1 (edited by Ghozzt 07-05-2013 21:37)

Topic: Theorie van Ghozzt

Hallo, ben sinds een hele tijd bezig met wat onderzoek naar de Bende van Nijvel, een intrigerend verhaal uit mijn jeugd dat maar niet opgelost raakt. Ik vrees dat de oplossing misschien eenvoudiger zou kunnen zijn dan stay-behind networks, buitenlandse invloeden.

Dat de focus in het onderzoek zich richt op het vinden van de daders, maar nooit zal leiden tot het vinden van zijn die dit allemaal hebben 'bedacht'. Even een paar zaken op een rij, het is niet mijn bedoeling om iemand te beschuldigen, noch iemand te willen beschadigen maar er klopt toch één en ander niet.

De jaren 80 beknopt:

  • Politieke actoren: Tindemans, Martens, Vanden Boeynants, Desi Bouterse, Joris Demmink, Mitterand

  • Industrie: Nobels Peelman (daar staat een brug van in Irak!), Wittock-Van Landeghem, Boelwerf, Janssens Pharmaceutica, FN, DuPont, Delhaize, Colruyt, ...

  • Banken: ASLK, Generale Bank, Krediet aan de nijverheid, BAC, BIL (Luxemburg), Artesia

Als iemand die tussen de regels kan lezen, begrijp wat ik met bovenstaande lijst bedoel, dan achterhaal je zeer snel hoe de grote vrolijke vrienden club hier is onstaan (periode 1812 tot en met 1912: zeer boeiend, ook 1914 tot en met eind jaren 40, zeer boeiend), deze vrolijke vrienden club vanuit een hoge toren kan neerkijken op Montesquieu zijn 'Trias Politica". En dat de oplossing nooit zal worden gevonden door van onder uit naar boven te zoeken.

Ook de 'rol' van Baader-Meinhof (RAF), Carette (CCC), die als ongeleide projectielen de ene na de andere aanslag pleegden maar wél zijn gevat. Ik heb mij een kleine twee jaar vastgebeten, zowat elk forumbericht hier gelezen, de uitgebreide documentatie, uren aan YouTube-film, oude kranten en een aantal bezoeken aan locaties.

Tips: Charles de Broqueville, Feodalisme versus Trias Politica, Jules Malou, Frère Orban, D'Anethan, Pieter De Decker, een failliete bank, onze vroegere staal en textielindrustrie en alles wat daarop was geënt, Verdinaso! De industriële en politieke dynastieën (die tot vandaag nog steeds bestaaan maar in verhouding machtiger zijn dan elke "democratisch' uithangbord waarop wij kunnen stemmen.

The Ghozzt

2

Re: Theorie van Ghozzt

Ik weet niet zeker of ik alle genoemde details kan plaatsen, maar zover ik tussen de regels door kan lezen, meen ik dat ik je visie voor een groot deel wel zou durven onderschrijven. Hoewel ik de rol van stay behind (maar dan "in dienst van", eerder dan doel op zich) toch niet te zeer zou minimaliseren.

3

Re: Theorie van Ghozzt

Je ziet dus geen buitenlandse maar binnenlandse invloeden. Maar hoe plaats je de feiten van de Bende dan in je theorie?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4

Re: Theorie van Ghozzt

Ik kan niet spreken voor ghozzt, maar de binnenlandse invloeden die hij schetst zijn niet los te zien van de buitenlandse context. Als imposimato het bv. heeft over documenten die wijzen naar Bilderberg, dan lijkt me dat zo onwaarschijnlijk nog niet. niet bilderberg als absolute nucleus van het kwaad, maar als één van de vele plaatsen waar zij die er baat bij hebben kunnen keuvelen over de steeds weer opduikende Strategie van de Spanning.

5

Re: Theorie van Ghozzt

Ik ga uit van zijn tweede zin: "Ik vrees dat de oplossing misschien eenvoudiger zou kunnen zijn dan stay-behind networks, buitenlandse invloeden."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Theorie van Ghozzt

Verzekeringspolis? Waarom? Dat impliceert dat je hier méér dan een theorie neerschrijft. Daarmee geef dan van de eerste keer weg dat je ook misschien dingen weet die je niet zou moeten weten. Tactisch niet heel slim als je ongewenste aandacht wil vermijden en de noodzaak ziet om jezelf in te dekken met een verzekeringspolis. Ik ben nogal sceptisch tegenover mensen die soms onnodige informatie proberen mee te geven omdat ze zichzelf daarmee in de aandacht willen plaatsen. Moet ik sceptsich zijn Ghozzt? Of heb ik je zin fout begrepen?

