21

Re: Boek: Fort Chabrol

Hoe je een foto upload staat hier uitgelegd » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Boek: Fort Chabrol

Komt dit boek niet gewoon in de winkel?

Re: Boek: Fort Chabrol

Ik heb het alleszins door online te zoeken enkel gevonden op de site van de auteur. Je moet een bericht zenden als je het wil kopen, dan de overschrijving doen, adres en naam doorzenden en daarna wordt het verstuurd.

Het proces is niet Amazon-easy maar ik moet wel zeggen: zeer snelle reactie, vriendelijk en prompt verzonden.

24

Re: Boek: Fort Chabrol

ctrix wrote:

Komt dit boek niet gewoon in de winkel?

Bij Standaard Boekhandel is de status van het boek 'Uitverkocht, nooit meer verkrijgbaar'. Ik vermoed dus dat de auteur zijn eigen voorraad aan het uitverkopen is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

25

Re: Boek: Fort Chabrol

Dank je Ben. Eerlijk gezegd, tot voor kort wist ik niet dat het niet te koop was in de winkel. Ik heb het als geschenk gekregen. Ik snap eigenlijk niet dat het boek tegen die prijs kan verkocht worden. Toch een zeer mooie uitgave, niet? Geen idee dus waarom de auteur het niet via een uitgever doet. Ik zie ook niet in waarom hij het in een beperkte uitgave wil houden. Maar zoals gezegd ,ik ken hem niet al weet ik wel wie hij is. Heb ook gezien dat hij ooit een toneelstuk schreef over het onderwerp. Ik kende hem van de brief die hier op het forum staat. Zou mij dus niet verbazen dat het een forumlid is zoals sommige van zijn collegae. Nog altijd niemand die het boek uitgelezen heeft? Enfin, zal vanavond Ben zijn uitleg eens lezen. 't is toch te nat om mijn slotklooster uit te komen.

26

Re: Boek: Fort Chabrol

Oei, volgens Ben staat bij de Standaard status op 'uitverkocht, nooit meer te verkrijgen'. Straks wordt het nog exclusiever dan een Birkin handtas. We zullen toch eens een mailtje naar de auteur moeten doen om wat uitleg te krijgen.

Re: Boek: Fort Chabrol

Mark De Wit schreef ook het basisscenario voor Le Bal Masqué. Ziehier een kleine introductie van de schrijver Mark De Wit » www.markdewit.be

Zoals ik al eerder zei, gene pannekoek.

Re: Boek: Fort Chabrol

Ik ben kritisch, heb mijn bedenkingen bij dit hele verhaal en Chabrol. Toen ik zag aan wie het dankwoord werd gericht, heb ik gefronst omdat ik op dat moment wist vanuit welke invalshoek werd geschreven. De volgende 200 pagina's gaven me gelijk (ik ben nog niet halfweg). Kijk, over het gebrek aan respect voor slachtoffers en de manipulaties van het onderzoek enz, daarmee ga ik allemaal akkoord.

Waarmee ik niet akkoord ga, is de premisse van het boek vertrekkend vanuit een verhaal dat deze dame al bijna 40 jaar declareert. Het is door de kinderen (die volgens mij toch écht veel meer primaire nabestaanden zijn dan een ex partner) aangetoond dat Jan toevallig in de Delhaize was die avond. Hoe vermoeiend moet het zijn om dan steeds te worden geconfronteerd met een persoon die hieraan twijfelt en insisteert op dieper onderzoek mbt gerichte executie. Dan kan je dit niet anders noemen dan het leggen van extra dwaalsporen. Wat is het volgende; de vraag stellen of Stefaan Noté een gericht slachtoffer was?

Goed, net als 1985 is Chabrol uitgebracht als fictie maar het is wel duidelijk waar men heen wil. En dan ga je logisch ook opnieuw vragen stellen, zoals de vraag of het klopt dat Jan met meerdere Riot Guns is beschoten, eerst van veraf en nadien van dichtbij. De vraag moet worden gesteld of fictie nog fictie is wanneer de personnages zo herkenbaar zijn voor de lezer en het verschil tussen fictief en non fictief personnage dreigt te verdwijnen.

Ik vraag me dan ook af hoe doorslaggevend Mevrouw Callebaut haar stellingen waren bij het onderzoek gevoerd door sommige Delta speurders. Willy Acke was geen vreemde. Ook 'Cobra', die van dichtbij of veraf voeling leek te hebben met het dossier en Delta notities kwam hier aandraven met dat Palsterman het hoofdmotief was van Aalst. Hoe is dit alles in het dossier geraakt, als eerstelijnsgetuigen, in dit geval nota bene de kinderen, hebben verklaard dat dit simpelweg onmogelijk is? Volgens mij is een theorie gebouwd op een valse premisse per definitie een ongeloofwaardige theorie.

Re: Boek: Fort Chabrol

Ik heb het boek ook gelezen maar beschouw het gewoon als fictie, iets dat hier in de 'hypothese' sectie zou kunnen staan.

Het was voor mij onderhoudend en heeft vulling verschaft aan een deels verzopen vakantie hoewel de zinsbouw me soms irriteerde. In grote lijnen ben ik het eens met wat 'spectator' schrijft betreffende de hypothese van de doelbewuste liquidatie van personen. Niet enkel omdat de kinderen hier blijkbaar verkondigen dat dat niet het geval was maar gewoon omdat als je het overdenkt zoiets gewoon - pardonnez l'expression - te fucking ingewikkeld is om geregeld te krijgen en er véél eenvoudiger methodes zijn.

Dat geldt al voor één persoon, bedenkt dan hoe het zou geweest zijn voor meerdere personen te Aalst, zoals hier door bepaalde posters met veel mysterie uitgedragen werd. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Da's het equivalent van eerst van Brussel naar Moskou rijden met als doel in Antwerpen boodschappen te doen.