401

Re: Philippe De Staerke

Door een tip van een informant werd Philippe De Staerke gelokaliseerd door de ordediensten in 1986. Hij werd klemgereden in Brussel door een arrestatie-eenheid. Toen Philippe De Staerke overgebracht werd, vroeg een lid van die arrestatie-eenheid (intimiderend): "en... hoe voelt het om 27 mensen te hebben gedood?", waarop De Staerke als antwoord gaf: "het waren er 28"

Non semper ea sunt quae videntur

402

Re: Philippe De Staerke

Ik weet dat ik hier al dikwijls gezegd heb: "er zijn veel aanwijzingen maar geen harde bewijzen", maar, met alle aanwijzingen die men had tegen de Staerke, en alle bekentenissen die er geweest zijn ... Als een Vermassen terug "een Clottemanske" zou doen, dan zat die toch achter slot en grendel?

Als advocaat van David Van de Steen (Hipa), verdedigt hij een slachtoffer, en zou hij toch terug zo een betoog tegen de staerke moeten kunnen houden? Maar dan moet men De Staerke idd eerst voor het gerecht brengen, en niet vrijlaten ... wink

403

Re: Philippe De Staerke

Ik denk dat die reactie van De Staerke eerder moet gezien worden als een manier van "grote mond op zetten" en dat hij zelfs in intimiderende situaties niet al te rap uit zijn lood is te slaan.

Wat de zaak Clottemans betreft ligt dit wel veel anders. Vermassen heeft eigenlijk aangetoond dat de theorie van onze wetgeving ook in praktijk kan omgezet worden wat bewijswaarde betreft. Het is verkeerd om te stellen dat Clottemans op basis van vermoedens veroordeeld is geweest. Ze is veroordeeld geweest op basis van bewijs. Dat is niet zo eenvoudig uit te leggen uiteraard. Daar zou je een ganse boek over kunnen schrijven om dat allemaal te verklaren (en dat is dan ook gebeurd, boeken over geschreven smile ).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Philippe De Staerke

FreCR wrote:

Door een tip van een informant werd Philippe De Staerke gelokaliseerd door de ordediensten in 1986. Hij werd klemgereden in Brussel door een arrestatie-eenheid. Toen Philippe De Staerke overgebracht werd, vroeg een lid van die arrestatie-eenheid (intimiderend): "en... hoe voelt het om 27 mensen te hebben gedood?", waarop De Staerke als antwoord gaf: "het waren er 28"

Misschien is De Staerke gewoon een pietje-precies (zoals FreCR die graag de puntjes op de i zet). wink Het antwoord van De Staerke is immers correct (28 doden) terwijl de vraag van het lid van het arrestatieteam verkeerd was (27 doden).

405

Re: Philippe De Staerke

De Staerke was een macho, ijdel.

Ik zie de uit de hand gelopen inbraak op 17 september 1983 in de Colruyt in Nijvel ook wel uitgevoerd door een bende à la De Staerke, of een gelijkaardige bende in dat milieu of elkaar aanvullend. Doel was een inbraak met een zeer grote buit als het alarm niet was afgegaan, met spullen die makkelijk en snel door te verkopen waren. Initieel bedoeld met weinig geweld, maar inbraaktechnisch zeer goed bedacht. Wel waarschijnlijk met een triggerfinger-lid tussen wat te snel ontaarde in de feiten zoals ze zijn, maar met op dat moment geweld dat enkel gebruikt werd om niet betrapt te worden en te kunnen ontsnappen. Niet voor de lol of compleet onnodig zoals in 1985

Als het koppel niet had komen tanken, waren ze waarschijnlijk niet dood geweest. Als het alarm niet was afgegaan, waren de rijkswachters niet gekomen met bekend gevolg en was ook in Eigenbrakel niet op de Golf van de politie geschoten, maar hadden we de volgende dag in de krant gelezen : vernuftige dievenbende stelen grote hoeveelheid dure etenswaren en drank in de Colruyt van Nijvel.

Laat FreCr maar pietje precies zijn smile , dat houdt iedereen scherp.

406

Re: Philippe De Staerke

Kees BK wrote:

Laat FreCr maar pietje precies zijn smile , dat houdt iedereen scherp.

Ik zal mijn best doen. Het is trouwens FreCR en niet FreCr (goed zo? big_smile).

Non semper ea sunt quae videntur

407

Re: Philippe De Staerke

Over puntjes op i zetten. In 85 was De Staerke 27 jaar, tegen een mede gevangenen of kennis had hij gezegd dat hij evenveel doden op zijn geweten had als zijn leeftijd 27. Die agent zinspeelde op een uitspraak dat De Staerke zelf gedaan had. Die vraag van het lid van het arrestatieteam is dus niet verkeerd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Philippe De Staerke

Volgens zijn 'profielpagina' zat hij dus tijdens 95% van de feiten in de cel... De man zou beter een keer een verklaring op YouTube posten als de media zijn versie verdraaien of niet willen vertellen. Ik wil hem niet onschuldig pleiten, maar ik wil wel geloven dat hij er is ingeluisd door gekken genre Bultot, Beijer, Bouhouche, ... Wel vreemd dat hij net nu er onthullingen dreigen te gebeuren, dit op zijn profiel zet (19 januari). Waarschijnlijk voelt hij nattigheid.

409

Re: Philippe De Staerke

Zet eens een link aub, Club

410

Re: Philippe De Staerke

» www.galerie-creation.com (naar onder scrollen Reneke)

Er zijn er inderdaad veel die nattigheid beginnen voelen, die aanhoudingen maken blijkbaar indruk.