301

Re: Thierry Sliman

Wat kunnen buitenlanders wel dat onze advocaten niet kunnen? Ik denk dat het antwoord vrij simpel is. Spreken. En daarmee bedoel ik spreken zonder dat ze op de ene of andere manier en zeer onrechtstreeks gestraft worden.

Ben heeft geen verwachtingen meer. Ik ook niet. Ik denk dat dit de gezondste houding is in deze. Ik denk ook niet dat er nog veel slachtoffers zijn die hoge verwachtingen hebben. Die zijn inmiddels getraind in dit soort zaken en verwachtingen (jammer).

Ik wou nog zeggen dat ik het zeer jammer vind dat ik het woord "training" hier in de mond moet nemen maar dat is gewoon de harde realiteit. Wat ik ook zeer jammer vind is de hetze die hier weer ontstaan is. En Xeeno, hier is al zoveel visuele vervuiling geweest dat dit kleine beetje er voor mijn part ook nog bij kan. Hetgeen niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van communiceren van Youssou hier op het forum. Maar een fantast is hij zeker niet. Ik heb jaren geleden menige mail met hem gewisseld en ik kon hem echt geen fantast noemen. Hoe hij in de piste Sliman gesukkeld is weet ik eerlijk gezegd niet. Toch blijf ik er bij dat we iets vriendelijker moeten zijn voor elkaar. Ik incluis. Ik blijf het er moeilijk mee hebben dat mensen zo afgeschoten worden. Toch in deze tijden.

302

Jouw woorden:

"In de zaak-Sliman zit ik sinds gisteren op mijn handen en kijk uit naar 27 januari aanstaande."

Je hebt dus wel degelijk aangekondigd dat er iets was om naar uit te kijken de 27ste. Zoals te verwachten was niet dus.

303

fenix wrote:

Ik heb jaren geleden menige mail met hem gewisseld en ik kon hem echt geen fantast noemen. Hoe hij in de piste Sliman gesukkeld is weet ik eerlijk gezegd niet. Toch blijf ik er bij dat we iets vriendelijker moeten zijn voor elkaar. Ik incluis. Ik blijf het er moeilijk mee hebben dat mensen zo afgeschoten worden. Toch in deze tijden.

Ik zie dat hij zijn profiel registreerde op 28.02.2023. Dus als je hem niet persoonlijk kende op een andere manier en hij hier jaren geleden al actief was betreft het een reïncarnatie van een oud profiel. 

Enfin, iedereen doet z'n zin uiteraard, geen enkel probleem mee. Maar voor mij is hij niet langer geloofwaardig.

304

Xeno, je theorie klopt niet. Youssou staat hier onder verschillende aliassen. Ikzelf heb hier trouwens ook onder een andere naam gepost. Zowel Ben als oudere forumleden weten waarom wat mij betreft. En neen, ik kende hem niet van een vorig leven. Ben hier aanwezig sinds 2017.

305

Zever... Gezever.

Django68 wrote:

Jouw woorden:

"In de zaak-Sliman zit ik sinds gisteren op mijn handen en kijk uit naar 27 januari aanstaande."

Je hebt dus wel degelijk aangekondigd dat er iets was om naar uit te kijken de 27ste. Zoals te verwachten was niet dus.

Wat maakt voor jou dat er voor mij niet iets was om naar uit te kijken? M

Ik ben niet teleurgesteld in wat er gisteren is aangegeven en besproken tijdens de bijeenkomst met onder anderen Jean-Pierre Adam en advocaat en voormalig magistraat, Patrick Ramaël, omdat ik tot en met heden nimmer heb gedacht in termen van prompte ontrafeling van het Bendemysterie.

Er zal mede onder auspiciën van Patrick Ramaël, ten behoeve van een of meer burgerlijke partijen, verder (gerechtelijk) onderzoek worden gedaan op de piste-Sliman, wat mij voorkomt als een mooie en belangrijke ontwikkeling, met daarbij als saillaint detail dat Ramaël onderzoeksrechter was in de kwestie die zag op de inbraak in kruidenierswinkel Piot te Maubeuge, waarover hij zich gisteren ook inhoudelijk heeft uitgelaten.

Het spijt mij zeer als deze of gene mij niet serieus neemt, althans zeg dat dan ook maar tegen Ramaël, met wiens verstandelijke capaciteiten het wel snor lijkt te zitten.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

307

Youssou N'Dour wrote:

Het spijt mij zeer als deze of gene mij niet serieus neemt, althans zeg dat dan ook maar tegen Ramaël, met wiens verstandelijke capaciteiten het wel snor lijkt te zitten.

Het is niet  Ramaël, die hier dagen, soms weken lang de piste Siman loopt te pluggen, maar u.

Zit het met uw verstandelijke capaciteiten wel snor?