Servo per Amikeco

7 (edited by Ghozzt 07-05-2013 00:42)

Re: Theorie van Ghozzt

De 'Stay Behinds' waren de 'logistieke' eenheid, naar mijn mening.

Er is een 'polis' en ik heb (voor een deel trouwens onbewust) doorheen de jaren een aantal zaken in handen gekregen. Een grote complexe puzzel, dat wel. Maar omwille van een aantal recente gebeurtenissen en de ietwat lauwe reactie van actoren uit de trias politica is me één en ander duidelijk geworden.

Dus ben ik begonnen met kruiskoppelen van datums en personen, dat vergeleken met wat dingen die ik eerder toevallig in handen heb gekregen (9mm film van de laatste radiozender van 'het verzet' in Nederland, waarop je kon zien wat voor een bericht er werd verstuurd, morse code, niet moeilijk om daar iets van te maken). Er zijn ook foto's van iemand uit het Nederlands koningshuis die ietwat belastend zijn. Er is meer dan theorie uiteraard, maar ik beschouw me niet als de Bende van Nijvel expert, jullie zijn hier veel beter geplaatst om mijn eerste bericht hier te kunnen analyseren.

De jaren 80 tot en met begin jaren 90, was zacht uitgedrukt een periode van angst, terreur, rare kronkels bij inlichtingendiensten én de start van drugs als een verborgen economie die handig van pas kwam om één en ander te financieren. Ook zaken als mensenhandel en de 'urban legends' die de ronde doen over feestjes met hooggeplaatste figuren en Joris Demmink die untouchable is zelfs na zware druk vanuit de VS, Turkije, …

Reagan <-> Oliver North <-> CIA <-> FN/FHN dat een uitzending met Oliver North sponsort (die nu bij de NRA zit) <-> Manuel Noriega en de beloning van Mitterand, die is opgnomen in het Légion D'Honneur in Frankrijk (een titel je de je niet kan afnemen) <-> BCCI bank/ICIC in Luxemburg en lokale afdelingen in Pakistan, Zwitersland, De Kaaimaneilanden, Panama. North, Noriega, CIA, FN, BCCI, Medellin kartel van Pablo Escobar, Hasjhandel vanuit het midden-oosten en BCCI. De Verenigde Arabische Emiraten, De Saudi's. De mogelijkheden die de oprichter van BCCI zag (een pakistani) met olie en banken.

  • Feit: Oliver North heeft met Contra-gate/Nicaragua/Panama/Noriega een ruim speelterrein gehad.

  • Feit: Noriega wast Escobar zijn geld via BCCI in Panama

  • Feit: Reagan die was van niets op de hoogte, althans naar eigen zeggen.

  • Feit: Het is Reagan die 'the war on drugs is gestart'

  • Feit: In Nederland kon Bruinsma een organisatie opzetten en een quasi monopolie voor handel in hasj, dat intensiveerde enorm, begin jaren 80 (Thea Moear - Urka - John Mieremet - Sam Klepper)

  • Feit: In 1993 was het gedaan voor Pablo Escobar

  • Feit: North had zowel relaties met Noriega, de CIA heeft veel drugsgeld witgewassen (over Noriega/BCCI/ICIC) en had uiteraard weet van Kevlar (dat het leger daar zelf pas in 82 of 83 is beginnen gebruiken als uitrusting). Die Kevlar duikt dan op in Temse, bij Wittock-Van Landeghem.

  • Feit: Nobels-Peelman (10.000 mensen in dienst) heeft heel wat werken mogen doen in het midden-oosten (bruggen in Irak), is in faling gegaan in 1983. De familie achter dit bedrijf is tot de adelstand verheven, zelfs tot de erfelijke adelstand (Janssens - De Varebeke). Dat bedrijf lag in Sint Niklaas.

  • Feit: Faling van Nobels Peelman, tot en met 2003 hebben de mensen die daar werkzaam waren moeten wachten op een ontslagvergoeding (gevecht tussen curatoren en banken).

  • Feit: Wittock-Van Landeghem én Nobels Peelman waren twee 'brown spots' hele hoop aan viezigheid in de bodem en gesaneerd met belastinggeld.

  • Feit: Iemand uit de familie Janssens-De Varebeke is nu bestuurder bij Biowin. Biowin (zie Di Rupo in Davos: Belgium is back) dat een deel is van het Waalse Marshallplan 'vert'. Alexion (verhaal viktor) is een biochem, we kunnen ons ook de vraag stellen waarom de geneesmiddelen industrie, reducties tot 75% aan 'belastingen' krijgt. Het is niet dat deze sector ondersteuning nodig heeft, laat staan belastinggeld.

  • Feit: In Panama en op de Kaaimaneilanden, staat zeer veel geld uit Europa, gaan de van investeringsvehikels van de overheid, bankrekeningen van de familieaandeelhouders van AB-Inbev.

