191

Re: Leon Finné

Het onderzoek naar WNP mochten ze niet al te gretig verderzetten heb ik al meer dan eens gelezen dat zal dan wel begin 85 geweest zijn (de CCC moesten er noodgedwongen pas eind (85 mee stoppen). Betreft het een staatsgreep zoals die majoor Bougerol eind jaren (70 zou georganiseerd hebben. Misschien kan u the end een soort meerkeuze vragen stellen (wegens ziekte heb ik de laatste tijd veel tijd om zoveel mogelijk te lezen hier). Dit is de reden dat ik eens probeer te antwoorden je maakt het wel niet echt makkelijk enfin zou dit een soort antwoord kunnen zijn (daarom misschien ver van juist ik probeer maar eens).

192

Re: Leon Finné

Dat WNP gebruikt is om Smets en Raes te raken en in opspraak te brengen is een soort van "greep" krijgen op. Tussen jan 83 en jan 85 is duidelijk te zien dat Raes zijn eigen dienst en andere diensten weinig vertrouwd. 2 slachtoffers Finne en Mendez laten merken dat er dingen staan te gebeuren. Beide namen kennen ervaringsdeskundigen, en of mogelijke uitvoerders, Bourgerol vertoefd ook in die middens natuurlijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Leon Finné

Indien Léon Finné inderdaad een geldkoerier was, dan gebeurde het volgende. Léon brengt cash geld naar het buitenland en stort het daar naar een buitenlandse rekening. Vanaf deze rekening wordt het nog een paar keer doorgestort naar andere buitenlandse rekeningen. Op die manier wordt het spoor bijster. Vaak wordt dit gedaan op naam van een vennootschap. Om het geld terug te brengen wordt er vanuit het buitenland in belgie vastgoed aangekocht of geinvesteerd in renovatie. Dit in naam van een advocaat die natuurlijk geen klantnamen mag noemen.

Voldoende namen om toe te passen!

194

Re: Leon Finné

Vergeet je ook Haemers niet als geldkoerier? Een geldkoerier van zwart geld van de elite en overvaller van geldtransporten. Wie heeft daar een goeie kandidaat in gezien voor warenhuisovervallen/liquidaties?

Re: Leon Finné

Sherlock, ik spreek in dit geval voor de bende van nijvel. Dit is iets dat al lang aan de gang was. Patrick Haemers kan idd nadien ook ingeschakeld zijn. Was Leon mss de persoon die de boekhouding deed?

196

Re: Leon Finné

Even voor de goede orde het volgende: in hoeverre is duidelijk dat Leon Finné in zijn (eigen) auto - laat ik vooralsnog aannemen, die naast zijn dode lichaam geparkeerde witte Ford Sierra -, onder dwang is gereden naar de Delhaize in Overijse, om na zijn uitstappen daaruit door - bijvoorbeeld - zijn passagier-ontvoerder te worden doodgeschoten, om hem op een toevallig overvalslachtoffer te laten lijken?

Dit klemt te meer, omdat Finné gewoon zou zijn zijn geweest om voor zijn veiligheid met een pistool rond te lopen of te rijden en ik geen weet heb of daar toen ook sprake van was. Zo neen, dan zou hem dat, vóórdat hij werd doodgeschoten op de parkeerplaats van de Delhaize, door zijn ontvoerder kunnen zijn afgenomen.

Ander scenario: Finné werd niet in zijn eigen auto (maar in een andere auto) naar de parking van Delhaize ontvoerd, waarbij kort nadat hij was doodgeschoten, zijn auto naast zijn lijk werd geparkeerd, althans in een op YouTube vindbaar filmpje verklaart een Engels sprekende vrouw, die claimt destijds ter plaatse te zijn geweest, ‘dat die auto er eerst niet stond (en dat zij dacht dat die man (Finné) al langer dood was)’. Nota bene: wat ik tussen haakjes heb gezet, duidt op weer een ander scenario, dat mij als minder aannemelijk voorkomt. Maar goed, wie het zeker weet mag opstaan.

