251

Re: Abdelkader Belliraj

Maak je geen zorgen Sherlock, er zijn nog voldoende forumleden over om ondertussen verder te gaan met de andere mogelijke pistes. Die nog levende daders zitten al meer dan 30 jaar te grijnzen. Maar als jij denkt dat er ergens een Lucifer hen opwacht in de hel dan komt ook dat finaal goed, zij het in een andere wereld. In deze wereld zullen de daders waarschijnlijk, zeer waarschijnlijk, nooit gestraft worden, we moeten dat onder ogen durven zien.

Vergeet ook niet dat de bronnen waarover wij beschikken uiterst onbetrouwbaar zijn. Wij baseren ons op krantenartikels hier en daar aangevuld met een gelekt PV. Of het boek van één of andere gangster of ex-gangster. Aangevuld met een aantal getuigenissen weliswaar.

Zelfs als kranten niet politiek gestuurd zouden zijn kunnen ze er gruwelijk naast zitten. En ik bedoel letterlijk gruwelijk. Ik heb het hier neer geschreven gisteren of eergisteren. Een zeer goede bekende van mij is eergisteren vermoord. In de krant las ik dat zijn keel overgesneden was. Natuurlijk slaap je de nacht nadien slecht en zie je die man voortdurend liggen met overgesneden keel. Gisteren werd ons dan gemeld dat hij doodgeschoten was. We waren bijna blij dat hij doodgeschoten was. Je kan je dan de vraag stellen, waarom schrijven kranten zo'n gruwelijke dingen? Waarom?

252

Re: Abdelkader Belliraj

"Yes, my brother committed the hold up in Luxembourg and he took away more than 600 million Belgian francs. He was condemned to 20 years and he escaped. Then, he was taken in by Belliraj who told him he would invest the money. He invested in hotels and my brother never again saw his money.

Bron » en.m.wikipedia.org

Toch rare manier om met zijn eigen "broeders" om te gaan. Geld hier van, geld van zijn wapentrafieken ... (omgezet in vastgoed). Je zou dus kunnen stellen dat de jihad die hij daar naast voerde hoogstens een hobby was. Vergeet ook niet dat hij dubbelspion speelde. Hij kon dus zeker multitasken en hoe ...

En nog iets. Komt dus in dit scenario met 600.000 miljoen Belgische frank Marokko binnen en in Marokko worden daar geen vragen over gesteld? (Hoogstens iets in de zin van "oh from Belgium or Luxembourg, is that all , that 's "dagelijkse kost" here. And it is not van "eigen kweek"?)

Enfin, dat hij medewerking van de Marokkaanse ambassade had is dan een zekerheid.

253

Re: Abdelkader Belliraj

Ik heb me lang afgevraagd wie in koelen bloede kinderen kan neerschieten op een parking van Delhaize, terwijl men ze aankijkt, en als allereerste actie, voor men de overval binnen in de Delhaize doet. En met welk motief. Ik kwam telkens uit bij terroristische motieven. Eerst dacht ik aan extreem-rechts, maar daar past Delhaize niet in. Toen dacht ik aan extreem-links, omdat Delhaize wel de typische goto winkel is van de rijkere middenklasse (of zij die er dicht bij wonen ...). Maar extreem-links heeft altijd eerder politieke doelwitten aangevallen, en gebruikte typisch bommen.

De armere klasse in het criminele Marokaanse/Berber milieu die escaleert naar Moslimterrorisme sluit ik niet volledig uit. Het spoor rond het criminele Noord-Afrikaanse milieu, gemixt met de politieke-terreur is volgens mij wel een partiële match met de Bende van Nijvel-feiten. Maar het spoor van criminele clans uit het Manouche en Marokaanse milieu die in opdracht van de georganiseerde misdaad bezig zijn met een afpersingscampagne voor beschermgeld leek mij ook mogelijk.

Daarom deed ik even een neutrale test en zocht op "Berber leather bag", "Gipsy leather bag" en "Manouche leather bag" via Google Images, en keek wat het meest leek op de artisanale munitie houders qua stiksel en constructie ...

Het gevonden bewijsmateriaal » Forum

Voor ik mijn opinie erover geef, laat ik de leden van het forum ook zelf es deze test doen. Ik denk dat we discussie hierover best verderzetten onder bovenstaande post.

254

Re: Abdelkader Belliraj

Groot gelijk Bert. Het niveau mag best wat naar omhoog. Ik pleit alvast schuldig.

Re: Abdelkader Belliraj

coconut wrote:

"Yes, my brother committed the hold up in Luxembourg and he took away more than 600 million Belgian francs. He was condemned to 20 years and he escaped. Then, he was taken in by Belliraj who told him he would invest the money. He invested in hotels and my brother never again saw his money.