Wat is daar op tegen? Ik hecht waarde aan die piste en ben blij dat die - zo is gebleken - ook verder wordt belopen door Ramaël. Ik had het over wel of niet serieus genomen worden en over mijn verstandelijke capaciteiten maak ik mij geen zorgen.

309

fenix wrote:

Youssou staat hier onder verschillende aliassen.

Het is niet toegestaan om hier onder verschillende accounts / aliassen actief te zijn.

Youssou N'Dour wrote:

Er zal mede onder auspiciën van Patrick Ramaël, ten behoeve van een of meer burgerlijke partijen, verder (gerechtelijk) onderzoek worden gedaan op de piste-Sliman, wat mij voorkomt als een mooie en belangrijke ontwikkeling

Patrick Ramaël mag me gerust contacteren als hij meer informatie wilt over het Bende van Nijvel-dossier. Want de eenzijdige visie van Jean-Pierre Adam gaat hem niet vooruit helpen om het dossier te begrijpen. Zo'n tunnelvisie is in het verleden al vaak een fout geweest in het dossier en we kunnen alleen maar vooruitgang boeken als we net met een open vizier naar de gebeurtenissen kijken.

Youssou N'Dour wrote:

Ik hecht waarde aan die piste en ben blij dat die - zo is gebleken - ook verder wordt belopen door Ramaël.

Ik heb het echt geprobeerd, echt waar. Ik heb het "boek" van Adam gelezen, ik heb de informatie die er te vinden is, gelezen. Ik heb argumenten "à charge" gezocht. Maar het probleem begint als je - zoals in ieder onderzoek - argumenten "à décharge" moet beginnen zoeken. Dan stort het hele verhaaltje als een pudding in elkaar. Dit is geen hypothese de naam waardig. Dit zijn een aantal toevalligheden bij elkaar gesprokkeld. Sorry dat ik misschien hard klink maar ik weet echt niet meer hoe ik "de believers" van deze piste moet aanspreken zodat ze met een open geest deze "piste" eens bekijken.

Youssou N'Dour wrote:

De Sliman-hypothese is de sterkst onderbouwde hypothese in de Bendezaak, voor zover die ziet op (een deel van de) aan de Bende van Nijvel toegeschreven feiten in de periode 1982-1983.

Hoe kan je dit verklaren als je geen enkele andere piste onderzocht hebt?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Advocaat Ramaël, die niet werkt voor geld in deze zaak, zei tijdens de persconferentie (*) (letterlijk, zoals het bij mij in mijn oren is gekomen) onder andere:

"13 (**) aout 1982, Maubeuge, 3 heures 25, ou la deux auteurs qui vol que du thé (...), pourquoi que du thé (***) (...), j'ai convaincu par le demonstration du monsieur Adam, dans ce piste Française il y beaucoup points coherent."

Bij dat laatste - die coherentie - sluit ik (Y) mij van harte aan.

(*) Ik heb daar een transcriptie van gemaakt en delen daarvan hier plaatsen. Gelukkig maar, omdat ik in de regel niet opgezet ben met de wijze waarop journalisten verslag doen van de feiten, bijvoorbeeld als ik kijk naar de weergave in de media van door mij behandelde strafzaken, althans deze kop (» p-magazine.com) is een typisch voorbeeld van karaktermoord.

(**) In de nacht van 13 op 14 augustus 1982, om 3:25 uur, zo neem ik aan. (Y)

(***) Dat zou betekenen dat er bij Piot géén champagne, wijn en ganzenlever is gestolen als ik voormalig onderzoeksrechter op die zaak, Ramaël, die formeel hierover was, moet geloven; vergelijk met » killersbrabant.be (Y)

Ben wrote:

Hoe kan je dit verklaren als je geen enkele andere piste onderzocht hebt?

Voor zover ik geen enkele andere piste heb onderzocht, ligt dat ook aan het feit dat ik op geen enkele piste de beschikking heb over, zo schijnt mij toe, een zo goed als compleet dossier, in tegenstelling tot het dossier betreffende met name verdachte Xavier Sliman, waarbij zijn broer Thierry voor mij ook als verdachte in beeld komt.

Hoe problematisch is het als je geen of nauwelijks (onder het geheim van het strafrechtelijk onderzoek vallende) dossiers die zien op de diverse Bendezaken, hebt kunnen lezen en op die basis concludeert welke van die Bendezaken steek houden?

Tot het moment dat de informatie van of via Jean-Pierre Adam mij toekwam, heb ik mij met goed fatsoen een redelijk oordeel kunnen voor over de (on)schuld van de gebroeders Sliman. Ziedaar het wezenlijke verschil tussen die zaak en de 'andere zaken'.

In het kader van de zaak-Sliman heeft het door voormalig onderzoeksrechter Ramaël gebezigde (samenvattende) woord 'coherent', mij meer in het bijzonder getroffen.