211

Re: Abdelkader Belliraj

Beste P-51, blijf toch maar uw gedacht zeggen op dit forum. Ik heb nog nooit bij een post van u gedacht, wat vertelt die man of vrouw nu iets raars. Hoe meer mensen dit forum levend houden, hoe beter. Ongeacht de verschillende meningen.

212

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine, had jij niet gezegd dat je geen enkele Vlaming kende die berbers sprak. Hier is ze dan, een Antwerpse politievrouw. Antwerpse oma die vloeiend Berbers praat hit op Facebook » nieuwsblad.be

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

En hier David Van de Steen:

"Maar in de gang, waar ik lag, spraken ze een taal die ik nog nooit gehoord had. Het was geen Frans en ook geen Engels."

» Forum

Dit is een andere quote van David uit dat zelfde artikel:

“Er is te veel machogedrag in dit dossier. Te veel mensen die zich naar voren werken met een attitude van: ‘Allemaal opzij, ik ga het hier eens oplossen.’ Misschien moet dat dan maar het voornemen voor 2018 worden, eerder dan een Nederlandse professor in te huren: minder machogedrag.”

Anno 2019 is deze uitspraak blijkbaar nog van toepassing. Iamzibraine, ik moet wel toegeven dat je over een zeer goede zoekfunctie beschikt. Uw opmerkingen ivm de X-en getuigen daarentegen van zeer weinig respect. We zullen wel afwachten wat de toekomst ons nog zal brengen ten aanziens van de Roze Balletten. Zolang we maar beiden weten met wie we te doen hebben kunnen we het elkaar vergeven! Trouwens, Inwoners uit Béziers hebben een zéér uitgesproken Frans dialect!

Re: Abdelkader Belliraj

coconut wrote:

imazibraine, had jij niet gezegd dat je geen enkele Vlaming kende die berbers sprak. Hier is ze dan, een Antwerpse politievrouw. Antwerpse oma die vloeiend Berbers praat hit op Facebook » nieuwsblad.be

Chapeau voor die dame!

Robertvandeurnen wrote:

Dit is een andere quote van David uit dat zelfde artikel:

“Er is te veel machogedrag in dit dossier. Te veel mensen die zich naar voren werken met een attitude van: ‘Allemaal opzij, ik ga het hier eens oplossen.’ Misschien moet dat dan maar het voornemen voor 2018 worden, eerder dan een Nederlandse professor in te huren: minder machogedrag.”

Anno 2019 is deze uitspraak blijkbaar nog van toepassing. Iamzibraine, ik moet wel toegeven dat je over een zeer goede zoekfunctie beschikt. Uw opmerkingen ivm de X-en getuigen daarentegen van zeer weinig respect. We zullen wel afwachten wat de toekomst ons nog zal brengen ten aanziens van de Roze Balletten. Zolang we maar beiden weten met wie we te doen hebben kunnen we het elkaar vergeven! Trouwens, Inwoners uit Béziers hebben een zéér uitgesproken Frans dialect!

Je moet geen macho zijn om die X-getuigen een stelletje mythomanen te vinden, Robert. Ik zal wel niet de enige zijn met die opinie. Maar ik ga er niet om strijden. Ieder zijn mening.

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

Die X-getuigen, moeten we dat niet eerder rekenen tot de psychiatrische sector?

Inderdaad iedereen zijn mening! Confer dossier 1230/76!

Re: Abdelkader Belliraj

Misschien al aan bod gekomen op dit forum, maar ik vond dit op Wikileaks: kopieën van de Processen-Verbaal in de zaak Pinon » wikileaks.org

Om elk misverstand te vermijden: die Processen-Verbaal neem ik au sérieux. Als ik aan X-getuigen denk gaat het over verklaringen à la X1, die al op school beweerde dat haar vader een Canadese Indiaan was (terwijl hij een kapper uit Gent was). Dat was in de rand van de zaak Dutroux, dus.

217

Re: Abdelkader Belliraj

De vreemde taal die door verschillende getuigen werd gehoord hoeft daarom nog geen Arabisch geweest te zijn. Er werden en worden naast Noord Afrikanen ook verschillende Oost-Europeanen en Zigeuners met de bende in verband gebracht. Hilde Geens vertelde in een interview dat een Oost-Europeaan (ik ben de nationaliteit vergeten) jarenlang in verdenking is blijven staan en waarschijnlijk deel uitmaakte van de bende.

218

Re: Abdelkader Belliraj

Ging dit niet over een Joegoslaaf?

219

Re: Abdelkader Belliraj

Inderdaad een Joegoslaaf. Onderstaand interview met Hilde Geens spreekt boekdelen ...

De oplossing en de namen zitten al jaren in het dossier/ Bouhouche, Beijer, de clan rond De Staerke, een Joegoslaaf enzovoorts. In de loop der jaren is er toch een tiental mensen in beschuldiging gesteld omdat er verschillende aanwijzingen waren voor hun betrokkenheid.

Bron: Interview Hilde Geens | Knack | 29 november 2017

220

Re: Abdelkader Belliraj

Misschien is dat wel de kern van het probleem en zitten de namen helemaal niet in het dossier. Onderzoek naar cold cases leert dat die voornamelijk ontstaan door tunnelvisie; het blijven door onderzoeken naar verdachten die de daders uiteindelijk niet zijn.