Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Geloof me vrij. Als je die ene gast zijn ogen had gezien vergeet je die nooit van je leven niet meer. Ik ook niet, al wordt ik 100 jaar. Wanneer je een normaal en braaf burger bent hou je je best zover mogelijk van zo'n individu vandaan!

Welke kleur ogen had deze man? En dit was dan één van de Franstalige of de Nederlands sprekende man?

622

Re: Temse: 10 September

Ik ken Linda niet persoonlijk maar ondertussen hebben andere nabestaanden mij gecontacteerd en zullen ze navraag doen bij Linda. Ik stuur je een prive bericht na de contacten met Linda. Bedankt Geronimo

623

Re: Temse: 10 September

Linda overleefde aanslag door Bende van Nijvel uit tv-reeks ‘1985’: “Ze mogen dat onderzoek afsluiten, op één voorwaarde”

“Fictiereeks gebaseerd op waargebeurde feiten”, wordt bij de start van Eén-serie 1985 gemeld. Afgelopen zondag kwam in de vijfde aflevering de overval door de Bende van Nijvel op de zeilmakerij Wittock-Van Landeghem in Temse aan bod. Voor Linda Van Huffelen (65) uit Mortsel, die bij de slachtpartij haar man verloor en zelf levenslang invalide werd geschoten, is dit geen fictie, maar na exact veertig jaar nog steeds de dagelijkse realiteit.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Temse: 10 September

Dat mevrouw Van Huffel al meer dan 20 jaar op de wachtlijst staat om een sociale woning te worden toegewezen en dit nog steeds niet is gebeurd, vind ik regelrechte schande!

Respect voor mevrouw Van Huffel dat ze er niet bitterder tegenover staat.

625

Re: Temse: 10 September

Klopt het dat de hond (Doberman) een vinger van een van de daders heeft afgebeten?

626

Re: Temse: 10 September

Wat is de bron van deze informatie?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Temse: 10 September

Op 10 september 1983 werd Jos gewekt door glasgerinkel. “Hij is naar buiten gegaan en stond oog in oog met de gangster. Jos is weer naar binnen gevlucht. Ze hebben gewoon los door de deur geschoten. Hij kon nog op handen en voeten tot in de keuken kruipen, waar ze hem van dichtbij afgemaakt hebben. Ik moet wakker zijn geschoten en ben uit bed gekomen. Omdat ik mijn hand voor mijn gezicht heb geslagen, is de kogel die voor mijn hoofd bestemd was, op mijn duim en oor geketst. Vervolgens hebben ze met de kolf van een riotgun mijn kaak kapot geslagen.”

Bron: Humo

Aan het woord, Linda Van Huffelen (65) uit Mortsel, destijds concierge bij de zeilmakerij Wittock-Van Landeghem in Temse. Deze getuigenis bewijst nogmaals dat het vanaf de eerste tot de laatste raid om steeds hetzelfde kleine groepje brutale gangsters ging, en zeker geen bende van 60 personen zoals Hilde Geens beweert. De brutaliteit van de killer, doet vermoeden dat het tevens om “haat-moorden” gaat, waarbij de verachting voor hun slachtoffers, een extra dimensie geeft aan deze meestal banale misdaden. De motivatie om alvorens iemand af te maken, ook nog eens diens kaak te verbrijzelen, toont aan dat er een heftige haat meespeelde. Het aangezicht verminken of vernietigen duidt op een grondige en onderliggende, opgefokte haat. Mogelijk zelfs vrouwenhaat.

Re: Temse: 10 September

Dat bewijst enkel dat jouw mensbeeld positiever is dan dat van Hilde Geens. Dit soort discussies leidt ons terug naar de experimenten van Milgram en dergelijke. Kan men onder de vorm van dwang en manipulatie van ieder mens een moord machine maken?

Toegegeven, als ik laatst alle feiten nog eens doorliep maakte ik een soortgelijke bedenking. De bende was schietgraag maar sommige leden (of toch minstens één lid) hield ook van folteringen. Het geweld was vaak buitensporig waarna je de conclusie kan trekken dat slechts een handvol mensen in een bepaald land en op een bepaald tijdstip hiertoe in staat zijn. In dat verband verwees ik eerder naar de Becker clan, die meermaals verdacht werden van dergelijk buitensporig geweld.

629

Re: Temse: 10 September

Ben wrote:

Wat is de bron van deze informatie?

Een persoon uit Linda haar vriendenkring

Re: Temse: 10 September

Mgr wrote:

Klopt het dat de hond (Doberman) een vinger van een van de daders heeft afgebeten?

Tien jaar geleden werd dit geschreven » Forum