241

Re: Christiaan Bonkoffsky

De getuige van de robotfoto nummer 19 kan dezelfde zijn als de getuige van de oude. De robotfoto van de oude - nummer 23 - komt van een bestuurder van een wagen die een golf zag rijden in de buurt van het warenhuis in Overijse vlak voor de aanslag.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

242

Re: Christiaan Bonkoffsky

Een meer interessante vraag (om een beeld te kunnen vormen van Christiaan Bonkoffsky) is waarom hij een dakloze in huis nam. Soort van schuldgevoel tegenover de samenleving? Soort van daad om zichzelf ergens een gevoel te kunnen geven dat hij lang niet zo slecht was? Verder, wie is die jongen? Hoe komt het dat hij dakloos was/is geworden?

Op de foto's van deze 'Chris Van Den Steen', staat onder andere deze » www.facebook.com Zou dat Christiaan kunnen zijn?

Verder (maar nu gaan we de gevaarlijke toer der 'vermoedens' op) zou het heel goed kunnen, dat Christiaan, Chris is gaan beschouwen als zijn zoon, (die hij nooit had?). Hij kan ook met Chris gesproken hebben vlak voor zijn dood, hem toegang gegeven hebben tot zijn rekening en laten weten dat als hij sterft, alles voor hem was, alweer als een soort van goede daad die hij nog wou stellen. Dat zou verklaren, waarom het geld (zo las ik toch in de media) na zijn dood is verdwenen van de rekening.

Ergens is het toch ook toevallig, dat Chris, (op de schrijfwijze na) dezelfde naam draagt dan één van de meest gekende slachtoffers. Dit alles geeft mij de indruk, dat ook dat kan een rol gespeeld hebben; en dat dit voor Christiaan Bonkoffsky, als een soort van (what's in a name) verwerkingsproces kan geweest zijn.

243

Re: Christiaan Bonkoffsky

De oude (nr. 23) zat achteraan (!) in de auto waarmee de daders waarschijnlijk aangevallen hebben. Ik zeg "(!)" omdat hij bij de robotfoto's als "chauffeur" omschreven wordt. Hij deed teken naar de getuige dat die moest stoppen vlak achter hun auto te rijden. Op deze website staat dat de foto van nummer 19 pas in 2003 vrijgegeven werd? Is dat geen foutje? Bozidar Djuroski herinnert zich vooral de "killer"/nummer 4, waarvan hij dacht dat die te Aalst rondliep. De "sjaal" van nummer 19 is een bivakmuts. Dan rest de vraag wie deze getuige was, want hij/zij zou CB moeten aanwijzen.

244

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is er literatuur te vinden over welk type persoonlijkheid zich het makkelijkst laat ombouwen tot bestuurbare moordmachine? Ik vermoed dat Bonkoffsky een schoolvoorbeeld zal blijken. Volgens mij had een goede profiler de 300 verdachten op zeer korte tijd kunnen reduceren tot een dozijn figuren van dit type. In tweede instantie had men dan naar de opleiding kunnen kijken, persoonlijk zou ik dan de ondervragingen starten bij de verdachten die zwarte gordels hebben, aan practical shooting doen en de knepen van het vak hebben geleerd van Mossad experten.

Zonder veel voorafgaand onderzoek, want ik ben zeker dat dergelijke zwakke persoonlijkheden makkelijk kraken bij ondervraging. Maar is allemaal weinig relevant, want dan zijn we nog geen stap dichter bij de opdrachtgevers. Als minister van justitie zou ik nu op de Israëlische ambassade zitten, en 35 jaar later nog een keer de hulp van de Mossad inroepen, deze keer om Beijer te gaan ontvoeren in Thailand. Want een andere weg naar hogerop zie ik niet direct. Tenzij misschien via nauwkeurig onderzoek van de manipulaties in het dossier. Maar dan moet een goeie profiler uit 300 proffen wel de 10 bekwaamste halen eerst. Waarvan we dan de 3 minst politiek gelieerde aan het werk kunnen zetten. Jammer dat men in dit land op geen enkel vlak echt van aanpakken weet.

