1,031

de zogezegd "verdwenen " posts staan hier ...  https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … hp?id=2694

1,032

Bonkoffsky, de man die het niet mag zijn. Willen de speurders nu eindelijk eens uitleggen waarom hij het niet kan zijn? Dat kan toch niet behoren tot het beroepsgeheim? Als hij het niet is, is er toch geen probleem om te vertellen waarom? Ens als hij HET niet is, wat kan hij wel zijn?

1,033

Ik denk eerder dat speurders maar al te goed weten wat zijn aandeel in heel het verhaal is, maar dit niet kunnen/ mogen / willen naar buiten brengen. En om de critici  ( lees pers, burgers en slachtoffers ) de mond te snoeren sturen ze het verhaal de wereld in dat CB er niks mee te maken heeft .  Niemand stelt zich vragen , de zaak koelt weer af en verdwijnt weer mooi in het potje, deksel erop en toe.

1,034

Het mag niemand zijn!

1,035

De beerput moet gesloten blijven om justitie te ontzien. Zoveel bewijs en er is niets mee gedaan  net als in Dutroux bis dossier mag de waarheid nooit openbaar gemaakt worden!

1,036

Ik zou graag weten waarom Christiaan Bonkoffsky afvalt als verdachte en dit voor alle feiten (82-85). Weet men 100 % zeker dat hij nergens bij aanwezig is geweest? Weet men 100% zeker dat hij geen info aan daders heeft verstrekt? Diefstal Diane, Temse. Weet men zeker dat hij geen vrijetijdsbesteding (soldaatje spelen e.d) deed met de verkeerde personen? Hoe kan men hem uitsluiten als dader wetende dat hij voor een aantal feiten "ziek" thuis zat? Justitie zou een beste beurt maken met het dossier Christiaan Bonkoffsky openbaar te maken. Wat zij concluderen zullen wij ook doen aangezien ze ONWEERLEGBARE bewijsmateriaal hebben. Wat denken jullie?

1,037

Klucht wrote:

Wat denken jullie?

Precies dat.

1,038

Wat ik mij afvraag, christiaan geeft zijn horloge aan zijn broer?  Met welke reden? hij kan toch evengoed "zijn beste kostuum" geven om het  zo te zeggen. Zeker als hij aan zijn broer te kennen zou gegeven hebben dat hij bij de bende is geweest en ook nog is zijn horloge aan zijn broer geeft.
Mij komt dit over als een soort hint of puzzelstuk dat hij gaf.
Maar als dan blijkt dat op die horloge een afbeelding van de godin diana staat met een hert. Dit zou gelinkt worden aan de brigade diane, waarom een verwijzing naar een godin ?

de godin diana is ook dezelfde godin als artemis, de godin van de jacht... en zeer gekend in het midden-oosten.
Is die horloge deftig onderzocht op inscripties? coordinaten langs de binnenkant,...?

Nu kan het aan mij liggen , maar ik vind dat de filmmaker van niet schieten verdacht veel verwijzingen geeft in het appartement van de grootvader van david van der steen. zo staat het apartemment namelijk vol met schilderijen postuurtjes en kunst enzo. en de enige kunst/ schilderijen dat de filmmaker in slowmotion in beeld brengt zijn de jachttaferelen met het hert zoals de godin diana afgebeeld is.
Met daarna afrikaanse kunst en de aapjes, horen zien zwijgen... 

Het meest unieke aan de film vind ik het beeld dat de grootvader de rijkswacht belt met de melding dat er een overval bezig is en dit doet hij terwijl in het groot achter hem bijna dezelfde afbeelding is als de afbeelding op bonkoffsky's horloge. Alleen is hier het hert neergeschoten  Toeval ?  Men kon toch evengoed een schilderij in beeld brengen met bloemen ( dat er ook hangt maar geen aandacht aan word besteed).
Ik weet dat goede filmmakers/regiseurs met dit soort details en verwijzingen bezig zijn, dus voor mij kan dit geen toeval.

