101

Re: Opsporingsbericht juni 2020

CleverTrevor wrote:

En de foto zou afkomstig zijn van een klant van de GB.

Dat is natuurlijk het verhaal dat Libert vertelt ("ik heb de foto van een onbekende gekregen in de GB van Kraainem"). Of je dat moet geloven, is natuurlijk een andere discussie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

pjma wrote:

Zowel de uitgesproken jukbeenderen, de vorm van oren, de opvallende naar beneden gerichte mondhoeken én de diepe groeven langs de mond deden me direct denken aan de gelaatstrekken van Claude Delperdagne, al dan niet met een pruik.

Rekening houdende dat de foto die verspreid werd van niet frontaal werd gefotografeerd maar eerder van een lager standpunt heb je door het perspectief een visuele verkorting van het gezicht en lijken de oren ook iets lager te zitten. Ik heb enkele beelden naast elkaar gezet waar ik deze verkorting min of meer probeerde te simuleren én ik heb ook het contrast opgetrokken in de richting van de verspreide foto.

https://live.staticflickr.com/65535/50014116681_2a8b522d11_h.jpg

Het zou in dat geval weliswaar over een ‘jeugd’foto moeten gaan van eerder begin jaren 80 of eind jaren 70. Bij gebrek aan oudere foto's van Delperdagne gebruikte ik immers een foto van eind jaren tachtig en hier is hij duidelijk een stuk ouder, magerder en getrokken maar de gelaatstrekken komen naar mijn mening wel nog steeds overeen. Gezien Delperdagne een verfent wapenverzamelaar was zie ik het wel voor mogelijk dat hij zo trots poseert met dergelijk wapen. Er zijn meerdere foto's in omloop waar hij met andere wapens gelijkaardig poseert tijdens trainingen van Front de la Jeunesse.

Seksmaniak, wapenfreak, geweldenaar etc.... Kortom dus gestoord alleszins en nog groot en ook een gewiekst zakenman (whatever it means... maar u weet wel hoe ik bedoel: sexfeestjes, beau monde, ...dus kennissenkring met de gekende tentakels) ... en de foto's zoals hierboven! Kijkt u maar allemaal eens heel erg goed! De foto's zijn weliswaar jong versus ouder maar verder hoeft daar niet echt een tekening bij, zelfs geen pukkel (ik bedoel: net wel!).

103

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het feit dat Delperdagne samen met Dossogne terug te leiden is naar de begin jaren van Front de la Jeunesse en het tussen medio jaren 80 duidelijk niet boterde tussen de WNP rond Libert en de oude Front de la Jeunesse rond Dossogne, kan eveneens verklaren waarom Libert zo gul was deze foto te delen.

Libert heeft, naast zichzelf verdacht te maken, ook altijd bij hoog en laag volgehouden dat de WNP in opdracht handelde inzake de verkenning en niets te maken had met de effectieve overvallen. Het lijkt me niet onaannemelijk te denken dat heel wat van de verdachtmakingen aan het adres van de WNP ook uit de richting van het voormalige Front de la Jeunesse kwamen?

104

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Mr. Kite wrote:

In het artikel staat dat 13 maart 82' in het opsporingsbericht staat waaruit HLN dan afleidt dat het de ontwikkelingsdatum is. Wie weet staat het er gewoon vanachter op genoteerd en is het de dag waarop er gefotografeerd werd, dat zou de link met Dinant verklaren.

Misschien heel ver gezocht, maar wat als dat wapen nu effectief werd gestolen op die bewuste 13 maart 1982; en de wapenhandelaar om de één of andere reden van dat wapen geen gewag heeft gemaakt?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Op deze foto zijn er overeenkomsten met Claude Delperdagne. Maar op de oude foto's minder treffend (lang en graatmager).

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Vergis je niet, eens iemand het sporten opgeeft (of op dieet gaat) kan het vermageringsproces zeer snel optreden, zowel lichaam als gezicht. Ook tussen foto 1 en foto 2 zit eigenlijk al een groot verschil, en als je die verhouding doortrekt naar foto 3, dan kan het wel eens akelig in de buurt komen. Goed werk luk paard.

Anderzijds herinner ik me alle foto's van Claude Delperdange als magere slungel, indien iemand weet heeft van een tijdelijk meer gespierde Claude Delperdange kan dit interessant zijn.

Maar zoals ik hierboven reeds zei, en wie krachttraining doet kan dit beamen, spieren zijn zelden een permanent iets. We hadden die discussie ook al bij Bonkoffsky, lang en mager maar op foto in kajak in Zuid-Frankrijk leek hij ineens veel gespierder dan we dachten.

107

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ook het poseren met licht geopende mond en het verloop van de linker kaaklijn is treffend.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Uiteraard is dat zo en met die wetenschap indachtig, plus dat "stress" (voor de hand liggend in het hele verhaal) ook voor een snellere veroudering/vermagering etc. kan zorgen! Overigens nog dit: niet elke vrouw vermoordt haar man in koelenbloede! Ik bedoel te zeggen dat de situatie in het "huishouden" wel zeer erg moet geweest zijn om zo drastisch te handelen (extreem gewelddadig). Ofwel dat er een en ander meer aan de gang is geweest.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Maar als de geïdentificeerde persoon nog niet in het dossier voorkomt, dan kan het toch niet Delperdange zijn?

110

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Al 155 tips over foto Bende van Nijvel: was deze man ook betrokken bij Agusta-schandaal?

Er liepen al 155 tips binnen over de man met het machinegeweer op een foto uit 1982 die betrokken zou zijn bij de Bende van Nijvel. Een van de terugkerende namen is die van de in 1991 vermoorde Claude Delperdange. Zijn naam viel al eerder.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

club_le-happy-few wrote:

Maar als de geïdentificeerde persoon nog niet in het dossier voorkomt, dan kan het toch niet Delperdange zijn?

De man op de foto is nog niet geïdentificeerd:

Een van de andere tips viseert een ex-rijkswachter die eind jaren 70 actief was bij de groep Diane, de anti-banditisme-eenheid. Hij wordt “met grote, maar geen absolute zekerheid” herkend door ex-collega’s.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube