Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat mij eigenlijk nog helemaal niet duidelijk is geworden, is de periode van het ziekteverlof van Christian Bonkoffsky. Er wordt enkel gemeld dat hij zowel op 27 september 1985 als op 9 november 1985 afwezig was op zijn werk wegens ziekte. Maar was dit enkel op deze dagen of was hij voor een hele lange tijd in ziekteverlof? Zo ja, welke periode dan? Wanneer is hij opnieuw aan de slag gegaan? Was dat op 10 november 1985 (de dag na de feiten in Aalst) of pas een hele tijd later (bijvoorbeeld pas in december 1985 of nog later)? Dat lijkt mij toch een niet onbelangrijk gegeven om weten in die fameuze piste rond Bonkoffsky.

842

Re: Christiaan Bonkoffsky

In de eerste golf van info over Bonkoffsky was het: op 27 september had hij zich ziek gemeld, op 9 november zat hij thuis met een gebroken voet. De pers liet het uitschijnen alsof 27 september om een dag (paar dagen) ziekte ging, en vervolgens in de periode voor 9 November heeft hij zijn poot gebroken. Hoe lang, data, ... daar zijn bij mijn weten geen details over bekend gemaakt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

zeno wrote:

Zo zie ik het ook. Ze hadden het alleen eerst aan de familie Bonkoffsky moeten vertellen. Ik ga er tevens vanuit dat er in de nieuwe ploeg geen potjes meer worden gesloten gehouden.

Precies net hoe ik ook aanhaalde en tevens van uitga. Er is een nieuwe generatie aan de slag die hopelijk wel goede sporen vindt en die verder kan onderzoeken tot er goede resultaten worden geboekt.

844

Re: Christiaan Bonkoffsky

Droom zachtjes verder lieve 'zeno' en beste 'luk paard', het ontwaken zou teleurstellend kunnen zijn!

Re: Christiaan Bonkoffsky

LEO wrote:

Droom zachtjes verder lieve 'zeno' en beste 'luk paard', het ontwaken zou teleurstellend kunnen zijn!

Scherpe reactie Leo, compliment.

846

Re: Christiaan Bonkoffsky

P-51 wrote:

FreCR, volg jij de interventies van Beijer op "Les Tuéries"?

Ja (en ook de andere berichten).

Merovinger wrote:

Er wordt enkel gemeld dat hij zowel op 27 september 1985 als op 9 november 1985 afwezig was op zijn werk wegens ziekte. Maar was dit enkel op deze dagen of was hij voor een hele lange tijd in ziekteverlof? Dat lijkt mij toch een niet onbelangrijk gegeven om weten in die fameuze piste rond Bonkoffsky.

Zeer goede vraag, lijkt me ook geen onbelangrijk gegeven. Met een gebroken voet zit je overigens wel een tijdje thuis. Verder werd er ook gezegd door de broer van Bonkoffsky dat Bonkoffsky rond de periode van de overvallen in 1985 met krukken liep. De exacte periode weet hij niet meer.

zenga wrote:

op 27 september had hij zich ziek gemeld

Ziektebriefje werd reeds ingediend op 26 september (de dag voor de feiten van Eigenbrakel & Overijse).

Niet dat ik redenen heb om deze man te verdenken van betrokkenheid of eender wat, maar ik vraag me al geruime tijd af wat de doodsoorzaak was van Frans (François) Bonkoffsky (overleden op 28 december 1985, op 63 jarige leeftijd). Iemand die dit weet?

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Christiaan Bonkoffsky

In deze post zien we hoe Denise Vandyck, de ex van Bonkoffsky, in oktober 2017 vlak na de bekendmaking van de piste Bonkoffsky, door een journalist van Het Nieuwsblad wordt geinterviewd. Het ging in oktober 2017 al over het feit dat Bonkoffsky 'aan' de Bende van Nijvel werkte. Dit is haar reactie nu, na het nieuws over het feit dat Bonkoffsky toch niet de reus van de Bende van Nijvel zou zijn:

Ze viel opnieuw van haar stoel , de Amsterdamse Denise Vandyck (58). Dat de man met wie ze na de bloedige raids van de Bende een stormachtig huwelijk beleefde dan toch niet de Reus zou zijn, zorgt voor opluchting. En toch overheersen de twijfels: “Ik herken hem 100 procent zeker op die robotfoto. En Chris’ broer heeft toch geen zinnige reden om zoiets te verzinnen?”
(...)
“Nachtenlang heb ik mij sindsdien zot gepiekerd over Chris.” Over het feit dat hij altijd zei dat hij aan de Bende werkte, dat hij agressief was, dat hij te veel dronk, dat hij extreemrechtse praat verkocht.”

Bron » Nieuws

Terwijl de broer van Bonkoffsky het volgende zegt:

“Waarom zou ik liegen over de rol van mijn broer?”, zegt P. “Waarom zou ik mijn twee dochters zoveel ellende bezorgen en ook mijn eigen leven overhoop gooien door in vier verhoren de betrokkenheid van Chris aan te tonen?”

Broerke, ik ben bij de Bende van Nijvel geweest. Dat zijn volgens P. de letterlijke woorden van de ex-rijkswachter en het gewezen lid van de speciale eenheid Groep Diane op zijn sterfbed in 2015. “Even voordien zei hij ook dat ik de oplossing moest zoeken in de richting van de Groep Diane.” P. benadrukt dat Chris bloednuchter was, en niet onder de medicatie zat toen hij die woorden uitsprak.
(...)
In de eerste twee verhoren was ik nog niet klaar om met 100% zekerheid te stellen dat mijn broer bij de Bende zat. Je broer van moord beschuldigen, dat doe je niet zomaar. Maar toen ze een oude foto toonden van de Groep Diane, samen met robotfoto nummer 19, gemaakt na de overvallen in Eigenbrakel en Overijse, werd het in mijn hoofd helemaal duidelijk. Chris was de Reus, hoewel hij dat nooit zo expliciet gezegd heeft. Tijdens het derde verhoor, in aanwezigheid van de Luikse procureur-generaal Christian De Valkeneer, heb ik dan een zo uitgebreid mogelijke verklaring gegeven.”

Bron » Nieuws

Welke versie klopt er nu?

848

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat weet ik niet. De lijn tussen "aan" en "bij" lijkt me sowieso erg nauw, maar voor hetzelfde geld kan die ook als erg breed beschouwd worden.

849

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik zie dit niet noodzakelijk als tegenstrijdigheden. Het gaat ook over een andere periode. Toen hij samen was met Denise zei hij haar dat hij "aan de Bende van Nijvel werkte", zoals een andere flik zou zeggen dat hij "aan een zedenzaak" werkt. Terwijl zoveel jaar later hij tegen zijn broer zei dat hij "bij de Bende van Nijvel was", zonder te zeggen dat hij de reus was. Het is toch logisch dat hij 20 jaar geleden aan zijn vrouw niet vertelde dat hij BIJ de Bende van Nijvel was geweest, maar aan de zaak werkte?

Ik snap niet echt het punt dat je wil maken Mero.

850

Re: Christiaan Bonkoffsky

Een nuance kan een wereld van verschil maken. Ik laat het evenwel aan de speurders over.