491

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Een vreemde stelling van een advocaat. Een onderzoeksrechter mag toch opsporingsfoto's verspreiden in de hoop iemand te kunnen identificeren in een lopend gerechtelijk onderzoek.

Bossi wrote:

Volgens Callebaut doen de speurders dit om Michel Libert, die vaak genoemd wordt als lid van de Bende van Nijvel, aan de praat te krijgen.

Ik denk niet dat deze foto gebruikt werd om Michel Libert aan de praat te krijgen. Volgens mij - maar dat is slechts een vermoeden - hadden ze een andere verdachte in het vizier en wilden ze zijn reactie polsen door deze foto te verspreiden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

492

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Michel Libert heeft twee tegenstrijdige verklaringen via mail naar Hervé gestuurd wat de bewuste foto betreft. Heb ik al eerder gepost maar ga het bewuste bericht niet opzoeken. Hamvraag is : waarom ? Hij (ML) die toch altijd zeer gedetailleerd over personen, gebeurtenissen etc. kan uitweiden. Misschien kan Hervé zelf reageren.