Ook is er 1 adres in het adressenboekje van bonkoffsky dat zeer dicht is bij de plek waar de vluchtauto van aalst het laatst gezien is (sommigen gaan zeggen dat dit niet dichtbij is, ik werk in die buurt en  ik verplaats me op 5 min. van de ene locatie naar de andere)
Dit is het adres in roodaal ( adres staat hier op het forum) . Hier is een grote loods en boxen achter de woning dat vergelijkbaar is met de loods in jezus eik ( een collega dat er woont gaat is discreet navraag doen wat er in de jaren 80 gebeurde in die loods, ik zal het hier nog posten)
en enkele huizen verder dan die loods is er het bekende cafe/feestzaal jachthof dat dan weer gelinkt word aan sint-hubert verenigingen en dergelijke.

Ik zie hier 3maal verwijzingen naar de jacht ( akkoord soms met dikke korrel zout zoals het cafe jachthof, maar dit komt door het adres in bonkoffsky zijn boekje ). maar toeval of te ver gezocht?

Ook komt met het in beeld brengen van de afrikaanse kunst op het appartement van davids grootvader, komt men vorige vermoeden weer naar boven van ergens illegale invoer van afrikaanse kunst of dergelijke... Als het namelijk zo is dat dat de grootvader van vandaag op morgen de congo heeft moeten verlaten met enkel  de kleren aan die hij had. Moet hij de afrikaanse kunst pas aangekocht hebben nadien in belgie toch?  Bij wie?

Het lukt me niet om afbeeldingen te plaatsen hier (mss dat iemand mij hier via privebericht wat wegwijs in kan maken ) , maar als ge de screenshots van de film niet schieten naast de foto van bonkoffskys horloge legt dan is de link rap gelegd.

En bekijk dan nog is de locatie van roosdaal op google earth dit is perfect bereikbaar via alle mogelijke vluchtroutes die hier op het forum staan ( hier op het forum staat bijvoorbeeld ook een hypothese van een vluchtroute via binnendoor, wel als men die vluchtroute zou nemen, komen er nog meer adressen uit bonkoffskys boekje overeen met de route zoals het huis in affligem.

1,039

Wout zou het niet kunnen dat dit horloge er een was dat de leden van de groep Diane kregen.  Of een zogezegd gouden horloge dat werkgevers in alle beroepen aan hun werknemers gaven bij een speciale gelegenheid of gewoon bij hun pensionering; Deze polshorloges hebben meestal een zeer sterke symbolische waarde niet zozeer financiële waarde. (Van mijn grootvader kreeg ik veertig jaar geleden voor mijn plechtige communie zijn zakhorloge dat hij kreeg toen hij op pensioen ging als treinmachinist.). Deze horloges zijn eerder symbolisch zeer belangrijk en worden doorgegeven aan verwanten ze zijn een belangrijke herinnering aan iemands leven. Ik denk niet dat dit nu nog gebeurd.  En de grootvader van David was oud koloniaal en die mensen hadden vaak Afrikaanse kunst in hun huis staan als dierbare herinnering zo weet je dat de man voorheen in Afrika woonde. Ook dit is emotioneel vaak zeer belangrijk bij een tante staan ook nog altijd Afrikaanse beeldjes. Misschien wilde Stijn Coninkx zo zeggen deze man en vrouw hadden verleden in de oude kolonie zoals zeer veel Belgen destijds.

1,040

Den Bonno bleef erg trots op zijn ex-lidmaatschap van de groep Diane. Ondanks het schietincident kreeg hij later, als eerbetoon, wel een horloge van het Speciaal Interventie-Eskadron en dat is hij al die jaren trots blijven dragen. Kris pakte later ten aanzien van collega’s ook graag uit met zijn ex-lidmaatschap van de elitetroepen...

Dus raf68, je hebt het juist...