1

Topic: Treinticket Brussel-Oostende

Walter Baeyens wrote:

Ik citeer letterlijk uit de nota's van Willy Acke, met weglating van namen.

Bois de la Houssière
9.11.1985 13.30
foto blond meisje
geruit hemd
insigne 5 aW (?, S aW, S &W, 5 & W) - originele foto 's zijn weg op labo PJ
!! foto C (xxxx)??
foto 's via familie of M (xxxx)
quid treinticket

Het treinticket had nog geen eigen topic

2

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Is er een foto van het treinkaartje? Zijn er details bekend? Geknipt? Heen-terug?

3

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Op 9 november reed Martens op de autoweg Brussel-Oostende naar z'n appartement in Oostduinkerke. Was aanslag in Aalst er omdat een politiek leider niet op het appél was in Oostende in de voormiddag? Was het treinkaartje een signaal naar Martens?

Pas op 13 december wordt er in een ministerraad melding gemaakt over de aanslagen.

4

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Martens ging niet in op een ultimatum. Hij kwam niet opdagen op een afspraak in Oostende ....

5

Re: Treinticket Brussel-Oostende

De Bende van Nijvel "stopte" in 1985 na Aalst;

Het is heroïsch te stellen dat er iemand van de bendeleden doodgeschoten werd door een rijkswachter. Uitvoerders, die niet keken op een slachtoffer meer of minder. Die extreem waanzinnige risico's nam. Zouden plots rationeel stoppen als er aan hun kant 1, 1 enkel slachtoffer valt. Tja.

Martens heeft dit naar mijn mening politiek opgelost. Een fixer. Loodgieter avant la lettre. en daarmee was de kous af. Waarom een probleem nog juridisch proberen op te lossen, als het politiek al opgelost is?

Jammer voor de slachtoffers. Klinkt als een soort van merchandising. Koehandel. Maar dat is het in wezen ook. Depretre was gewoon een real-politieker. Niet meer. Niet minder.

Wat mij betreft: case closed. Politiek dient ergens toe.

6

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Het treinticket Brussel-Oostende.

Misschien wel het meest belangrijke bewijsmateriaal. Vraag blijft: waarom een probleem nog juridisch oplossen, als het al politiek is opgelost?

Advocaten Bende van Nijvel? Case closed? Of toch nog geld blijven verdienen?

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Wat als dat versnipperde/verbrande ticket et bewust neergelegd is om dit soort reacties te doen ontstaan?

8

Re: Treinticket Brussel-Oostende

sammy wrote:

Misschien wel het meest belangrijke bewijsmateriaal.

We weten totaal niet wat de relevantie is van dit treinticket. We weten zelfs niet of het wel iets te maken heeft met de feiten of de daders. Ik zou tientallen redenen kunnen bedenken hoe en waarom het ticket daar terecht is gekomen. Om één voorbeeld te geven: een toevallige wandelaar passeerde die rommel en gooide zijn eigen afval - het treinticket - er bij.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

9

Re: Treinticket Brussel-Oostende

Ben wrote:

We weten totaal niet wat de relevantie is van dit treinticket. We weten zelfs niet of het wel iets te maken heeft met de feiten of de daders. Ik zou tientallen redenen kunnen bedenken hoe en waarom het ticket daar terecht is gekomen. Om één voorbeeld te geven: een toevallige wandelaar passeerde die rommel en gooide zijn eigen afval - het treinticket - er bij.

Nagel op de kop.

Re: Treinticket Brussel-Oostende

"Een toevallige wandelaar."

Een van de Russen? Is nooit uit te sluiten...