421

the end wrote:

Ter herinnering; een post van 6 maanden geleden van mij!

the end wrote:

Wel natuurlijk heb ik een idee en meer. Die foto komt niet zomaar in het dossier terecht, het feit dat er achter die identiteit gezocht moet worden, vindt zijn oorzaak in wat niet het dossier mocht komen of eruit gefilterd is in Nijvel tijdens die onderzoeken.

Zoals ik eerder al schreef aan theorieën die ik niet mee. En veel woorden zijn ook niet nodig!

Deze post wil ik nog eens in herinneringen brengen. En dit om te bewijzen dat dossierkennis essentieel is. er zijn mensen die meelezen en weten waarover ik het heb. Graag word ik geconfronteerd door mijn eigen post om te zien of het klopt. Achter die post zit een precisie die je alleen maar kan weten als je weet waar je me bezig bent. Dit gaat over de kern van het de dossier foto robotfoto en wat er ontbreekt. Weten dat dit ontbrak dat is toch wel iets hé. Dat ik dat allemaal weet te vinden is geen toeval :-) Het ene bevestigd het andere. Het leven kan mooi zijn :-) voor deze die durven :-)

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

422

the end wrote:

Wel natuurlijk heb ik een idee en meer. Die foto komt niet zomaar in het dossier terecht, het feit dat er achter die identiteit gezocht moet worden, vindt zijn oorzaak in wat niet het dossier mocht komen of eruit gefilterd is in Nijvel tijdens die onderzoeken.
Zoals ik eerder al schreef aan theorieën die ik niet mee. En veel woorden zijn ook niet nodig!..Dit gaat over de kern van het de dossier foto robotfoto en wat er ontbreekt. Weten dat dit ontbrak dat is toch wel iets hé.

Wel...

Trobken wrote:

...
https://bendevannijvel.com/wp-content/uploads/2020/06/86de3f52-afa4-11ea-a5a8-3d5dd9ff094a_web_scale_0.292612_0.292612__.jpg
...

Anderzijds nu ik erover na blijf denken... misschien kent de politie de productiedatum of verkoopdatum van dit wapen van de man op de foto: 2 oktober 1982.  Dat kan perfect kloppen dus...

Inderdaad simpel eigenlijk en zoals ik ook al zei.

Politie dacht dat man er niks mee te maken had want verkeerde naam opgeplakt.
En politie dacht ook dat de hele foto niks ermee te maken had want als ze de man niet kennen maar opeens deze foto wél belangrijk vinden voor het onderzoek is dat omdat ...

the end wrote:

...wat niet het dossier mocht komen of eruit gefilterd is in Nijvel tijdens die onderzoeken.
...Weten dat dit ontbrak dat is toch wel iets hé.

Boemerang wrote:

Nee Dery had geen doorslaggevende rol. Het is wel zo dat Dery de 1e expertise deed. Alle ballistische bewijslast van Aalst is daarna nog onderzocht door respectievelijk het college van experts van de KMS, deskundige Jacques Pletincx en het Kriminäl Technische Instituut van het BKA. Begin jaren '90 werd alle ballistische bewijslast (inclusief Aalst) nog een 2e maal onderzocht door het BKA waarbij eerdere conclusies werden bevestigd en de ballistische verbanden definitief op "wetenschappelijke gronden" werden vastgelegd. Of er daarna nog verder eens een onderzoek is geweest, met nieuwere technieken, is mij onbekend maar ik verwacht het niet. ....

Ik wel...

Als ze de man niet kennen...
... maar nu de foto wel koppelen aan het onderzoek...
... dan kan dat alleen maar zijn omdat het wapen ergens gebruikt is door de Bende Van Nijvel.

Dit is wat jij blijft zeggen the End, als ik het goed interpreteer...

Trobken wrote:
Trobken wrote:

Misschien - ik herhaal: misschien! - heeft nieuw ballistisch onderzoek aangetoond dat er dan toch wel een SPAS 12 gebruikt is bij de aanslagen en misschien heeft de onderzoekscel daardoor besloten terug gaan graven in het dossier op zoek naar aanknopingspunten omtrent dat wapen die tot dan genegeerd werd omdat elke expert in de onderzoekscel (en elke expert hier op het forum) ervan overtuigd was/is dat dat een dood/verkeerd spoor is...

Om deze hypothese te staven:

"Recent investeerde het NICC dan ook in het technologisch neusje van de zalm, de Evofinder. Hierdoor verloopt het vergelijkend onderzoek nu sneller en efficiënter. Jan vertelt: ‘Evofinder maakt foto’s van sporen op kogels en hulzen om zo 2 én 3D-beelden te construeren. Scherper en duidelijker dan ooit.’

Via de beeldverwerkingssoftware vergelijkt het systeem deze informatie daarna met onopgeloste schietincidenten uit de gegevensbank. Dat levert een geordende lijst op van munitiedelen met gelijkende sporen, waarvan de deskundige de beelden op het scherm kan vergelijken. ‘Dankzij Evofinder kunnen we nog meer schietincidenten koppelen aan onopgeloste zaken. Ook het Duitse Bundeskriminalamt werkt met Evofinder en kon al bewijzen dat het systeem een hogere efficiëntie oplevert’, licht Jan toe.

Bron » nicc.fgov.be (PDF)

En om mijn - misschien totaal van de pot gerukte hypothese - nog wat verder te staven: Op 17/04/2019 was er voor het NICC een openbare aanbesteding (zoals er natuurlijk wel meer gebeuren) voor de levering van een data-acquisitiesysteem voor het scannen van hulzen, kogels en -fragmenten, compatibel en gebruiksklaar met Scannbi-technology Evofinders® Software.

Ik veronderstel dat anno juni 2020, een goed jaar later, deze procedure volledig achter de rug is en de onderzoekers met de nieuwste software aan de slag gegaan zijn. Met deze - voor sommigen - verrassende zet om opeens deze foto vrij te geven van een man die "niks" met "de Bende" te maken heet met een wapen dat "niks" met "de Bende" te maken heeft.

Boemerang wrote:

...

... de conclusie dat de .12 hulzen die werden gevonden, zowel in Aalst als elders, steeds afgevuurd werden door dezelfde twee riotguns en dat deze van het merk Winchester zouden zijn. Ballistische bewijslast is normaal gesproken van dien aard dat het een verklaring van een getuige hieromtrent overtreft.

Bovenstaande is nu net waarom niet gevonden werd, wat niet MOCHT gevonden worden.
Er zijn 7 ballistische verschillende expertises gebeurd over sommige wapens.
Op basis van deze geforceerde onderzoeken zijn sommige daders berecht én vrij gepleit.

Trobken wrote:

Een Franchi SPAS-12 was begin jaren 80 nog een nieuw en exclusief wapen, mocht Mendez daarmee uitgepakt hebben bij bv zijn collega’s van FN dan moet dat toch geweten zijn? Mocht dit wapen als primeur op een shooting boven gehaald zijn dan zou toch minstens 1 iemand daar graag eens mee poseren? Oh wacht...

Ben, wil/kan je hier ondertussen iets meer over kwijt?

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

1 persoon denkt dat het die bepaalde persoon is. Ben (de beheerder van dit forum voor de nitwits) heeft die naam ook meegekregen maar heeft goede reden om ons die naam nog niet te delen. Respect en begrip hiervoor aub.