  • Feit: Bruinsma zijn organisatie was onthoofd, plots staat ene Fouad Abbas in Europa, er worden weer veelvouden van miljoenen winst gemaakt (De Hakkelaar - Van Mechelen, Antwerpse politie. Abbas converteert naar diamanten, De Hakkelaar gebruikt de 'Femisbank').

  • Feit: Er zijn behoorlijke grote transacties geweest tussen BCCI en de Femisbank (83-84)

  • Feit: Laatste feiten van de Bende van Nijvel vonden plaats in 1985.

  • Feit: Deze 'Femis' bank heeft 270 ton hasj gefinancierd.

  • Feit: Joris Demmink heeft er geen poot naar uitgestoken.

  • Feit: De Bonvoisin had goede relaties met CEPIC.

Dan:

  • Laatste feit van de Bende van Nijvel, dat was 1985.

  • North geeft in 1988 zijn 'ontslag' bij de US Navy.

  • In 1989 was het rijk van Noriega uit, invasie van de VS (tegen internationaal recht in).

  • In 1991 werd de BCCI geliquideerd, in 1991 is Bruisnma doodgeschoten aan het Hilton.

  • In 1993 was het gedaan met de Femisbank.

  • Joris Demmink was van 1982 tot en met 1993 directeur van de politie in Nederland.

  • In 2003 publiceren een aantal kranten/tijdschriften over Demmink, dat werd allesbehalve goed onthaald, tot vandaag 2013 gebeurt er helemaal niets (Nederland riskeert sancties van de VS daarvoor).

  • De grootvader van De Bonvoisin was Alexandre Galopin, gouverneur van de 'Société Générale de Belgique'

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een aantal kapitaalkrachtige mensen zijn hier behoorlijk wat geld aan kwijtgeraakt. Misnoegde mensen willen praten, alleszins, dankzij Bruinsma, Abbas, Bende van Nijvel, ... hadden onze inlichtingendiensten (bewust of onbewust) veel betere dingen te doen dan geldstromen te onderzoeken gekoppeld aan wapen-, drugs- en mensenhandel.

Hetzelfde verhaal voor de bevolking. Escobar? Noriega? Oliver North? Abbas? Nicaragua? Irak? Dat interesseerde geen mens. Dat geld van Bruinsma (ik ken iemand die daarvan heeft gekocht). Patrick Haemers (en anderen) dat waren 'kleine vissen' in een veel grotere 'lange-termijn' planning en politiek, politie en gerecht hadden daar geen middelen voor, geen kennis, hopeloos verdeeld over de taalgrenzen. De staatsveiligheid had zijn eigen problemen op te lossen (wapenhandel, Juan Mendez). Wie blijft er dan nog over? Wij zweren trouwheid aan de grondwet en de koning.

Dat dit tactisch niet slim is, misschien zijn er in deze koude wereld nog mensen met idealen, misschien ben ik helemaal fout bezig en zal ik daarvoor ooit een rekening krijgen. Misschien breng ik zelfs mensen in gevaar uit mijn nabije omgeving, geen flauw idee. Maar wat moet je doen? Zwijgen? De andere kant opkijken? En vooral de Bende van Nijvel kan gestopt zijn in 85, maar het 'grote' plan, is nog steeds in uitvoering.

Ik zal het zien of ondervinden, ook Ghozzt heeft vrienden. wink

The Ghozzt

Re: Theorie van Ghozzt

Ghozzt wrote:

Ik zal het zien of ondervinden, ook Ghozzt heeft vrienden.

Toch geen anonieme vrienden?

Re: Theorie van Ghozzt

Niet echt, bij de hond slapen … vlooien. Maar ik spreek wel een gemeenschappelijke taal. En veel mensen houden van die taal omwille van het internationale karakter en de vele mogelijkheden daaraan gekoppeld. Je komt op de meest waanzinnige plaatsen terecht en als je de taal heel goed spreekt is de wereld plots een dorpje.

A friend in need, is a friend indeed.

Ghozzt

10 (edited by DeadLetterBox 07-05-2013 18:26)

Re: Theorie van Ghozzt

Als je bruikbare inlichtingen hebt, kan je dan niet beter aankloppen bij de pers en het verhaal in de openheid brengen? Er zijn wel een aantal personen die je kan vertrouwen om dit verhaal uit te mesten, om je bewijslast te schouwen. Persoonlijk zou ik je zeker aanraden om geen roekeloze acties te ondernemen zoals in je kaarten laten kijken door op dit forum over je verzekeringspolis te praten. Indien je geen voorzorgmaatregelen hebt genomen kan men je via een handig trucje al snel identificeren.

Servo per Amikeco