Re: Opsporingsbericht juni 2020

kenza wrote:

Raar verhaal, ze weten niet wie dit is? Als ze 2 dagen na Aalst een pruik (dezelfde) vinden dat mogelijk gebruikt is bij de overval in Aalst in de heel nabije omgeving. Hoeveel keer toeval is geen toeval?

Interessante observatie, wat betreft die (eventuele) pruik, Kenza!

422

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Deze persoon zou mogelijk in de directe omgeving wonen waar er 2 dagen na Aalst een idemdito pruik is gevonden dat meer dan waarschijnlijk is gebruikt bij de overval in Aalst (deze info is bekend bij een aantal forumgebruikers). Dat van de pruik is bevestigd en bekend bij de CWB.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Dus de man op de foto heeft 100% zeker geen weelderige haardos, maar een pruik op zijn hoofd?

Identiek aan deze die net over de taalgrens is gevonden?

424

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Als ik mij niet vergis dan is er 2 dagen na Aalst ook een pruik gevonden in Sint-Maria-Lierde die Bende van Nijvel-gerelateerd is. Deze info is bekend bij de CWB. Of de man op de foto een pruik draagt, dat hoop ik voor hem.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Kan iemand de foto van die man - wel of niet Michel Libert? - met mogelijk een pruik op zijn hoofd, vermaken naar een foto van diezelfde man, met kort haar? Beschikken de speurders over een (mogelijke) ‘Bendepruik’, met DNA daarop?

» Nieuws

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

Waarvan ook akte!

426

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Alsjemenou, spreken we over dezelfde persoon?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Tijdens welke periode was de schietclub van Bultot in Geraardsbergen gevestigd? Waar was die gelegen? Wat voor volk kwam daar? Mensen uit de streek (ondanks franstalige uitbater) of vooral 'de harde kern' uit alle hoeken van het land, rijkswachters, militairen, ... Lierde, Brakel, Haaltert, Geraardsbergen, Lessines, ... Ligt allemaal een zakdoek met overal enkele beruchte figuren.

Uit het verhaal van Kuros is me vooral bijgebleven dat hij hen op de terugtocht is tegengekomen op een kleine weg in Denderhoutem (in colonne?). Ik geloof niet het volledige verhaal, maar dit lijkt me interessant.

Wat me toch ook blijft integreren is de villa in Rebecq. Volgens mij het ARI-hoofdkwartier. Het zou me niet verwonderen dat daar die foto van de paarden is genomen (bewijsstukken). En dan heb ik het zowel over de Fransman alsook jeugdvriend Beijer.

In hun omgeving ook enkele restaurateurs. Misschien van daar de buit bij de eerste (oefen)golf. Dan veronderstel ik wel dat de verhaaltjes uit de boeken van Guy & Hilde kloppen. Helaas kunnen wij dit zelf niet onderzoeken.

428

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Dat zal de galgenroute geweest zijn in Denderhoutem. Daar stond en staat een oude vervallen boerderij afgelegen waar er vroeger (paramilitaire) kampen werden georganiseerd.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

kenza wrote:

Alsjemenou, spreken we over dezelfde persoon?

Ik kan uw vraag niet plaatsen.

430

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Asjemenou wrote:

Kan iemand de foto van die man - wel of niet Michel Libert? - met mogelijk een pruik op zijn hoofd, vermaken naar een foto van diezelfde man, met kort haar? Beschikken de speurders over een (mogelijke) ‘Bendepruik’, met DNA daarop?

Als je die bos met krullen en de bril weg, laat vind ik hem hier wel op lijken.

» Forum