Re: Jean-Paul Dauphin

Ben wrote:
Reneke wrote:

Ben, waar heb je die foto vandaan?

Ik ga mijn bronnen hier niet bekend maken.

De foto van Jean-Paul Dauphin stond afgedrukt op het laatste blad (blad 6) van een anonieme brief van april 2015 en gericht aan mr. Vermassen. Benevens de foto van Jean-Paul Dauphin werden ook nog de foto’s van Michel Libert en Christian Elnikoff afgedrukt alsook de robotfoto’s N°19, N°9bis en N°7 De Bende van Nijvel zou dus bestaan hebben uit een kopstuk van de WNP, een dronkenlap en een kreupele wat uiteraard volslagen absurd is.

182

Re: Jean-Paul Dauphin

Ik heb geen reden te twijfelen aan wat forumlid Reneke hier schrijft en met respect voor de andersdenkenden: een zwaar gehandicapt, gebocheld personage van 1m50 die chauffeur zou geweest zijn van een moordende bende en daarenboven (dixit minstens Libert) soms nog eens een epileptische aanval deed achter het stuur ... in vergelijking daarmee moesten de andere daders zich weinig zorgen maken over de politie en rijkswacht....

Dan Latinus die zo'n persoon als lijfwacht zou aangesteld hebben (terwijl Calmette, de dood in eigen persoon, daar ook nog rondliep....).

Vraag me af wat de aanwijzingen wel waren waarover de speurders meenden te beschikken.

183

Re: Jean-Paul Dauphin

Mee eens. Denk dat zijn taak zich vooral beperkte tot inlichtingen verzamelen. Vraag mij nog altijd af wat hij wist over Louis Michel. Dat hij iets wist wat niet geweten mocht worden leid ik af uit het feit dat hij absoluut onder bewindvoering moest gezet worden ... Zo zijn er trouwens nog een paar. Waarschijnlijk was hij vooral nuttig i.v.m. nummerplaten. Maar verder dan vermoedens geraak ik niet.

En jammer genoeg is nog niemand veel verder geraakt. Dit laatste is al even betwistbaar als het feit dat zijn beperking te groot was om een actieve rol te kunnen spelen. Voor hetzelfde geld is deze logica niet van toepassing en zitten we er compleet naast. Pffff.

184

Re: Jean-Paul Dauphin

Xenophon wrote:

Vraag me af wat de aanwijzingen wel waren waarover de speurders meenden te beschikken.

Die waren veel uitgebreider dan hetgeen hier geschreven staat. Wil dat daarom zeggen dat Dauphin betrokken was bij de Bende van Nijvel? Dat weet ik niet. Maar wat ik wel graag zou willen weten, is het antwoord op de vraag waar Dauphin nu uithangt want volgens wat ik in de wandelgangen heb gehoord, zou hij "van de aardbol verdwenen zijn".

Stropkens wrote:

De Bende van Nijvel zou dus bestaan hebben uit een kopstuk van de WNP, een dronkenlap en een kreupele wat uiteraard volslagen absurd is.

Ok, maar dat is allemaal al uitgebreid beschreven en bediscussieerd hier op dit forum. Daar is dus niets nieuws aan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

185

Re: Jean-Paul Dauphin

Ben wrote:

Die waren veel uitgebreider dan hetgeen hier geschreven staat. Wil dat daarom zeggen dat Dauphin betrokken was bij de Bende van Nijvel? Dat weet ik niet. Maar wat ik wel graag zou willen weten, is het antwoord op de vraag waar Dauphin nu uithangt want volgens wat ik in de wandelgangen heb gehoord, zou hij "van de aardbol verdwenen zijn".

Chillin' with Elvis.  Hij is dood.

186

Re: Jean-Paul Dauphin

Correctie, ik had de verkeerde voor (lang verhaal, in de documentatie die ik heb zijn er twee met dezelfde naam die continu door elkaar gehaald werden), schrap het bovenstaande maar.  Degene waarover het hier gaat zou nog onder de levenden zijn.

187

Re: Jean-Paul Dauphin

Ben wrote:

Het is informatie van een zekere Francis Michel:

Jean-Paul Dauphin (dit le Bancal) décédé à la MRS [Maison de Repos et de Soins] La Roseraie (Anderlecht) entre le 20 septembre 2017 et cette semaine (...)

Er is nog geen bevestiging van dit nieuws.

Ik ben even verward: ik dacht dat Dauphin in 2017 overleden is?

188

Re: Jean-Paul Dauphin

Nee, dat is nog een andere. Er is er één die in 2005 overleden is, die was geboren in 1948 en daar vind je info over, net als over die van 2017 als je wat zoekt.

Maar de Dauphin die geboren is op (nu zien dat ik het niet terug door elkaar haspel) 1 oktober 1954, die leeft nog, zeker weten. Verblijft in een residentie, niets te zien met die in Anderlecht waar hierboven over gepraat wordt.

189

Re: Jean-Paul Dauphin

De aanwijzingen tegen Dauphin en de rest van de WNP zullen inderdaad veel uitgebreider zijn dan wat hier op het forum is gedeeld. Zowel Eddy Vos als Paul Ponsaers lieten optekenen dat er heel veel, misschien te veel aanwijzingen zijn tegen hen.

190

Re: Jean-Paul Dauphin

Teveel aanwijzingen bestaat niet. De enige vraag is: kan het bewezen worden of niet? Blijkbaar schort het daar.

Mijn idee is dat wijlen Christian Smets er niet veraf zal gezeten hebben in zijn 'testament': afpersing van Delhaize door de maffia in de US nadat ze daar hun overname hadden gedaan en mensen boos maakten, Bouhouche en co als orkestleiders en organisatoren en criminelen/extreem rechts die ad hoc gerecruteerd werden door 'het interimbureau' als uitvoerders.

Op hetzelfde ogenblik als het stoppen van de aanslagen raakten ook de problemen in de US opgelost. Kan natuurlijk toeval zijn. Maar ik denk dat Smets gelijk zal gehad hebben: er werd betaald, in de US.