101

Re: Jean-Pierre Van Rossem

fenix wrote:

En hebt u de nota's van Willy Acke gelezen en weet u hoe het komt dat we die nota:s hebben?

Neen, dat weet ik niet en mocht ik het toch weten ik zou het u niet zeggen. Wat ik wel weet is dat Willy Acke op 6 maart 1989 een gesprek zou gehad hebben met 1ste wachtmeester Franz Balfroid waar dan de 'het Hof' zou vernoemd geweest zijn alsook de namen van prins Albert en prinses Paola wat dan (uiteraard) de fantasie van bepaalde mensen in overdrive doet schakelen.

In de verklaringen van 1ste wachtmeester Franz Balfroid voor BC II is hierover - althans voor zover ik weet - echter niets terug te vinden. Voor de rest wens ik daar niet verder op in te gaan. Ik vind dat het welletjes is geweest zo.

102

Re: Jean-Pierre Van Rossem

U hoeft de posts van deze fantaste niet te lezen of er op te reageren. U bent zo ongeveer de eerste hier die mij aanspreekt met Mevrouw terwijl u een paar dagen op dit forum bent. Dus ja , voor mij is het ook welletjes geweest.

103

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Xenophon wrote:

Als je met 'gekloot' bedoelt dat de staat geprobeerd heeft om al de belastingen die hij nog moest betalen te recupereren, ja dan hebben ze hem 'gekloot'. Misschien niet genoeg en zeker te laat.

Een kei kan je niet stropen, Van Rossem had NIETS meer, dus waarom blijven pesten? Er zijn er anders wel al meer gepasseerd die voor miljoenen gefraudeerd hebben en daar amper of niet voor gestraft zijn. Er is momenteel zelfs iemand minister die LETTERLIJK geld verbrandde ...

Iets met maten en gewichten ...

104

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Frank Vandenbroucke heeft nooit geld verband. Hij zou die opdracht/suggestie aan de toenmalige penningmeester hebben gegeven, maar die zou dat uiteindelijk niet hebben gedaan.

105

Re: Jean-Pierre Van Rossem

» upgrade.pnws.be

Dat hij de opdracht gaf is nog niet erg genoeg? Of dat er 5 miljoen Bfr zwart geld in de kluis lag?

En het artikel van De Tijd waarnaar gerefereerd wordt, bestaat wel degelijk, maar zit achter de betaalmuur. In België kan alles.

106

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Indien u mij de opdracht geeft iemand te vermoorden, bent u dan niet schuldig?

Dit gezegd zijnde, de Frank is een bekwame minister met kennis van zaken. Geconfronteerd met zoveel zwart geld kan hij dus van pure miserie gezegd hebben dat ze het moesten verbranden. Als Frank kwaad wordt doet hij wel eens dingen die niet mogen zoals recent gebleken. Zoals ook de huidige voorzitter wel eens dingen doet die niet mogen. De enige in die partij waarvan we zeker weten dat zal gebeuren wat ze beloofde is Freya. "Alles zal geseponeerd worden." En zo geschiedde. Punt.

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Deze "minister" heeft nooit daadwerkelijk geld verbrand. Hij is destijds als nieuwe voorzitter ook nooit vervolgd geweest in het “Agusta schandaal”.

Deze ongelukkige quote was enkel een ondoordachte uiting van zijn ongenoegen over het aanvaarden van smeergeld in de “Agusta affaire” door leden van zijn partij, waarvan hij sinds kort voorzitter was geworden. Dit had uiteraard het omgekeerde effect bij pers en publiek en achtervolgt hem nog steeds. Alsof dit de enige dwaasheid, laat staan grove fout zou zijn die al die tijd door de politieke klasse werd gemaakt. Indien elke politieker die een domme; of onwettige uitspraak doet van het toneel zou moeten verdwijnen gaan er niet veel gegadigden overblijven. Deze "minister" in kwestie is trouwens één van de weinige capabele beleidsmakers die we nog overhouden!

Deze minister en zijn partij linken aan ‘de keizer’ van het ‘betere piramidespel’: Jean-Pierre Van Rossem is ronduit belachelijk. En beweren dat er enkel in België zulke schandalen opduiken is zuiver politieke sfeermakerij!

108

Re: Jean-Pierre Van Rossem

If you say so.

Dat hij capabel is, en één van de enigen is, daarin heb je gelijk, en dat maakt het nog triestiger. Al de rest die je hier neerpent kan allemaal waar zijn, maar verandert niks aan de zaak van maten en gewichten, tenzij voor jou de politieke kaste alles toegelaten is. En sfeermakerij, tja, ik geloof niet meer in de politiek, hoe zou dat nu komen?

109

Re: Jean-Pierre Van Rossem

fenix wrote:

U hoeft de posts van deze fantaste niet te lezen of er op te reageren. U bent zo ongeveer de eerste hier die mij aanspreekt met Mevrouw terwijl u een paar dagen op dit forum bent. Dus ja , voor mij is het ook welletjes geweest.

Dat viel me ook al op. Misschien weer een "oude bekende" onder een nieuwe naam. Sowieso opvallend het aantal nieuwe forumgebruikers afgelopen weken, welke ontwikkeling heeft deze aanwas gegenereerd?