71

the end wrote:

Een wat verborgen in bovenstaande is de link met Zaventem en de firma Abelag. Vooral Buslik en Bouhouche hebben iets met Abelag. Die firma had een speciale band met Amerikaanse instellingen en was bedreven in discrete vluchten.

Word ook veel gebruikt door topmanagers van US multinationals en bedrijven wegens vlotte douane passage.

Aanvullend met de vergelijking tussen de robotfoto van de dief van de Mazda gebruikt voor de aanslag op Vernaillen en Smars (zie post 67), heb ik ook eens een vergelijking gemaakt tussen de robotfoto van de dief (blauwe kleur) en de robotfoto van de reus in Overijse, robotfoto nr. 19 (rode kleur).

https://lh3.googleusercontent.com/-fC4xSyXKuyc/XJLNhAx6HvI/AAAAAAAABbA/pNoDHVjmLyYL9SKhhhzNASXp1udxabbTACL0BGAs/w530-d-h749-n/robotf10%252Bvernailomg.png

De gelijkenis tussen de robotfoto gemaakt van de dief van de Mazda is veel sterker mer de robotfoto nr. 8 van bij de diefstal en moord in Temse. Beiden zijn ook gelinkt aan de rijkswacht. Robotfoto dief Mazda is blauw en de robotfoto van Temse nr. 8 is groen.

https://lh3.googleusercontent.com/-629M9clpnj0/XJLUsFfujTI/AAAAAAAABb4/IuK5pcwXopwe6VBkEDhQCFfwlGlGNtPmgCL0BGAs/w530-d-h749-n/robotf8%252Bvernailomg.png

Omdat blauw en groen geen duidelijke contrast laat zien, heb ik de robotfoto nr. 8 in het rood gezet, de robotfoto van de dief van de Mazda in het blauw. De gelijkenissen zijn heel sterk, ook de schaduwlijnen in de kaken komen overeen.

https://lh3.googleusercontent.com/-Uqao1OUbQrY/XJLryRWyoOI/AAAAAAAABcs/zv7AJGmrL0ILutpjY9r8DyOGHRCSWwBLQCL0BGAs/w530-d-h749-n/robotf8%252Bvernailomgrood.png

Ook met de G5 zijn er gelijkenissen, zie » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Met de sterke gelijkenis tussen de 2 robotfoto's (aanslag Vernaillen en de bende) is het ongelooflijk dat het dossier Vernaillen niet tot het onderzoek behoort. Zie volgende uitspraken:

Merovinger wrote:

Coninx: “Bij het maken van deze film was er de hele tijd het gevoel: als dit kan in België, dan kan alles. Ik ben ook bij oud-rijkswachtmajoor Herman Vernaillen geweest (die in 1981 nipt een moordaanslag bij hem thuis overleefde, gepleegd door rijkswachters Robert Beijer en Madani Bouhouche, DDC). Ik heb hem urenlang gesproken. Hij heeft mij dingen getoond en achteraf ook opgestuurd.”

Over de Roze Balletten, seksfeestjes met politici en minderjarigen, waarvan hij bewijzen zegt te hebben gezien?

Coninx: “Je kunt veel verzinnen, maar je blijft niet de hele dag door verzinnen. Vernaillen komt uit die rijkswachthiërarchie. Hij heeft Bouhouche en Beijer gekend toen zij nog met een dienstwapen rondliepen. Veel dichter bij de waarheid kom je niet.”

In juni sprak Vernaillen tijdens een boekpresentatie in Aalst. Hij vertelde dat hij bij Marianne Capelle was geweest, die onlangs de leiding overnam van procureur De Valkeneer. Vernaillen zei dat zij tegen hem had gezegd dat de aanslag tegen hem niet tot haar bevoegdheden behoort.

Coninx: “Hoe kun je nu de betrokkenheid van rijkswachters bij dit soort misdaden onderzoeken als je niet teruggaat tot de zaak-Vernaillen? Zo kun je het nooit oplossen.”

Vernaillen zei verder nog: ‘De ideale manier om de daders nooit te vinden, is ze het onderzoek toevertrouwen.’

Bron: De Morgen | 28 september 2018

Aanslag op Vernaillen: gepleegd door Madani Bouhouche, Robert Beijer, 'le Congolais' (Jean Luc Baugniet? Beijer gebruikt immers nu en dan aanverwante pseudoniemen) en wellicht Pierre Maréchal. Andere groepsleden rond Beijer zijn onder anderen: Tavra, Besbrugge,  Chang, Amory, Cammerman, Buslik, Ton Quan Loc en Weykamp. Of de kiemen van de fusie tussen ex-Rijkswacht en WNP...

waarom deden ze zoveel moeite om farcy buiten de gevangenismuren te houden? idem voor zwarte cobra.

