631

Re: Temse: 10 September

Mgr wrote:

Klopt het dat de hond (Doberman) een vinger van een van de daders heeft afgebeten?

Dan een Mechelse Herder echte blaffer, nu een Doberman, misschien was dat een Duitse herder kalm en gewon met druk van de fabriek?

632

Re: Temse: 10 September

TheGiftDragon wrote:

Tien jaar geleden werd dit geschreven » Forum

Bedankt. Dit had ik nog niet gelezen op het forum.

Re: Temse: 10 September

Spectator Of Life wrote:

Dat bewijst enkel dat jouw mensbeeld positiever is dan dat van Hilde Geens. Dit soort discussies leidt ons terug naar de experimenten van Milgram en dergelijke. Kan men onder de vorm van dwang en manipulatie van ieder mens een moord machine maken?

Mijn mensbeeld is niet positiever dan dat van iemand anders, eerder pessimistisch. Mijn voorbeeld heeft ook niets te maken met de experimenten van Milgram, maar alles met de psychopathische moordenaar als fenomeen. Wanneer er meer dan één dader betrokken is bij een misdaad, komt dit vroeg of laat aan het licht. (vb.getuigenis van Christiaan Bonkoffsky) Stellen dat een groep van 60 mensen, over zulke wandaden meer dan dertig jaar hun mond zouden kunnen houden is simpelweg niet geloofwaardig.

634

Re: Temse: 10 September

Reckie's Son wrote:

Dat mevrouw Van Huffel al meer dan 20 jaar op de wachtlijst staat om een sociale woning te worden toegewezen en dit nog steeds niet is gebeurd, vind ik regelrechte schande!

Respect voor mevrouw Van Huffel dat ze er niet bitterder tegenover staat.

Wittock van Landeghem, een beursgenoteerde textielgroep uit Temse, zag zijn winst vorig jaar met 26% stijgen naar 19 miljoen BEF, tegen 15 miljoen in 1987. Vermeerderd met de overdracht van vorig boekjaar is er een verdeelbaar saldo van 22,6 miljoen BEF.

Re: Temse: 10 September

dolorean wrote:

Vandaag met Linda gesproken en ze vertelde mij dat ze een Mechelse herder hadden die begon te blaffen bij het minste. Vreemd dat deze hond de inbraak en moordpartij overleefd heeft. Drie maanden ervoor hadden ze de waakhond bij Jadot met 11 .22 LR kogels afgemaakt. In Temse lieten ze dit beest in leven. Wat kunnen we hier uit besluiten? Hetzelfde wapen was nochtans aanwezig in Temse dat ook bij Jadot gebruikt werd. Misschien andere uitvoerders?

Wie was de voormalige maaster van Ben, de hond van Michel Jadot?

Re: Temse: 10 September

Ben er gisteren nog eens geweest! Moeilijk om te geraken wegens Temse carnaval! Ligt er verwaarloosd bij! Veel vuil, onkruid ... Heeft er iemand nog foto’s van de woning zelf?!

Weet iemand waar de heer Broeders juist begraven ligt?!

637

Re: Temse: 10 September

(...) In gerechtelijke kringen lijkt men daarentegen alsmaar minder belang te hechten aan de inbreng van Rudy M. (25) uit Sint-Niklaas die begin deze week aan de tand werd gevoeld in verband met zijn mogelijk aandeel in de brutale overval op weverij Wittock-Van Landegem op 10 september 1983.

Rudy M. hoorde eind vorige week zijn aanhoudingsmandaat door de raadkamer bevestigen. Hij wordt beschuldig van het plegen van een hold-up. Of Rudy M. ook betrokken was bij de hold-up te Temse, die twee jaar geleden het leven kostte aan huisbewaarder Jozef Broeders (26) en waarbij zijn echtgenote zwaar werd gewond, staat helemaal niet vast.

Rudy M. geeft toe dat hij een en ander afweet van het gebeuren te Temse, doch hij zegt het ganse verhaal vernomen te hebben tijdens een cafébezoek. Ook in gerechtelijke kringen te Dendermonde zou men alsmaar minder geloof hechten aan de inbreng van Rudy M. Meer nog, men vermoedt dat de verdachtmaking een familiale afrekening is tussen Rudy M. en zijn vroegere echtgenote.

Bron: Gazet van Antwerpen | 3 Oktober 1985

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

638

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Zoals ik eerder al schreef waren er twee volledig in para-outfit. Echt of nagemaakt, dat kan van elk uniform gezegd worden, van pompier tot facteur, van valse politieagenten, tot valse dokters. Als ze een para outfit aanhadden zijn het voor mij para's. Insignes, dolken en zo zag ik niet..

chenda wrote:

Geen getuige of informant, en alleen de zaak Temse. We waren toevallige passanten van een donker café waar die individuen (3 in paraoutfit en 1 burger) zaten, en waarvan ik na een paar glazen pils een en ander als bij toeval te weten ben ge...

Waren het er nu 2 in para-outfit of waren het er 3 in para-outfit?

639

Re: Temse: 10 September

Alainke wrote:

Waren het er nu 2 in para-outfit of waren het er 3 in para-outfit?

Als men nu schrijft zeven ben je dan tevreden?

640

Re: Temse: 10 September

Vandaag is het 40 jaar geleden dat de Bende van Nijvel heeft ingebroken in de fabriek Wittock-Van Landghem. Ze gingen aan de haal met een aantal kogelvrije vesten.

Jozef Broerders, de man van de conciërge, werd vermoord. Linda Van Huffelen, de cocniërge van de fabriek - werd zwaar gewond.

De daders van deze gruwelijke feiten zijn nooit gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube