81

Re: Dossier Pinon

De gerechtelijke politie wist al halfweg 1981 dat het dossier Pinon aangedikt werd, terwille van de vechtscheiding tussen André Pinon en Josianne Jeuniau:

"Op bevel van de onderzoeksrechter werd Dr. Pinon door de gerechtelijke politie opnieuw ondervraagd op 1 september 1981. In zijn verklaring geeft André Pinon toe dat de feiten die hij aanbracht wellicht overdreven zijn. Hij zegt verder dat hij nu klaarder ziet in deze zaak en dat hij zich rekenschap geeft dat hij overdreven krediet verleend heeft aan de beweringen van zijn raadsman (Guy Hiernaux) zonder zelf persoonlijk de feiten na te gaan. De antwoorden die hij kreeg van zijn raadsman versterkten bij hem de idee dat er materie was tot schandaal, maar hij ziet in dat de zaak wellicht overdreven is. Schade heeft hij echter aan niemand willen berokkenen."

Re: Dossier Pinon

Als ik echter één piste moet aanduiden waar ik absoluut niet in geloof is het wel de zaak “Pinon”! Dit is een uit de hand gelopen rel over het hoederecht van de kinderen Pinon. Een wansmakelijk hysterisch gedoe zonder harde bewijzen. "Het uitgelezen onderwerp voor een mythomaan!"

Het thema van 'het offeren van baby’s' en het plegen van kindermisbruik, uiteraard begaan door rijken en vooraanstaanden is al eeuwen oud en komt op regelmatige tijdstippen terug in het nieuws. Wat natuurlijk weeral niet wil zeggen dat het nooit (is) gebeurt!

Echter het verdoezelen van kindermisbruik als oorzaak en reden voor de liquidaties en moorddadige raids op winkels en warenhuizen is werkelijk wansmakelijke fictie.

Ik vind toch dat we met zulke beweringen iets voorzichtiger mogen zijn?

83

Re: Dossier Pinon

Allicht wel, maar ben jij op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de Haute Finance (inclusief Politiek)? Ik niet maar ik acht het zeker niet uitgesloten dat er op dat niveau zaken gebeurd zijn die het daglicht maar beter niet zien. We weten intussen dat alle (grote) politieke fracties redenen genoeg hebben om het dekseltje op het potje te laten.

Re: Dossier Pinon

highonprozac wrote:

Echter het verdoezelen van kindermisbruik als oorzaak en reden voor de liquidaties en moorddadige raids op winkels en warenhuizen is werkelijk wansmakelijke fictie.

Zeker geen 'oorzaak en reden' maar eerder een lijm die onderliggend alle losse eindjes aan elkaar houdt en ook één van de redenen waarom de volledige waarheid rond de Bende van Nijvel, de Dutroux saga, e.d. nooit aan het licht zal komen. En realiteit overtreft soms fictie ...

Re: Dossier Pinon

Podcasts (afleveringen 29A t/m 29D) over de 'Roze Balletten' » castbox.fm

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Dossier Pinon

Heel dat dossier Pinon, het veronderstelde kindermisbruik door een kringetje onbestemde 'hooggeplaatsten' en al de complottheorieën die ermee samengaan is een fantasie, in stand gehouden door personen die in een eigengemaakte alternatieve realiteit leven en m.i. psychiatrische hulp nodig hebben.

Al een aantal keer onderzocht en aangetoond maar dat is vergeefse moeite, de aanhangers zijn niet vatbaar voor ratio. Vroeger geloofden ze in waarzeggers en hekserij, nu zijn het complottheorieën over een imaginaire 'dark state' gerund door pedofielen, vaccins die hen vergiftigen etc.

87

Re: Dossier Pinon

Er een andere mening op na houden is in se geen probleem. Maar een deel van de mensheid verwijten psychiatrische hulp nodig te hebben is er voor mij té veel aan. Dat is gewoonweg verfoeilijk. Kan je dan echt geen betere argumenten verzinnen om je theorie kracht bij te zetten?

Ik zal je helpen met post 13 van Merovinger.

(Trouwens, onderschat het aantal pedo's niet. Minstens 1 a 2 procent van de mannelijke bevolking is pedo. Er lezen hier dus minstens 10 pedo's mee. )

Re: Dossier Pinon

Fenix, lees wat ik schreef. Ik verwijt niemand dat ze psychiatrische hulp nodig hebben, ik zeg dat ze m.i. psychiatrische hulp nodig hebben.

Er zijn argumenten genoeg, ik heb er in het verleden al gebracht over dit en andere zaken, verschillende keren. Water naar de zee, kaars en bril etc...je mag argumenteren tot je blauw ziet, aantonen dat er geen bewijs is voor hun uitspraken ... maakt allemaal geen fluit uit.

Christian Smets heeft nooit zijn affaire met de ex van Pinon ontkend, ook al behoorde dat tot zijn privé-sfeer, heeft niemand er zaken mee wat volwassenen die akkoord zijn doen met elkaar en is er nooit enig bewijs of vaststelling geweest dat er minderjarigen betrokken zouden zijn. Is het de fout van Smets dat zijn ex verhuisde naar Zuid-Afrika en niet op vragen wilde antwoorden (wat haar volste recht is)? Nee, maar achter alles wordt een sinister -maar nooit bewezen- motief gezocht.

89

Re: Dossier Pinon

Doe nu niet alsof eventueel bewijs ivm pedofilie zomaar te rapen valt. Ten eerste weten de daders op voorhand dat zij er alles zullen moeten aan doen zodat dat er nadien geen bewijs te vinden is.

Ten tweede wist iedereen dat het gebeurde maar niemand durfde er over spreken (we spreken over de jaren 80 hé).

Ten derde, zij die het durfden aan te kaarten werden niet geloofd. En ten laatste is iedereen blijkbaar vergeten in wat voor een patriarchale machtsstructuur we toen nog leefden.

En wat uw psychiatrie betreft, toen een bisschop aanklagen wegens sexueel onaanvaardbaar gedrag was zo ongeveer hetzelfde als jezelf zot verklaren. Maar het is ook juist dat toen in een echtscheidingszaak zitten veelal betekende dat er zwaar geschut bovengehaald werd.

Misschien kunnen we ons in deze beter de vraag stellen waarom Smets Pinon wou laten vermoorden. En op dat ogenblik is het niet meer abnormaal dat we ons afvragen wat Smets in zijn privé leven deed.

90

Re: Dossier Pinon

Xenophon wrote:

Al een aantal keer onderzocht en aangetoond maar dat is vergeefse moeite, de aanhangers zijn niet vatbaar voor ratio. Vroeger geloofden ze in waarzeggers en hekserij, nu zijn het complottheorieën over een imaginaire 'dark state' gerund door pedofielen, vaccins die hen vergiftigen etc.

Roze Balletten; het volledige verhaal

Al welhaast vijftien jaar duiken regelmatig verhalen op over zogenaamde roze balletten, waarbij notabelen uit de bol en uit de kleren gingen. Hoe kwam dat 'dossier' tot stand ? Voor deze burleske aan weer een andere affaire wordt gekoppeld : het volledige verhaal.

Toen politiecommissaris Louis De Meyer van Machelen tegen het einde van de namiddag van woensdag 5 september 1979 proces-verbaal 1256 signeerde, kon hij niet beseffen dat hij een eerste wezenlijke bijdrage had geleverd tot een gerechtelijk dossier dat later in de media als dat van de Roze Balletten zou worden bestempeld. Een affaire die meermaals voor ronkende krantentitels zou zorgen.

Lees het volledige artikel » Motief

Time will tell. Er wordt hier nog steeds verder geleuterd over zaken die het huidige onderzoek inmiddels al concreet hebben aangetoond dat ze fout waren, door onzorgvuldig gerechtelijk onderzoek in het verleden én door manipulatie in dat onderzoek. Dat laatste leidt heel concreet naar daders en inmiddels een deel van de waarheid. 

Het onderzoeksteam heeft - relevant aan bovenstaande - ongetwijfeld bijvoorbeeld ook de namen van de speurders die het 'veldwerk' uitvoerden bij het home Van Durme en weet bijvoorbeeld ook voor wie Gérald Lafaurie tipgever was bij de GP. Niet aan mij om verder nog iets uit weiden.