91

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De persoon die Ben de info verschaft heeft zal justitie wel ingelicht hebben. Dubbel melden heeft geen nut denk ik.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Tru Dat, ben jij daarvan zeker als je dat hier zomaar verkondigt?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

In een onderzoek van dergelijke omvang zal men heus niet boos kijken wanneer informatie dubbel doorgegeven wordt. Voor zover ik weet heeft ook een forumbeheerder een burgerlijke plicht.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Ik niet nee.

De naam is reeds aan de pers doorgespeeld. Het parket zal wel eerder ingelicht zijn.

95

Re: Opsporingsbericht juni 2020

(...) Speurders gingen op zoek en konden de persoon op de foto identificeren als een zekere Leopold B. Jaren en jaren gaan voorbij en dan blijkt “uit nader onderzoek” van de speurders plots dat de man op de foto níét Leopold B. is, zo vernamen we nu uit goede bron.

Bron » Nieuws

Die Leopold B. is natuurlijk Leopold Bousmanne. Deze informatie maakt ook deze notitie van Willy Acke duidelijker:

Bousmanne Leopold (man van de SPAS): hem gegeven door Dossogne -> zegt dat Bousmanne en Bruylandt Alex in relatie staan met Latinus.
J -> D
Opm: foto

Libert: wanneer Drogenbos?

Django68 wrote:

De naam is reeds aan de pers doorgespeeld. Het parket zal wel eerder ingelicht zijn.

Correct. smile Ik wil gerust iets dubbel melden, maar drie of vier keer lijkt me eerder tijdverlies voor de speurders.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

96

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben, begrijp dat je de nieuwe naam niet nu hier kan delen. Maar is het een op dit forum gekende naam of een totaal nieuwe?

97

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Voor mij was de naam totaal nieuw, de naam staat hier niet op het forum en komt - na een snelle zoektocht - ook niet voor in mijn digitaal archief.

Hilde Geens herkende de foto meteen en geeft nog wat extra informatie:

(...) “De foto is in 1986 in het onderzoek van Aalst terechtgekomen. Michel Libert (kopstuk van het extreem-rechtse West Land New Post vaak gelinkt aan de Bende) zou de foto bezorgd hebben. Hij had hem gekregen van een klant in de GB waar Libert toen winkeldetective was. Maar de speurders hebben nooit kunnen achterhalen wie het was. Het laatste spoor was een man die naar Israël is verhuisd. Op zich zou het het wel interessant zijn dat we weten wie die man is. Er is een gelijkaardige tweede foto met meer mensen op, ook die is nog niet geïdentificeerd.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Geen wapen dat (volgens Hilde Geens) aan de bende gelinkt kan worden. En de foto zou afkomstig zijn van een klant van de GB. Van een link tussen deze foto en de bende is dus vooralsnog geen sprake.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Een passant in de GB die 'toevallig' van alle security-agenten in de wereld bij Libert terechtkomt en hem foto van Bende-verdachte overhandigd?

Dus als we de gouden tip in handen hebben, moeten we naar een reus-achtige winkeldetective in de GB stappen?

100

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik zou me alleszins niet blindstaren op die uitspraak van Hilde Geens. De realiteit is dat er maar weinig tot geen wapens met zekerheid gelinkt kunnen worden, ook de riotguns niet. In die optiek is dit dus een te onderzoeken piste.