Hadden ze percentje op de drugs en wapenverkoop?

Haemers en De Staerke hebben in gevangenis gezeten. Voor farcy heeft rijkswacht hemel en aarde bewogen ... eerst om hem te bevrijden en daarna hem buiten te houden.

Scaramouche wrote:

"Boucherie Ghysels" was vroeger een bekende beenhouwerij in 1480 Tubize (Tubeke), Waals Brabant. Ik heb altijd horen zeggen dat de uitbaters van deze beenhouwerij vrienden waren van Paul Vanden Boeynants... Ik ben afkomstig van dicht bij Tubize.

Scaraùouche blijkbaar is Boucherie Ghysels toch belangrijk, volgens Vernaillen in de panorama uitzending van het jaar 90 is Congel (drugs en vlees) een dochter firma van Boucherie Ghysels.  Congel zal dan ook met  Mediterranean Meat Company te maken hebben want het zijn dezelfde bestuurders (zie eerder in dit topic). De zaak Congel gaat over cocaïne tussen diepvriesvlees.

Was de man die eind 1981 de auto stal waarmee een aanslag werd gepleegd op rijkswachtmajoor Herman Vernaillen een later lid van de Bende van Nijvel? De Morgen kwam in het bezit van een bijna achttien jaar oude robotfoto die opvallende gelijkenissen vertoont met de momenteel in het hele land verspreide 'foto 19' van een van de schutters van de Bende. Indien het om dezelfde man gaat, is er voor de speurders in Charleroi opnieuw reden om zich te interesseren voor het duo Madani Bouhouche en Robert Beijer. Toen waren ze hardwerkende leden van de Brusselse BOB, later werden ze gangsters. Maar cumuleren was mogelijk.

Lees hier het hele artikel » Onderzoek

Bouhouche en Beijer vormden een soort logistieke groep maart hadden zelf nog wel wat openstaande rekeningen te vereffenen met de Rijkswacht. In hun onmiddellijke omgeving zitten: Pierre Maréchal, een van de vermeende chauffeurs van de Bende, Buslik en - wellicht - Baugniet. Er waren minstens vier daders bij de aanslag op Vernaillen. Bouhouche en Beijer zijn daar zekerheden. Het lijkt mij nog altijd zeer moeilijk aan te nemen dat robotfoto 19 Bonkoffsky niet zou zijn. Tenslotte woonde hij op een steenworp van de Blakmeers in Hekelgem, waar Vernaillen en zijn echtgenote werden beschoten. Meer zelfs: ik vraag me af wie Bonkoffsky uit de groep Diane heeft verwijderd. Kolonel Vernaillen was eerste bevelhebber van Diane vanaf 1977.

Het motief voor de aanslag is onderzocht door de BC zie:

the end wrote:

De aanslag (nacht van 25 op 26 oktober 1981) werd door de bendecommissie in verband gebracht met het feit dat Vernaillen van plan was om begin november 1981 drugskoerier Jozef Vienne in Karachi te gaan ophalen. Vienne werd immers officieel uitgeleverd aan België. Vernaillen wou koste wat het kost vermijden dat leden van de NDB of van de BOB met Vienne in contact kwamen, omdat Vienne kort voordien over enkele rechercheurs belastende verklaringen had afgelegd.

Bron: Hugo Coveliers (red.), De Bende. Het rapport (Verslag bendecommissie I), p. 50

Misschien nog belangrijker dan Vienne is Guillaume Vogeleer die samen met Vienne opgepakt was en opgesloten zat in de gevangenis. Commandant François wou er alles aan doen om zeker Vogeleer uit beeld te houden, wat voor een stuk ook gelukt is.

Aanvullend is er ook A. Gillet die in New York opgesloten zit in hetzelfde dossier die zegt (tegen Vernaillen?) daar dat hij niet lang meer te leven heeft.

In het najaar van 1981, toen hij in Vorst zat opgesloten, voorspelde Albert Gillet de aanslag op rijkswachtmajoor Vernaillen. Wie gaf hem deze tip? De omgeving van de alombeschermde Farcy? Het staat vast dat de personen rond de aanslag op Majoor Vernaillen (Bouhouche, Bejer, Faez Al Ajjaz, Chang) een rol blijven spelen rond de bende van Nijvel. De aanslag op Majoor vernaillen is duidelijk drugs gerelateerd, en wie stond hier in rechtstreeks verband mee? VDB.