Re: Jean Bultot

Ben wrote:

Even de reacties gelezen van Bultot bij onze Franstalige collega's.

Ja maar Bultot heeft ook een rectificatie geplaatst daarna. Ik denk niet dat Bultot heeft gelogen wanneer hij schreef "Je n'ai jamais rencontré Bouten". Voor Bultot, Bouten was gewoon een kennis van De Staerke, volgens mij. Vanaf het moment dat Bultot op de hoogte was hoofdstuk 10, heeft hij een rectificatie geplaatst op de twee Franstalige sites.

Maar ik denk ook dat het boek van Bouten zeer belangrijk is, en dat mensen gaan proberen Bouten in diskrediet te brengen.

42

Re: Jean Bultot

swansongunsung wrote:

Maar ik denk ook dat het boek van Bouten zeer belangrijk is, en dat mensen gaan proberen Bouten in diskrediet te brengen.

Inderdaad maar ik denk dat Bouten heel sluw is geweest, met dank aan DS natuurlijk. Als Bouten nu tegen de DS zegt hier 250€ als je iets kan regelen, ik denk dat DS dat niet zou laten liggen, hij heeft niks.

Natuurlijk gaan Beijer en Bultot hem in een slecht daglicht proberen plaatsen en zeggen dat hij ongeloof waardig is. Wat mij opvalt zijn de reacties van Bultot, hij zit wat op zijn paard, vind ik.

Re: Jean Bultot

Krantenartikel De Morgen » Deel 1 en Deel 2

Lees het artikel ook op de website » Jean Bultot

44

Re: Jean Bultot

Sorry, je ne comprends pas tout, mais en ce qui concerne la cassette de bultot sur années de plomb, il n y a aucun mystere, aucun message, aucun signal! C est moi qui l ai mise sur le forum: une vieille cassette d actualité comme j en ai d autres! La vraie question est pourquoi dupont (dh) a fait un article  à ce moment et pourquoi Eddy Vos a fait monter la sauce?

Re: Jean Bultot

Wie zijn er nog meer te zien op dat YouTube filmpje eigenlijk?

46

Re: Jean Bultot

Een snelcursus overvallen plegen door Jean Bultot:

"Allez Leon (De Staerke, red.), stel dat je een gewapende overval uitvoert met vijf man. Wie is dan volgens jou de belangrijkste persoon?"

De Staerke doet alsof hij nadenkt, terwijl Bultot al een hele tijd vergeefs probeert een hoestbui te onderdrukken.

"De chauffeur."
"Juist. En wat is het belangrijkste onderdeel van de operatie? Leon?"
"De voorbereiding, Jean."
"Exact. Het is daarom van kapitaal belang te trainen onder spanning. Met een wapen reageer je totaal anders dan bij een gewone oefening. De chauffeur moet stalen zenuwen hebben want als hij panikeert of gewoon wegloopt, ben je gezien."
"Celui doit être un homme de confiance, sinon c'est foutu."
"Leon, tu te rappelle, de opleiding die ik eens gaf aan de mannen van Freddo Godfroid? Ik heb dit nog nooit verteld. Godfroid werkte toen nog bij de GP en vroeg me om zijn manschappen te trainen. Dit gebeurde onder reële omstandigheden, want ze gingen zogezegd undercover en moesten met gangsters onder één hoedje spelen. Ik kan u garanderen dat ze hebben afgezien. Bij een overval, quand ton coeur bat à plus de 130, is schieten, bewegen en het hoofd koel houden van essentieel belang. Je bent als bende zo sterk als je zwakste schakel. Nom de Dieu! Een maand later vernam ik dat Godfroid en zijn manschappen zelf overvallen pleegden. En ik had die kerels opgeleid in de waan dat het policiers waren. Gelukkig is dit nooit uitgekomen, sinon..."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

47

Re: Jean Bultot

Bultot liep altijd gewapend rond met een Colt 45 en in de gevangenis van Sint-Gillis ging hij zeer kameraadschappelijk om met de onderwereld. Insiders omschreven hem als een megalomaan en een grote mond, een vrouwenzot en een wapenfreak.

Hij was het slachtoffer van zijn eigen machogedrag, loyaliteit en kameraadschap en hij werd in de val gelokt door zijn valse vrienden Delsaut, Bouhouche en Baugniet. Was hij betrokken bij de schietpartij voor de Colruyt van Nijvel waar drie doden vielen?

Een jogger zou hem gezien hebben in een rode auto enkele dagen voor de schietpartij toen hij aan het Dats-station kwam tanken en blijkbaar de buurt verkende. Bultte lachte het getuigenis weg want het kwam er pas vier jaar na de feiten. De jogger hield voet bij stuk en beweerde dat hij Bultot de dag zelf zag in een witte Mercedes met een blonde pruik en snor.

Sommige vroegen zich ook af waar hij het geld vandaan bleef halen om zijn dure hobby's, de vrouwen en een zeilboot te betalen. Kreeg hij financiële steun van de Franse privepolitie SAC, waarvan enkele leden zoals Charles Dortant, André Duflot en Pierre Pasleau regelmatig in de Jonathan hun opwachting maakten? Boze tongen beweerden zelfs dat Bultot lid was van l'Ordre Souverain et Militaire du Temple de Jérusalem, een obscure organisatie die in Frankrijk oorlogsmisdadigers zoals Paul Touvier en Klaus Barbie hielp onderduiken.

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

48

Re: Jean Bultot

Ben wrote:

De jogger hield voet bij stuk en beweerde dat hij Bultot de dag zelf zag in een witte Mercedes met een blonde pruik en snor.

Met alle respect voor die jogger, maar ik kan Bultot geen ongelijk geven. Vier jaar later herkend worden, terwijl je in een auto zit en vermomd zou zijn geweest met een blonde pruik en snor: even ernstig blijven.

49

Re: Jean Bultot

Ok, ik blijf even ernstig. Het enige wat wij weten, is dat er ooit een jogger Bultot heeft gezien voor de overval op het Colruyt-warenhuis in Nijvel. Het andere wat wij weten, is dat de jogger altijd heeft volgehouden dat het Bultot was. Het is dan Bultot zijn taak om met een waterdicht alibi te komen en niet om te zeggen dat de jogger een onbetrouwbare getuige is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

50

Re: Jean Bultot

Daar geef ik je gelijk in, Ben, Bultot zou sterker staan met een alibi. Maar de eerlijkheid gebiedt ons toch te erkennen dat hij al op voorhand veroordeeld lijkt voor iets wat toch twijfelachtig is. Wie van ons weet nog wat hij op een specifieke dag vier jaar geleden deed? Ik zou niet altijd zomaar een alibi kunnen tevoorschijn toveren.

En als iemand dan halsstarrig beweert dat hij u of mij op een bepaalde dag ergens gezien heeft, maar dan in een andere auto, met een blonde pruik op en een snor, wat kan je daar dan tegenin brengen? Voorbeelden genoeg in dit dossier (o.m. Cammerman) waar gelijkende mannen verward werden. Zonder meer informatie over dit getuigenis is het uiteraard weeral onmogelijk definitief de discussie te beslechten.