Re: Diegem: 29 Juni 1985

Het is in het verhaal van Wolf. Willy Delpierre had twee identieke BMW ter beschikking. Dat wist de politie niet. De tweede die opnieuw geschilderd werd behoorde tot een andere caféuitbaater Claude Nitelet of aan zijn broer. Ik vindt mijn weg momenteel ook niet meer. Het is lang geleden dat ik Cocu niet meer leest. Ik ben te oud voor deze dommigheden.

Re: Diegem: 29 Juni 1985

Kan deze persoon gelinkt worden aan extreem-rechts milieu, genre Westland New Post?

Re: Diegem: 29 Juni 1985

Aan de sudistes. Zoek op die term, er bestaat een thread over » Forum Extreem rechts crapuul. Je kan er een plausibele werkhypothese rond construeren voor een aantal feiten. Enig probleem is dat het mogelijk is om 20 individueel plausibele hypothesen te construeren vanuit diverse invalshoeken maar dat velen daarvan elkaar wederzijds uitsluiten.

Re: Diegem: 29 Juni 1985

Ja, complot of niet, het is triest dat men nooit heeft kunnen achterhalen wie de Bende van de eerste golf was. Het meeste kans maakt de Bende rond Louvaert, Van Binst enz. wegens praten van binnenuit + motief Van Camp en de immer aanwezige WDS, maar evenzeer heb je de Sudisten, de Borains of de groep rond Becker. Van de gekende Borains zie ik niet meteen wie die dolle schutter zou kunnen zijn.

Re: Diegem: 29 Juni 1985

Mijn aanvoelen - maar het is niet meer dan dat - is dat men er met minstens een paar borains toen niet ver naast zat. Alleen was er nog een andere tak die niet of slechts deels verontrust geweest is. Na 'Nijvel' moest het snel gaan, men moest succes boeken. En er waren bekentenissen, de droom van elke procureur. Alleen waren er te veel bekentenissen en te weinig materiële elementen. Dan nog een aan 'de Bende' toegeschreven misdrijf terwijl de 'bewezen daders' vast zaten, mist rond een wapenexpertise en we weten waar we uitgekomen zijn.

Re: Diegem: 29 Juni 1985

Als je ziet hoe die bekentenissen zijn afgedwongen, wel het verhaal is bekend, de betrouwbaarheid daarvan is twijfelachtig. In die Borains zie ik meer een bende marginale sukkelaars en kleine criminelen, ik kan dat moeilijk matchen met het beestachtige geweld waarover wij hier spreken. Mijn aanvoelen - dit is inderdaad niet zoveel waard - zegt eerder een groep rond Becker/Farkas.