Re: Christiaan Bonkoffsky

Voor beide: date of entry Flossenburg, 13-3-1945.

742

Re: Christiaan Bonkoffsky

zenga, ik heb ergens een post gelezen van jou waar je er volgens mij pal op zat, je had het over Bonkoffsky, reservoir dogs en een recruter.

Wat de groep "malcontenten" binnen of net buiten de rijkswacht betreft, want ook dat was volgens mij een deelgroep die actief deelnam, ben ik er haast zeker van dat Bouhouche die recruter was. Voor de recruter passeerde werden ze warm gemaakt door Beijer.

Ik durf zelfs te veronderstellen dat Bonkoffsky met enig ongeloof in zijn stem bekend heeft aan zijn broer, ik was lid van de Bende. Volgens mij kan hij er zelfs godverdomme achter gezegd hebben. Beijer daarentegen had al de nodige skils om te overtuigen en ik begin zelfs te begrijpen waarom Beijer zichzelf een idealist noemde.

Al die terroristen van IS zijn ook gerecruteerd om mee te werken aan de goede zaak, namelijk de ongelovige varkens afslachten. Hen werden zeven maagden beloofd indien ik mij niet vergis. Ik ben er nog niet achter wat ze mannen als Bonkoffsky kunnen beloofd hebben. Zou je mij kunnen geloven indien ik, al is dat met enige voorzichtigheid, durf te beweren dat geen al te hoog IQ hebben één van de criteria was.

743

Re: Christiaan Bonkoffsky

Deze lijst werd door dim op 7 juli 2014 doorgegeven. Hij vraagt zich af hoe betrouwbaar deze lijst is » Forum

Kunnen we misschien eens in omgekeerde richting werken. Wie op dit forum kan hier een naam uithalen waarvan hij of zij zegt, of correcter gezegd argumenten heeft om hier een naam van te schrappen. Van 1 man op de lijst is geweten dat hij in staat was het onderzoek te manipuleren, namelijk Mievis. Van Generaal Beaurir weten we minstens dat hij op video staat waarmee hij te chanteren was, gezien zijn functie kan Beaurir 1 van de opdrachtgevers geweest zijn. In ruil voor?

Ik heb de laatste dagen nog eens het rapport van de Bendecommissie herlezen. Probeer je eens voor te stellen dat jij ten tijde van dat rapport de hoogste magistraat van het land bent. Wat zou jij gedaan hebben? Welke actie's zou jij ondernomen hebben? Wat is er eigenlijk gebeurd met de mensen die zelf bekentenissen afgelegd hebben vraag ik mij ook af. Ik denk hier aan een zekere Lhost die de opdracht kreeg de weg te verkennen op politiecontroles vlak voor een overval. Het feit dat hij nadien beschoten werd zegt genoeg over de waarde van zijn getuigenis zeker.

Als de hoogste magistraat van het land, die van toen en die van nu, zijn verantwoordelijkheid niet kan/wil/mag opnemen met wat zijn we dan hier en nu bezig vraag ik me vaak af. En ik doe verder.

Re: Christiaan Bonkoffsky

coconut, knap dat U zich zo vastbijt! Ik heb soms zin om een grote witte muur te zoeken waar ik met viltstift alles kan opschrijven. Ik zou dan van links naar rechts al de gebeurtenissen opschrijven per datum en dan al de betrokkenen en slachtoffers. Dan denk ik dat je al rap ziet wie kent wie en wie komt allemaal op dezelfde “deftige” plaatsen.

Ik blijf erbij: omwille van de bestwil van dit landje... Ik denk dat de meeste van ons brave hardwerkende mensen zijn die totaal geen idee hebben hoe rot bepaalde “klasse” is. Mijn vader heeft daar een goede spreuk voor: alle problemen beginnen met de 3 G-kes: God/Geld/Gat. Waarvoor mijn excuses voor het laatste qua beschrijving van het vrouwelijke geslachtsdeel!

745

Re: Christiaan Bonkoffsky

De Onkreukbare, ik heb hier al eens aangehaald waar de meesten die hier vernoemd worden mekaar tegenkwamen, het had inderdaad te maken met de laatste 2 G's. Of bij de rijkswacht natuurlijk, "der weurde pas nen echte vent".

De anciens hun tenen krullen op dit moment en hun commentaar "ruis". Het ergste is dat ik ze geen ongelijk kan geven. Daarom had ik de suggestie gedaan een plaats toe te voegen waar je echt met elkaar in discussie kan gaan maar daar is geen reactie op gekomen.

Die witte muur met de stift is ook al bij mij opgekomen. Persoonlijk vind ik dat we hier erg ongeorganiseerd bezig zijn. Dit forum, en dat komt dan door die ruis, begint op het echte dossier te lijken vrees ik, waarschijnlijk zelfs tot en met de contaminatie. Ik heb mezelf al vaak de vraag gesteld "hoe kan ik helpen". Het grootste probleem voor mij op dit ogenblik is tijd. Ik heb alleen tijd terwijl ik waak bij een slapende.

Re: Christiaan Bonkoffsky

coconut, wat betreft het derde G-ke: vergeet de verklaring niet van Cobra: Opus Dei.

Re: Christiaan Bonkoffsky

coconut wrote:

Persoonlijk vind ik dat we hier erg ongeorganiseerd bezig zijn. Dit forum, en dat komt dan door die ruis, begint op het echte dossier te lijken vrees ik, waarschijnlijk zelfs tot en met de contaminatie.

Persoonlijk vind ik dat na het lezen van uw 71 berichtjes de kwaliteit van het forum met sprongen vooruit is gegaan.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Marc Van Damme, de jeugdvriend van Christiaan Bonkoffsky.

