Re: Boek: De keerzijde van het bedrog

En dan is er dat vreemd "bureau voor zionistische kwesties" als WNP-orgaan. Ook WNP-infiltrant Smets niet vergeten, die overduidelijk banden met Israël had (bekijk z'n parcours maar eens).

the end, welk WNP-lid en welke inudstrieel bedoel je?

dim wrote:

the end, welk WNP-lid en welke inudstrieel bedoel je?

Ik vind het niet meer terug, maar het was in een speurtocht naar WNP-lid Guy Van Vinck die volgens Barbier ook geliquideerd zou zijn. In die zoektocht kwam ik iets tegen van bescherming of lijfwacht van Georges Gutelman door een rechtsfiguur.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Interessant, laat me weten als je het nog eens terugvindt.

In het licht van bovenstaande is het wel interessant om de figuur Christian Elnikoff (WNP) te herbekijken. Vooral zijn verklaringen in verband met de CCC en zijn verwijzingen naar de staatsveiligheid lijken in het plaatje te passen.

Ik heb even de bronvermeldingen van V. Ostrovsky van dichtbij bekeken om te zien aan welke gebeurtenissen de geciteerde artikels kunnen gelinkt worden.

Sebastiaan wrote:

Stephan Ketele, 'Subs for Aalst dateline on sked Alert issued in supermarket massacre,' United Press International, zondag 10 november 1985.

Ik begrijp de titel van het artikel niet - kan iemand vertalen ?

Sebastiaan wrote:

Judith Miller, 'Belgium is shaken by bombs and "Crazy Killers"', New York Times, zondag 24 november 1985

James M. Markham, 'Terrorists put benign Belgium under mental siege', New York Times, donderdag 6 februari 1986

Dit lijken me artikels te zijn met een meer algemene inhoud.

Sebastiaan wrote:

Raf Casaert, 'Belgium Orders Investigation into Secret Anti-Communist Group', Associated Press, vrijdag 9 november 1990

' Belgium probes terrorist links with nato-wide resistance group,' Reuters, vrijdag 9 november 1990

Deze twee artikels gaan over het onderzoek ingesteld door Guy Coëme naar het bestaan van een Belgische variant van Gladio na de onthullingen in Italië. Kort daarna zal Andre Moyen bevestigen dat er een Belgische variant bestaat. Dit zal aanleiding geven tot de zogenaamde Gladiocommissie.

Sebastiaan wrote:

Michael  Binyon, 'Head of Belgian detective force arrested', The Times, donderdag 26 april 1990

Dit artikel gaat over de arrestatie van Hoofdcommissaris Frans Reyniers van de Brussels gerechtelijke politie op 20 april 1990.

Sebastiaan wrote:

David Usborne, 'Belgium throws the book at its bungling state security service,' The Independent, dinsdag 8 mei 1990

Dit artikel behandelt het gedwongen ontslag van Albert Raes, toenmalig hoofd van de Belgische staatsveiligheid, onder druk van minister van Justitie Melchior Wathelet, nadat de bendecommissie meer controle op deze dienst had aanbevolen.

Benieuwd wat Frans Reyniers in dit rijtje doet. Hoe zou hij in het verhaal van Ostrovsky passen? Het was Frans Reyniers die absoluut aanwezig wou zijn tijdens de verhoren met Philippe De Staerke.

Onder het motto 'wie niet waagt...', stuurde ik volgende mail naar Victor Ostrovsky, de auteur van dit boek:

Dear Mr. Ostrovsky,

first of all I would like to express my gratitude for the time and effort you took in order to share your experiences in the world of security services with us, readers. I thoroughly enjoyed reading 'By way of deception' and 'The other side of deception'.

To come straight to the point of my letter: there is one chapter in particular that intrigues me more than any other. It is the first chapter of your second book. In this chapter you refer to some big - and as yet unsolved - Belgian cases, in particular the 'Nijvel gang'. You suggest the involvement of the Mossad in 'taking over' a Gladio group neglected by the Nato as well as the Westland New Post group - in agreement with the Belgium Security Services. The purpose of the actions suposedly were part of a destabilisation program (initiated by whom?).

You may know that the events surrounding the 'Nijvel Gang' and the violent crimes they commited left a deep scar on the collective soul of the Belgian population - in particular because nobody was ever convicted in any court. After all these years there is still a prosecuter occupied full time with the case, supported by a team of eight researchers. The term of limitation for the whole case is approaching very soon. Two parliamentary inquiries did not bring any progress to the investigation. The only breakthrough in the investigation, the find of some sacks of weapons and other evidence in a canal in 1986 - it appears just now - had been incited by 'manipulators'.

A synopsis of public information about 'the Nijvel gang' or the 'Brabant killers' in English can be found here » wikipedia.org

As a Belgium citizen I am very interested in this story and read some books about the subject. I am also an active member of a website/forum (bendevannijvel.com) designed to be an online and neutral documentation source, as well as a discussion forum about the details of the acts commited and the ongoing investigation. The reference in your book was noticed by some of the forum members. 

We are - as you might have guessed - very curious if you could reveal some more information regarding this ghastly story. This in order to perhaps relieve the state of doubt with all victims and their family members, and people dear to them. They have been waiting for factual and emotional 'closure' on this case for thirty years now. We are also convinced that in a democratic nation such crimes should not stay under tabs for such an extent of time. 

So evidently we are putting our hopes for further disclosure on the case on an 'inside' source like you : in other words we would be extremely gratefull if you could substantiate this matter a little further?

Respectfully yours,

Sebastiaan, ik contacteerde hem ook (een hele tijd terug nu al, op het adres van zijn gallerij) maar kreeg geen antwoord. Hopelijk deze keer wel maar ik vrees er voor. Ik geloof heel sterk in de Mossad-piste.

Welke 3 belgische politiemensen moesten in 1985 het land verlaten? En ontsnapten naar Israël en kregen er via de Mossad een nieuwe identiteit?

• Is hierover info bekend?

• Op welk tijdstip in 1985 zijn ze dan gevlucht? Voor Aalst of erna enzoverder ...

Moet ik hieruit concluderen dat er 3 belgische politiemensen zijn verdwenen en nooit meer naar België terugkwamen? 
Wie weet hierover meer? En over die vrachtwagens, info bekend?

Je kan het boek gratis downloaden als ePub-bestand » bookzz.org

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube