Re: Christiaan Bonkoffsky

Het zou een heel ander gegeven worden wanneer er bijvoorbeeld een kogelwerende vest van Wittock-Van Landeghem gevonden wordt in zijn laatste of een van zijn vorige woningen.

112

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wie herinnert zich het verhaal van het tweede dossier waar Acke aan werkte, de dubbele identiteiten die hadden gediend om fortuinen te verbergen en te versluizen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Acke stond versteld dat namen uit het Bende van Nijvel-dossier ook opdoken in identiteitendossier.

Tot mijn grote verbazing blijkt nu dat het stadsarchief van Dendermonde wordt gerund door Veronique ... Bonkoffsky! Die grote inspanning doet om alle kerkarchieven uit de buurt onder haar beheer te krijgen. Zeer mysterieus allemaal. Vader Bonkoffsky politiek gevangene onder Duitse bezetter. Achtergrond Bonkoffsky’s? Ukraïne? Joodse familie?

Vergelijk ook met oud gerucht: dat aanslag Aalst draait om een oorlogsvete tussen twee families.

113

Re: Christiaan Bonkoffsky

Heel interessant!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat ik niet goed begrijp aan Patrick B: als speurders hem voorjaar 2017 ondervragen en robotfoto 19 laten zien, zegt die: dat is duidelijk mijn broer. Maar toen die foto uitkwam in 1998 (en een jeugdvriend van Bonkoffsky toen onmiddelijk Bonkoffsky herkende, en later ook de vrouw van Bonkoffsky gelijkenissen ziet met haar man), herkende hij hem niet? En in 1998, toen waren Bouhouche & Beijer al talloze keren in media met naam en toenaam vernoemd én gelinkt aan de Bende van Nijvel en Patrick Bonkoffsky wist dat die vroeger bij hen over de vloer kwamen, deed dat geen belletje rinkelen? En als zijn broer in 2015 zelf erkend dat hij lid was van de Bende van Nijvel, doet hij niets met die informatie?

Ook interessant om weten: Frans Bonkoffsky, de vader van Christiaan en Patrick, was adjudant in Belgisch leger en overleed in december 1985 op 63-jarige leeftijd.

115

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb me deze bemerking ook gemaakt ... Tenzij natuurlijk Patrick gewoon bij die gesprekken aanwezig was en het geen toeval is dat Geens nu heel snel werkt een wet die spijtoptanten zal gaan beschermen.

  1. Patrick is eveneens (net zoals zijn broer) vrij groot

  2. Bouhouche en Beijer lijken me niet het soort jongens dat bij iemand thuis delicate kwesties gaat bespreken, als daar iemand rondloopt die niets met de zaken heeft te maken

116

Re: Christiaan Bonkoffsky

dhrlanden wrote:

Ook interessant om weten: Frans Bonkoffsky, de vader van Christiaan en Patrick, was adjudant in Belgisch leger en overleed in december 1985 op 63-jarige leeftijd.

Vlak na de laatste aanslagen dus! Is bekend waaraan die gestorven is? Dit zal toch "de oude" niet geweest zijn, zeker?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Achtergrond Bonkoffsky’s? Ukraïne? Joodse familie?

Pools, volgens zijn ex-vrouw.

118

Re: Christiaan Bonkoffsky

ctrix wrote:
dhrlanden wrote:

Ook interessant om weten: Frans Bonkoffsky, de vader van Christiaan en Patrick, was adjudant in Belgisch leger en overleed in december 1985 op 63-jarige leeftijd.

Vlak na de laatste aanslagen dus! Is bekend waaraan die gestorven is? Dit zal toch "de oude" niet geweest zijn, zeker?

De eerste links zou L. Bonkoffsky zijn:

http://blogimages.seniorennet.be/jp_dendermonde/32-cb32664de9d4e413559ad09dd8ad2272.jpg

http://www.bendevannijvel.com/gfx/23.jpg

Op basis van de getuigenissen, was de ouwe echter tussen de 45 en 50 jaar; een opmerkelijk verschil met 61 natuurlijk. Die leeftijd lijkt me dan weer meer aan te sluiten bij Lucien Bonkoffsky, die al sinds midden jaren 40 bij de politie actief was.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat Patrick Bonkoffsky de gehele waarheid kent. Je gaat niet naar je broer bellen en zeggen: kijk, ik heb nog 2 dagen te leven en ik was bij de Bende van Nijvel! Een broer is een vertrouwenspersoon, niet? Ik denk dat Christiaan Bonkoffsky alles opbiechte aan zijn broer! Deze durft de gehele waarheid nog niet prijs geven.

120

Re: Christiaan Bonkoffsky

De meest rechts is Luc Bonkoffsky. Lijkt die nu niet op Nr 23?

http://blogimages.seniorennet.be/jp_dendermonde02/995741-2ddf2c93b61845671eef5842bbedb7ba.jpg