151

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het patroon van de afgelopen zeg 2/3 jaar dat we voor de schermen zien is dat men opportunistisch alle open eindjes die men vind oppakt. Daar is op zich niets mis mee en dat verdienen die eindjes ook. Je moet dit denk ik niet zien als het hoofdspoor dat gevolgd wordt. Ik weet ook niet of er een hoofdspoor is en daar is op zich ook niks mis mee. Tunnelvisie ligt op de loer ...en zie waar dat Deprêtre gebracht heeft. Maar ik hoop wel dat er achter de schermen enige richting in het onderzoek zit ...

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het DNA-onderzoek is waarschijnlijk 1 van de beter onderzoeksdaden. Met zoveel te onderzoeken stalen kan dat zeker een halve of volledige match opleveren. Als ze weten wie de persoon op de foto  is, kunnen ze de nazaten of de persoon zelf om DNA vragen. Een gesprek hebben met de persoon kan ook al interessant zijn.

Je moet de daders ontegensprekelijk kunnen linken aan de daden. Daarvoor heb je bij zou een oude case sowieso een DNA-match voor nodig of er moet bij de daders foto's of souveniers(objecten) gevonden worden die hun kunnen linken. Op basis van oude getuigenissen en beweringen zal dit niet lukken.

153

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Die 'krullebol' is alvast niet kort van stuk als je zijn wapen vergelijkt met zijn lengte. En hij heeft een pokdalig gezicht. Zo te zien. Misschien raakte hij niet aan een vrouw? En kocht zich dan bvb aan het station in Hasselt een AK47?

En kwam hij er gewoon wat gypsies en andere idioten tegen? Krek gelijk in een usa film begonnen ze daarna ruzie te krijgen met mekaar. De helft van die gasten ligt dood in het Bois de La Houssiere.

154

Re: Opsporingsbericht juni 2020

CleverTrevor wrote:

Ik zou weleens willen weten waarom deze foto zo belangrijk is dat de speurders de identiteit van de man willen weten. Ik ben er redelijk zeker van dat er wel meer foto's in het dossier zitten met personen waarvan we niet weten wie het zijn. Tot dusver kregen we zulke foto's nooit te zien. Dat roept vragen op.

Men zou toch ook zeggen dat de opsporingsdiensten over gezichtsherkenningssoftware beschikken, waardoor dit soort foto's eenvoudig geanalyseerd zouden kunnen worden, cq. vergeleken zouden kunnen worden met andere foto's.

Wellicht zoekt men een bevestiging?

155

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Op basis van de fysionomie van het gezicht, neus (opstaand) en vooral de oren tip ik op Roger Beuckels (draagt op andere foto's steevast een hangertje onder het hemd, op opsporingsfoto boven het hemd). Foto is in duidelijke WNP-stijl. Op alle publiek bekende foto's van hem draagt hij sterk gelijkende militaire kledij. Software zou dit toch kunnen bevestigen.

156

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Buck wrote:

Op alle publiek bekende foto's van hem draagt hij sterk gelijkende militaire kledij.

Waarschijnlijk omdat dit allemaal foto's zijn vanuit de huurlingentijd.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Meegluurder wrote:

Nog wat meer gebaseerd op het Michel Libert-topic: hij heeft zijn scoutshemd aan met FSE emblemen? Maar is hij linkshandig?

En is de “horloge” een kompas?

158

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Buck wrote:

Op basis van de fysionomie van het gezicht, neus (opstaand) en vooral de oren tip ik op Roger Beuckels (draagt op andere foto's steevast een hangertje onder het hemd, op opsporingsfoto boven het hemd). Foto is in duidelijke WNP-stijl. Op alle publiek bekende foto's van hem draagt hij sterk gelijkende militaire kledij. Software zou dit toch kunnen bevestigen.

Ik denk ook nog steeds dat het Beuckels is. Maar, er is me nog iets anders opgevallen aan die ene wazige foto. Volgens mij is de man in kwestie niet enkel goed in het omgaan met zeldzame wapens, deze linkshandige man heeft ook heel regelmatig een gitaar vast. Kijk nu een eens naar de rechterhand en let vooral op de plaatsing en de kromming van de vingers. We hebben hier dus te maken met een linkshandige gitarist van redelijke proportie, die graag trots poseert zoals ik eerder stelde.

159

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Zigeuners en gitaren...

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Als linkshandige hou ik een gitaar net omgekeerd vast.