Re: Martial Lekeu

Ben wrote:

But Lekeu’s charm with his handlers has evaporated, his private investigation business is struggling and the Immigration and Naturalization Service is trying to deport him for overstaying his 1984 visitor’s visa.

Forget it! Bij een deportatie (ik veronderstel dat men hier een uitwijzing bedoelt) zou Martial Lekeu wel eens - al dan niet onder druk - kunnen beginnen praten over zijn connecties met onder meer commandant Léon François van de NDB en Frank Eaton van de DEA om als zodoende zowel de Belgische als de Amerikaanse overheid in grote verlegenheid brengen. Dat risico wou men echt niet lopen.

142

Re: Martial Lekeu

Lekeu heeft met God en klein Pierke gepraat. Meestal anticiperend op hetgeen zou komen want er was altijd wel iemand die hem nieuws over het onderzoek gaf. Zo heeft hij ooit met Petje (grootvader David Van de Steen) gebeld en ook met Troch. Wat deze laatste betreft had hij eerst inlichtingen ingewonnen bij de staatsveiligheid om te weten of Troch betrouwbaar was (indien ik mij niet vergis werkte een ver familielid van hem voor de staatsveiligheid).

Net als bij Beijer zijn zijn verhalen een cocktail van leugens, waarheden en op waarheid gebaseerde feiten.

Toch blijf ik denken dat hij hier de waarheid sprak » Forum

143

Re: Martial Lekeu

Ben wrote:

Weet er toevallig iemand wat de naam van de vrouw van Lekeu was?

In Florida heeft hij een nieuwe liefde gevonden maar zijn "Belgische vrouw" heette A. Adam. (Voornaam afgekort.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

144

Re: Martial Lekeu

Ben wrote:

David Van de Steen: (knikt) “Dat woord had hij van Martial Lekeu, de ex-rijkswachter die in 1984, voor de tweede golf Bende-aanslagen, naar Florida vluchtte. Lekeu (overleden in 1997) heeft destijds lang met mijn grootvader gebeld. Hij zei: ‘Mijnheer Van den Abiel, waarom denkt ge dat ze op kinderen schoten? Ik zal het u zeggen. Het was een inside job van de Staatsveiligheid.’ Lekeu zei ook dat ze hem hadden gevraagd mee te doen, maar dat hij geen vrouwen en kinderen wilde vermoorden. De interne opdracht was, nog steeds volgens Lekeu, om tien mensen per supermarkt te doden.

Martial Lekeu (en Buslik) zat veilig en wel in Orlando. Martial Lekeu had zelfs 1 miljoen oude Belgische franken mee te ritsen. Die ging zeker geen telefoontje plegen om de aandacht op hem te vestigen. Maar de achterblijvers, die waren heus niet opgezet met de vlucht van Martial Lekeu (en Buslik) naar de VS. Niet alleen 1 miljoen oude Belgische franken kwijt maar ook hun (bij)verdiensten. Als er dus al iemand gebeld heeft naar "Petje" zal het iemand geweest zijn die zich voordeed als zijnde Martial Lekeu maar zeker Martial Lekeu zelf niet.

145

Re: Martial Lekeu

Idem met Haemers, die zat veilig in Brazilië, maar dat die opgepakt zou worden door Patrick Van Brussel en De Jonghe stond niet in het plan. Gevolg, het duo werd uit de rijkswacht gepest.

Ik vraag mij trouwens af wat "men" uit dit alles geleerd heeft. Zouden er stemopnames bestaan van bijvoorbeeld alle gangsters, zou men tegenwoordig een scan van de ogen nemen?

146

Re: Martial Lekeu

fenix wrote:

Idem met Haemers, die zat veilig in Brazilië, maar dat die opgepakt zou worden door Patrick Van Brussel en De Jonghe stond niet in het plan. Gevolg, het duo werd uit de rijkswacht gepest.

(...) "Het is begonnen met een stom incident, een paar maanden na de zaak-Haemers. Rudy en ik werden weggestuurd voor een of andere dringende operatie. We moesten in enkele minuten aan de andere kant van Brussel zien te geraken. We rijden weg uit de kazerne, zetten de sirene op. We komen aan het bareel. Normaal gaat dat ding meteen open als men ziet dat het dringend is. De slagboom blijft dicht, de man die hem bedient, zit ons pesterig uit te lachen. We stappen uit, sleuren hem uit zijn hok en openen zelf de slagboom. Lap,tuchtprocedure." (...)
Bron Forum

Het is hier niet het geschikte topic maar toch graag een beetje serieus blijven, a.u.b.

147

Re: Martial Lekeu

Het is hier inderdaad het topic Lekeu maar wij verwijzen naar nog een aantal mensen die men eigenlijk  ook niet wou oppakken.

Reken Bouhouche hier maar bij. Die werd in 2000 voorwaardelijk vrij gelaten maar kon toch naar Frankrijk vertrekken. De Belgische autoriteiten hadden geen enkele controle op het doen en laten van Bouhouche sinds zijn voorwaardelijke invrijheidstelling.

https://www.demorgen.be/nieuws/alleen-t … ~b41593a8/

148

Re: Martial Lekeu

Zet dat dan enerzijds in het topic Haemers en anderzijds in het topic Bouhouche. BTW, als "men" Haemers niet had willen oppakken dan had men hem niet opgepakt. Ook Van Brussel en De Jonghe niet.