245

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ja en neen... op zich kan je je dan wel afvragen hoe een 'zwak' figuur tot Diane kan toetreden.

246

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Christiaan Bonkoffsky, nam nadat hij in 2011 met pensioen ging, een dakloze in huis. Hij zelf was aldus niet de dakloze. De dakloze zelf, (op basis van dat Facebook bericht) is een zekere Chris Van Den Steen.

Deze persoon, Chris vds, werkt of werkte in het frituur op de Rozendreef te Aalst, dicht bij 'de blokken'. In 2013 was dit ook het geval dacht ik. Dus dakloze... Ik weet zo niet.

Charly wrote:

Bozidar Djuroski herinnert zich vooral de "killer"/nummer 4, waarvan hij dacht dat die te Aalst rondliep. De "sjaal" van nummer 19 is een bivakmuts. Dan rest de vraag wie deze getuige was, want hij/zij zou CB moeten aanwijzen.

Djuroski herkende twee keer de killer bij de rijkswacht te Aalst . Dit moeten ze dan toch makkelijk kunnen nagaan.

247

Re: Christiaan Bonkoffsky

Alhoewel ik me tracht afzijdig te houden in deze storm van gissen en geloven toch enkele vraagjes van mij: Bij de overvallen werd buit gemaakt, alhoewel niet in verhouding met de daden die werden uitgevoerd. Heeft men de financiele toestand van Bonkoffsky uit de tijd van de overvallen nagetrokken? Ergens moet de buit van de overvallen toch verdeelt zijn? Leefde hij op grote voet voor zijn drankperiode? Had hij een persoonlijk voertuig? Van welk merk en type? Wat weten zijn vrouw en broer over zijn geldelijke toestand in de jaren '80?

248

Re: Christiaan Bonkoffsky

Misschien zeer ver gezocht, dus bekijk het als een vluchtige notitie. In maart 2014 gaat in Aalst het wijkteam KRO kern rechteroever van start, de Moorselbaan valt in deze wijk, als ik de startsamenstelling vergelijk met het team wijkagenten nu zie ik een Dirk Baeyens bij de start en nu niet meer. Familie van 1 van de Baeyens die in topic Podevijn aan bod komen? Kan de verhuis van Bonkoffsky hebben samengevallen met de start van dit wijkteam? De Langestraat valt onder een ander wijkteam BRO.

Welke instantie verklaart onbewoonbaarheid van een woning? Een stedelijke? Wie kent de precieze omstandigheden van die late verhuis? En waarom zijn niet alle bronnen unaniem wat betreft huis van overlijden?

» www.lokalepolitie.be

Hou hierbij in gedachten dat volgens mijn bronnen Bonkoffsky nogal visibel was in het straatbeeld, hij komt vaak roken in de voordeur.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Op verschillende foto’s (voor mei 2015) is hij toch meermaals gaan drinken met (Bonkoffsky?) een oudere man. Verder is Chris VDS zoals Christiaan een rasechte carnavalist en iemand die graag alcoholische dranken nuttigt (misschien is dit de band). Ook verklaart het verdwenen geld een hoop. Hij was weldegelijk dakloos en Christiaan heeft hem onderdak gegeven.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ajoin wrote:

Djuroski herkende twee keer de killer bij de rijkswacht te Aalst. Dit moeten ze dan toch makkelijk kunnen nagaan.

De killer zou gedood zijn. Dat betekent dan dat iemand van de rijkswacht nooit meer is komen opdagen op zijn werk. Dat zou pas makkelijk na te gaan zijn. Blijkbaar is het een persoon die door niemand ooit gemist werd? Bizar. Tenzij de killer nog leeft natuurlijk...

Chris VDS zijn computer werd al onderzocht volgens Geens. Hij wist al lang voor het publiek werd wat er aan de hand was met zijn huisgenoot. Dus zijn facebook posts van de laatste dagen ... met een korrel zout te nemen.

Trojan wrote:

Welke instantie verklaart onbewoonbaarheid van een woning?

Ik denk de gemeente waarbij de eindbeslissing bij de burgemeester ligt.