811

Re: Madani Bouhouche

IN het leven heb je familie en vrienden. Maar in de gaskamers van de Duitsers vertrappelden de zonen hun vaders en de vaders hun zonen om toch maar een beetje lucht te kunnen happen. Zo is het leven.'' Het is een van de uitspraken die ex-rijkswachter Christian Amory (53) zich het best herinnert van wijlen zijn collega Madani Bouhouche (53).

07/01/2006 om 00:00 Binnenland
,,Dat was de filosofie van Bouhouche. Vriendschap betekende niets voor hem. Toen hij in 1983 uit de rijkswacht stapte, zei hij tegen mij. ,,Misschien zul je mij binnenkort moeten oppakken, Christian. Jij bent sterker dan ik maar ik ben slimmer. Ik zal je in de rug pakken.'' En dat was geen grap. Hij meende wat hij zei. Binnen de rijkswacht waren er mensen die Bouhouche respecteerden en er waren er die hem haatten. Maar er was niemand die van hem hield

812

Re: Madani Bouhouche

kenza en andere normale forumgebruikers

ik las dit hier op het forum dat het niet boterde tussen die rechter Hennart en Snelders...
Beijer en Bouhouche zaten ondergedoken in Brussel, net voor ze wouden vluchten naar Spanje
staat er ergens geschreven waar dit adres was?
er staat ook dat de eigenaar van dat adres kwam vragen waarom de BOB van Nijvel hem aan het bespioneren was...
HOE KON DIT MAN DAT WETEN?

Re: Madani Bouhouche

Leg het er niet te dik op, J&B ; "dit man" :-)

Hoe geloofwaardig is dat? Daar zal je niemand mee op een verkeerd been zetten.

814

Re: Madani Bouhouche

dit moest natuurlijk die zijn

een t waar er een e moest staan, maar jij kan nog niets je werkwoorden vervoegen

je bent zielig imazibraine, werkelijk zielig
alleen maar vitten, non-stop…
totaal gebrek aan relevante inhoud, je pist steeds naast de pot
totaal gebrek aan emphatie, hier zijn kinderen zinloos neergeschoten, maar jij probeert alleen maar de loftrompet, zot van glorie, in je kont te steken

Re: Madani Bouhouche

"...jij kan nog niets je werkwoorden vervoegen ..."

Jaja ...

816

Re: Madani Bouhouche

als we imazibraine mogen geloven, dan zouden we dan toch op zoek moeten naar een combinatie doorgeslagen rijkswachters, Franse boeven en idem dito van de Staatsveiligheid moeten zoeken.

dan is 1 naam toch al zeker, dit heerschap…
En laat Bouhouche nu net goed bevriend zijn met…

Piet Browaeys!
Staatsveiligheid, jawel!

Re: Madani Bouhouche

Doorgeslagen rijkswachters? Franse boeven?

Waar haal je het?

818

Re: Madani Bouhouche

Jij hebt dat daarjuist gezegd imazibraine.
In een gesprek met Walter De Smet.
Dat het Fransen en rijkswachters waren.
Of Marokkanen want Mincky zei dat je denkt dat er ook enkele Marokkanen bij waren.

Dat is heel gek imazibraine want in de jaren ‘80 waren er heus nog geen Marokkanen bij de rijkswacht
Denk je nu ook niet dat dat zou opvallen?
er was wel sprake dat ze pietenpruiken en schmink droegen maar om dan maar gemakkelijk te gaan vertellen dat het Marokkanen waren dat is heel racistisch en gewoon dom

819

Re: Madani Bouhouche

J&B wrote:

Jij hebt dat daarjuist gezegd imazibraine.
In een gesprek met Walter De Smet.
Dat het Fransen en rijkswachters waren.
Of Marokkanen want Mincky zei dat je denkt dat er ook enkele Marokkanen bij waren.

Dat is heel gek imazibraine want in de jaren ‘80 waren er heus nog geen Marokkanen bij de rijkswacht
Denk je nu ook niet dat dat zou opvallen?
er was wel sprake dat ze pietenpruiken en schmink droegen maar om dan maar gemakkelijk te gaan vertellen dat het Marokkanen waren dat is heel racistisch en gewoon dom

Waarom zou het niet kunnen dat als Madani in 1974 toetrad tot de Rijkswacht, als een halve Algerijn, Marokkanen dat toendertijd niet konden?

820

Re: Madani Bouhouche

Hier in Nederland was er vooral in de jaren 80, heel erg veel sprake van positieve discriminatie.
Iets wat naar mijn mening op zijn beurt ook weer discriminatie is, maar dat terzijde.
Toendertijd ging bij gelijke geschiktheid, de baan naar een persoon met een migratieachtergrond, zoals we dat tegenwoordig zo chique zeggen ...... pppfffffff.......