen dat, heel het gedoe rond de Staatsveiligheid van de laatste dagen. Ze zijn in den beerput aan het roeren.

Re: Claude Nitelet

Nitelet investeerde een deel van zijn buit blijkbaar in Spaanse immobiliën. Mogelijke link met het verhaal van Robert French?

Re: Claude Nitelet

Eerder in deze draad merkte iemand op Nitelet wel wat weg heeft van de reus. Hoe groot is die vent eigenlijk?

75

Re: Claude Nitelet

Merovinger wrote:

Nitelet investeerde een deel van zijn buit blijkbaar in Spaanse immobiliën. Mogelijke link met het verhaal van Robert French?

Inderdaad, het zou goed zijn om eens de mening te horen van Robert French over Nitelet. Robert?

Re: Claude Nitelet

Wat ook interessant is in het interview met Nitelet: als hij kon zou hij zijn leven op exact dezelfde manier herbeginnen. Op een ding na: er is een persoon met wie hij nooit meer zou willen samenwerken. Dat kan gaan over iemand die hem financieel bedrogen heeft. Maar in een lange misdaadcarrière als die van hem zou het raar zijn als er maar een iemand is die bij de verdeling van de buit niet eerlijk is. Het zou raar zijn dat een crimineel als hij maar een iemand kent die niet helemaal eerlijk is... Daaruit volgend: het zou ook kunnen gaan om iemand die zo gewelddadig is dat zijn daden zelfs voor een doorgewinterde crimineel als Nitelet onbegrijpelijk zijn.

77 (edited by Herr Flick 12-02-2013 17:03)

Re: Claude Nitelet

Ik vind het vooral raar dat die kerel al die tijd onder de radar blijft, ondanks al die "toevalligheden" die blijkbaar toch opduiken. Zeker als je weet dat daar een half leger flikken 30 jaar op bezig is geweest. Ze waren ook zo professioneel, maar ne Saab op 500 meter van zijn deur pieken en andere van die amateuristische fratsen, ik weet niet wat ik er van moet denken. En de Vlaamse pers leest blijkbaar geen Franstalige gazetten?

Re: Claude Nitelet

Herr Flick wrote:

Ik vind het vooral raar dat die kerel al die tijd onder de radar blijft, ondanks al die "toevalligheden" die blijkbaar toch opduiken.

Hij bleef onder de radar van de pers, maar dat kwam misschien omdat hij zo veel jaren in de gevangenis zat. Hij was simpelweg niet bereikbaar. En de rust rond Nitelet heeft de flikken misschien de gelegenheid gegeven 's mans levenswandel te bekijken zonder lastige journalisten in de buurt.

Ik heb ook in de tijd van Eddy Vos nooit het gevoel gehad dat de speurders alles zeiden wat ze wisten en zo hoort het natuurlijk ook. Ik herinner me ook geluiden uit kringen van de onderzoekers die zeiden dat men vrij zeker wist wie erachter zat maar dat het bewijs er niet was. Het zou kunnen dat er nu wel iets is opgedoken.

We moeten ook niet vergeten dat Nitelet mogelijk slechts een meeloper was met maar een geringe rol in de Bende van Nijvel. Meelopers blijven vaak uit het zicht, soms zelf uit het zicht van mede-daders, maar ze hebben wel de kennis om de bal aan het rollen te brengen.

Herr Flick wrote:

En de Vlaamse pers leest blijkbaar geen franstallige gazetten?

Nee, dat mag niet meer sinds de verkiezingszege van de N-VA. smile

79

Re: Claude Nitelet

CleverTrevor wrote:

Het lijkt er eerder op dat ze nieuwe getuigen zoeken, dunkt me. Als een ontknoping nakende is, houden ze het wel stil totdat er werkelijk iemand is gearresteerd. Maar wie weet? Misschien is er ook wel iemand gearresteerd en wordt die nu op het rooster gelegd.

Mijn gedacht. Waarom is er nog niemand gearresteerd? Alle daders zullen toch nog niet dood zijn, denk ik dan. Of zitten de hoofdverdachten al in de bak?  En dan die oproep aan het brede publiek waar sprake van is.

Hebben ze finaal bevestiging van een aantal namen, maar zitten ze nog verlegen om getuigen of bewijsmateriaal? Maar in dat geval kan een assisenproces de zaak toch nog altijd beslechten? Er is iets vreemd gaande.

80

Re: Claude Nitelet

Het heeft geen zin om te speculeren. Men kan net zo goed de 'ontknoping' vertolken dat men bepaalde pistes gaat uitsluiten.