David Van de Steen: “Ik heb het een beetje lastig met de manier waarop dat geframed werd. Nu lijkt het alsof de broer van Bonkoffsky, geplaagd door een knagend geweten, vertelde over de bekentenis van zijn broer kort voor diens dood, twee jaar geleden. Maar als Marc geen contact met mij had opgenomen en als ik het niet had doorgegeven aan de speurders, dan zweeg die broer nu nog. Uit zichzelf had hij nooit gepraat. Hij is pas door de knieën gegaan na een verhoor. Ik vraag me ook af: hoelang wist hij dit al?”

“Ik voelde tijdens mijn eerste gesprek met Marc Van Damme aan mijn ellebogen: ‘Dit is het.’ Zo’n Bonkoffsky die in de Brusselse hoerenbuurt overal welkom is en nergens hoeft te betalen: hoe kan dat? Ik denk niet dat jij dat kunt, en ik ook niet. Het betekent dat er connecties bestaan tussen het ene gegeven, de prostitutie, en dat andere, de rijkswacht.”

“We hebben nu een klein garnaaltje. Want men spreekt van dé Reus, terwijl drie of vier mensen die gestalte hebben. Hier is over nagedacht. Dit was een ongelofelijk misdaadplan. Men wilde verwarring creëren, getuigenissen verkrijgen die uit elkaar liepen.”

(...)

In Pano zagen we Jo, de jongen die zich die avond naast jou trachtte te verstoppen voor de Reus. Opvallend: hij heeft alle herinneringen verdrongen.

“Ja, straf, hè? Het menselijke brein zit raar in elkaar. Jo heeft een manier gevonden om wat hij toen meemaakte te overleven door het naar de achtergrond weg te duwen.”

“Het zotte is dat hij Christiaan Bonkoffsky heeft gekend. Jo en hij hadden dezelfde stamkroeg, café Beukenhof. Bonkoffsky zat daar elke dag, altijd op dezelfde plek in zijn hoekje, alleen met zijn hond. Ik heb Jo na al die jaren voor het eerst teruggezien in 2010, toen Telefacts een reconstructie draaide van de laatste 24 uur van de Bende van Nijvel.”

“En dit is wel opvallend. In 2010 komt Jo heel even op tv in Telefacts en sinds die dag heeft Bonkoffsky geen stap meer in het Beukenhof gezet. Het zit in die gevoelsmatige dingen. Zoals het feit dat die man kanker heeft en zich niet laat behandelen. In het dossier zitten foto’s van hoe ze hem hebben gevonden. Als een uitgemergelde hond. Er schoot niets van over. Een hoopje ellende. Zijn geweten heeft hem parten gespeeld. En het was al geen gemakkelijke mens, naar men zegt.”

Bron: De Morgen | 30 december 2017

David Van de Steen:

"“En nee, ik heb niemand in de Delhaize gezien in wie ik Bonkoffsky herken, maar ik ga ervan uit dat niet alle daders in de supermarkt waren. Sommigen waren op de parking gebleven. Dat waren de bewakers. Ik denk dat dat die avond zijn functie was.”

Bron: De Morgen | 30 december 2017

749

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dé 2 gebeurtenissen uit 2017 die justitie-experte Caroline Van den Berghe niet zal vergeten

Wat moeten we justitiegewijs onthouden van 2017? En wat heeft 2018 voor ons in petto? Onze justitie-expert Caroline Van den Berghe blikt terug op een bewogen 2017 en kiest twee momenten uit dit jaar die ze zich altijd zal herinneren.

2017: het jaar waarin het dossier over de Bende van Nijvel nieuwe zuurstof kreeg

Wat was dé bekentenis van het jaar? Over die vraag moet justitie-expert Caroline Van den Berghe niet lang nadenken. "Zonder twijfel de bekentenis van Christiaan Bonkoffsky, een ex-rijkswachter uit Dendermonde. In de dagen en weken voor zijn dood biechtte hij aan zijn broer op dat hij betrokken was geweest bij de Bende van Nijvel.

"Het nieuws sloeg in als een bom. 32 jaar na de laatste overval van de Bende van Nijvel op de Delhaize in Aalst is er nu een naam van een mogelijke dader, die van de zogenoemde reus of het nummer 9 op de bekende robotfoto's. Het onderzoek werd nieuw leven ingeblazen, de kleine onderzoeksploeg werd uitgebreid en de speurders beten zich vast in een oude piste, die van de mogelijke betrokkenheid van bepaalde rijkswachters."

De druk op de onderzoekers is nu erg groot om met resultaten te komen, benadrukt Van den Berghe. "Maar welke bewijzen kunnen ze na 32 jaar nog vinden? Of is het na deze bekentenis van Christiaan Bonkoffsky weer wachten tot er iemand op zijn sterfbed een onthulling doet?"

Bron: VRT Nieuws | 27 december 2017

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christiaan Bonkoffsky

Te koop: het huis van de Reus

Wie wil graag komen wonen in het huis van de Reus van de Bende van Nijvel? In Moorselbaan 117 in Aalst hangt sinds een week een geel bordje voor het raam. Voor 169.000 euro kan het benepen huurhuisje van oud-rijkswachter Christiaan Bonkoffsky het jouwe zijn.

Rechts verkoopt de buurvrouw kaarsjes en kommetjes van de Bond Zonder Naam, links is ze bezig met de grote kuis. De dame zegt in die 15 jaar nooit problemen te hebben gehad met hem. “Oké, hij zoop, en op het laatst zoop hij wel erg veel, maar ambras? Nee. Wij hebben het ook erg moeilijk om het te geloven, wat er nu over hem wordt gezegd.”

Het gele bordje hangt er sinds een week of wat. De vraagprijs voor het pand is 169.000 euro.

Lees hier het hele artikel » Nieuws