197

Re: Leon Finné

Er was ook een man die verklaarde dat de auto van Finné daar niet stond.

198

Re: Leon Finné

» YouTube

Die Engels sprekende vrouw (getuige) verklaarde ook:

‘I believe it was probably four (4; Darty) about them at this stage, they come, came into the supermarket, firing’ (...) I have never heard from the Belgium police from that day (...)

Mark Gekhiere, een andere getuige van de overval op de Delhaize in Overijse verklaarde:

‘Toen wij toekwamen om te plakken, euh, wee..., kan ik mij niet meer herinneren of die witte Ford Sierra daar stond, van Finné. Volgens mij is die daar nadien, in ieder geval mijnheer Finné was daar niet aanwezig toen wij toekwamen. We hebben die pas ontdekt toen de gangsters weg waren. Toen, wij, die gangsters weg waren vanuit ons schuilhok, achter, achter de car wash. Maar wij hebben mijnheer Finné niet zien afschieten, helemaal niet.’

Getuige Betsy Van der Auwera:

‘Toen we ‘s anderendaags beelden te zien kregen op tv, dat Rudy zich daar enorm druk in maakte. Je kreeg steeds opnieuw dat beeld te zien van het lichaam van Finné dat daar lag, met die auto daarnaast en dat hij zei: ‘die auto stond daar niet’.’

Ik neem aan dat getuige Betsy Van der Auwera die witte Ford Sierra bedoelt. Los van voormelde verklaringen van de getuigen, die bij mij veel vragen oproepen, die toen ook aan hen gesteld hadden moeten worden - wat bezielt die journalisten toch? -, als je het mij vraagt: hoorde die witte Ford Sierra toe van Finné?

199

Re: Leon Finné

Geen reconstructie, pakken getuigen werden niet gehoord. En dan hetgeen gebeurde na de dood van Finné bij hem thuis. Moet er nog zand zijn? En dan die ene getuige die de dood in de ogen blijft uitschreeuwen, mannen, er was daar iets aan de hand. In mijn loods kwamen X en Y en Z ... pff die had een geschil met zijn buren, die betrok er de plaatselijke politiek bij, die werd ingelicht door een zekere Görts en begon daarna te fantaseren. Over dit laatste zijn de laatste woorden nog niet gezegd of geschreven, wees daar maar zeker van.

Om een of ander bizarre reden luister ik liever naar schreeuwende gekken (zoals ze hier genoemd worden) dan naar sluwe Vossen. Zal een afwijking zijn, sorry.

Goed bezig Darty (en al zeker voor "nen Hollander" smiley smiley). Klasse.

200

Re: Leon Finné

Onder dankzegging, coconut, ben ik benieuwd of zich wellicht ooit een cliënt/burgerlijke partij-belanghebbende bij mij zal melden, met de vraag of ik het dossier zou kunnen doorlezen en uitkammen, teneinde het kaf van het koren te kunnen scheiden. Daartoe zijn ik en één van mijn medewerkers gaarne bereid. Met een cliënt ben ik tenminste in staat de eventueel ontbrekende stukken op te vragen bij het parket en/of het gerecht. Zonder dossier - wettig bewijs - is het mijns inziens ondoenlijk om wezenlijke slagen te maken in een zaak als deze, waarin kan - moet - worden ingebroken in één of enkele wezenlijke dossierpunten, van waaruit kan worden doorgewerkt naar iets dat een duidelijke kop en staart heeft.

Daarnaast moet zeker ook niet uit het oog worden verloren dat Jef Vermassen expliciet heeft aangegeven dat 'de namen van de Bende in het dossier staan', neemt u mij niet kwalijk. Indien wordt uitgegaan van de premisse dat Vermassen het bij het rechte eind heeft, kan ik mij voorstellen dat belanghebbenden smachten naar vrijgave van die namen, inclusief - uiteraard - een daaraan ten grondslag liggende aannemelijke, sluitende of overtuigende motivering.