Bron » en.m.wikipedia.org

Toch rare manier om met zijn eigen "broeders" om te gaan. Geld hier van, geld van zijn wapentrafieken ... (omgezet in vastgoed). Je zou dus kunnen stellen dat de jihad die hij daar naast voerde hoogstens een hobby was. Vergeet ook niet dat hij dubbelspion speelde. Hij kon dus zeker multitasken en hoe ...

En nog iets. Komt dus in dit scenario met 600.000 miljoen Belgische frank Marokko binnen en in Marokko worden daar geen vragen over gesteld? (Hoogstens iets in de zin van "oh from Belgium or Luxembourg, is that all , that 's "dagelijkse kost" here. And it is not van "eigen kweek"?)

Enfin, dat hij medewerking van de Marokkaanse ambassade had is dan een zekerheid.

Niet noodzakelijk. Tot voor kort was er in Marokko geen witwaswetgeving. En om het geld binnen te krijgen: hij heeft ook heel wat wapens Marokko binnengesmokkeld. Hij kende dus de weg.

Of zijn Jihad enkel een hobby was betwijfel ik: het is het eerste wat hij met veel overtuiging uitroept als men hem bij zijn verhoor vraagt naar zijn religie: "Jihadiste!". Hij werd ook op jonge leeftijd door de ambassade van Iran uitgekozen om een studiereis te maken in Iran (op hun kosten). Zo kon hij kennismaken met de weldaden van de Islamitische revolutie.

Maar je hebt gelijk dat hij daarnaast ook gewoon een crimineel was. Het één sluit het ander niet uit. Vraag het de Syriëstrijders maar.

256

Re: Abdelkader Belliraj

Ok. Maar kunnen we de dood van Van Den Eynde uitsluiten? Ten eerste werd de man gefolterd, dat wijst er waarschijnlijk op dat men iets wou te weten komen van hem.

Ten tweede deden de daders of dader zich daarna te goed aan taart en drank. Dat zie ik die Berbers ook niet doen. Dat ze flessen drank mee namen zouden we nog kunnen beschouwen als een dwaalspoor.

En werden er ook geen borden gestolen, ik dacht zelfs met een afbeelding van een klompenmaker. En een valies.

Nog iets belangrijks vergeten eigenlijk voor Vanden Eynde zoeken we een linkshandige dader (te zien aan de speciale manier van de knopen waarmee hij vastgebonden was). Maar wat dan met de wapenexpertise natuurlijk (zelfde wapen Vanden Eynde, Angelou, Broeders en de hond)? Wat mij betreft alle expertises werden gedaan door Dery; dus vuilbak. Ik geloof echt geen snars meer van die wapenexpertises van Dery.

Ook in de zaak Belliraj moet hij zogezegd de hulp van de Mossad inroepen voor zijn expertise (terwijl Belliraj zo goed als zeker voor de Mossad werkte).

Imazibraine; je hoeft je niet meer in duizend bochten te wringen om al die feiten aan elkaar te linken. Sorry dat ik het zeg maar ik vond je post waar het woord "papa" in voor kwam zo slecht dat ik dacht te stoppen. Maar op dat moment begon ik natuurlijk zelf weer te twijfelen aan de samenhang van al die feiten. En ik begon alles over Dery te herlezen met andere ogen (ja ja, ik weet het, mijn posts zijn ook vaak ondermaats).

"Eigenaardig is eveneens de rol die wapenexpert Claude Dery speelt in het onderzoek. Aan de ene kant gelooft hij niet dat het om een terroristische aanslag gaat, aan de andere kant neemt hij zelf het eigen initiatief om de Mossad te hulp te roepen" (Moord Wybran)

Misschien moeten we ons deze vraag eens stellen: wat zou het voor het Bende onderzoek betekenen als we alle expertises van Dery gewoon schrappen?

257

Re: Abdelkader Belliraj

Na de diefstal van de kogelvrije vesten werd in de hand van Josef Broeders een pluk blonde haren gevonden. In de Saab die bij de inbraak in de Colruyt van Nijvel gebruikt werd werden ook blonde haren aangetroffen. Minstens één dader is dus niet van Arabische afkomst.

Re: Abdelkader Belliraj

Kunt u mijn haar verven? Gemakkelijk!

259

Re: Abdelkader Belliraj

Alsof speurders niet in staat zouden zijn om te zien of een haar al dan niet geverfd is.

Re: Abdelkader Belliraj

Tenzij misschien als ze van een pruik afkomstig waren. We zijn in 1983, en de forensische wetenschap had niet de middelen van vandaag ...