871

Re: Madani Bouhouche

Ik ook niet.

Tiens, kan je wat meer kwijt over deze persoon? En waarom je denkt dat mevrouw Capelle de zaak reeds heeft opgelost volgens jou?

872

Re: Madani Bouhouche

Django68. Helaas kan ik niet meer zeggen. Douanier Peeters weet wie Kercher is. En zijn kompanen uiteraard ook.

873

Re: Madani Bouhouche

Tiens: gaat het over Peeters André Gustaaf, pseudoniem van Cammerman André?

Re: Madani Bouhouche

Man man, wat een geheimdoenerij. En waarom?

(...) Commandant François waagde een tweede poging in Nederland. Het was de beurt aan André Cammerman , een BND-agent, om de zaak af te handelen. (...) Zonder het te beseffen had Cammerman de cocaïne aangeboden aan een agent van de Nederlandse narcoticabrigade. (...)

André Cammerman, de BND-agent, voor de gelegenheid vermomd als douanebeambte (de douanebeambte "Peeters"), nam de bagage zelf in ontvangst. Daarna gingen de goederen naar Nederland, waar een handelaar uit Enschede, Johan Kercher, de verkoop op zich nam. (...)

Bron: Het onderzoek: 20 jaar destabilisatie in België | Hugo Gijsels | Longue Vue, 1990 (pagina's 21 en 22)

Zo simpel kan het zijn dus. Opgelost.

875

Re: Madani Bouhouche

Staat er in het - verder uitstekende - boek van Hugo Gijsels ook iets over 5 kisten met uien uit Beiroet voor John Kercher?

876

Re: Madani Bouhouche

Johan Kercher was een Nederlandse BIC inflitrant. Iemand heeft me erop attent gemaakt dat hij wel degelijk in het laatste boek van Hilde Geens voorkomt. Vanaf pagina 95 om precies te zijn, onder de naam Johan K.. Deze persoon heeft zelfs zijn memoires geschreven al zijn ze helaas niet gepubliceerd. Waarom hij een van de sleutels zou zijn tot het ontrafelen van het bendemysterie is me vooralsnog niet duidelijk. Evenmin welke rol hij speelde rond de bende na de zaak François.

Re: Madani Bouhouche

Ainsi fut fait. On convenait que Khan enverrait en Belgique neuf valises contenant de la drogue. Elles seraient introduites fraudeuleusement dans le pays par l'aéroport de Zaventem, sous l'oeil vigilant de Cammerman, qui deviendrait le douanier Peeters pour la circonstance. Ensuite elles seraient confiées au trafiquant hollandais Johan Kercher (sic) qui se chargerait de la vente.

[Leon] François en De Kuyper; entre le 6 mars 1978 et le 6 mai 1978; dans l'intention frauduleuse de dissimuler le trafic de stupéfiants auquel ils se livraient avec le trafiquant Kercher, dans un rapport sans date du B.N.D. adressé au Saic (special agent in charge) Eaton de la D.E.A. à Bruxelles avoir mentionné faussement qu'un chargement de 66 kg de haschisch (dissimulé dans des sacs de dame) avait été saisi "suite aux renseignements obtenus par John Kercher à Beyrouth";
(affaire Khan);

Le 7 août 1979, le même Haesaerts avait rendu visite en compagnie de monsieur Mertens de la douane, au trafiquant hollandais Kercher, qui jouait un rôle tellement important pour le BND. Il n'a pas fait de rapport de cette visite. Lorsqu'on m'a raconté ces faits, j'ai averti le parquet, qui était déjà au courant. Il semble qu'il y a eu une enquête administrative, dont le résultat est un des secrets les mieux gardés de l'état-major de la gendarmerie.

Bron: Un Gendarme Don Quichot | François Raes

878

Re: Madani Bouhouche

patrick111: er is ook een Nederlandstalige versie beschikbaar hoor, van het uitstekende boek van François Raes. smile

879

Re: Madani Bouhouche

Etienne1420 wrote:

De affaire François was zeker het begin van het einde. De oorzaak ligt ergens anders. In de schaal van waarden.

Hilde Geens:

Een BOB’er: “Eaton was dik met Buslik en Bouhouche. Volgens mij zorgde Eaton voor de visa toen Bouhouche in 1978 met een paar collega’s en vriendinnen op vakantie trok naar de VS.”

De rol van het trio Eaton, Buslik en Bouhouche in die affaire is nooit serieus onderzocht.

880

Re: Madani Bouhouche

Interessant, Bouhouche & Beijer werkten dan toch voor de KGB?

» pnws.be